بازدید 6769
چنارانی:

راهکار وزارت صنعت برای مشکل روغن خوراکی چیست؟

کد خبر: ۱۰۳۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲ 08 February 2021

یک عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به مشکل کمبود روغن خوراکی در کشور خطاب به وزیر صنعت تاکید کرد: راهکار وزارتخانه برای مشکل روغن خوراکی چیست؟

به گزارش ایسنا، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس در تذکر شفاهی جلسه علنی مجلس ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی خطاب به وزیر صنعت گفت: کمبود بسیار زیاد روغن خوراکی و بالا رفتن قیمت آن فشار بسیار زیادی را بر مردم استان خصوصا برخی نقاط روستاها وارد کرده است، چرا وزارتخانه مربوطه نتوانسته شرایط را پیش بینی کند و راهکار وزارت صنعت برای مشکل روغن خوراکی چیست؟ علیرغم اینکه کارخانه های روغن با همان ظرفیت سابق مشغول به کار هستند.

وی در تذکری دیگر خطاب به وزیر نیرو عنوان کرد: با توجه به بارندگی های کم امسال نسبت به سال قبل زراعی، درخواست داریم اجازه شارژ مازاد مندرج در پروانه های چاه های کشاورزی برای آبیاری اضطراری یک مدار کشت غلات و دانه های روغنی، به دلیل کمبود بارندگی و خساراتی که به محصولات گندم و کلزا وارد شده است، مجددا به صورت رایگان به کشاورزان بدهند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خطاب به وزیر کشاورزی بیان کرد: یکی از منابع تامین آبی مردم از گذشته و در این خاک پاک حوزه انتخابیه قنات ها بوده اند، امروز در حوزه انتخابیه بنده ۵۰ رشته از ۵۰۴ رشته قنات  نیاز به لایروبی دارد، از آنجا که اعتبار مورد نیاز در سطح کشور برای اصلاح همه قنات ها وجود ندارد لذا از وزیر جهاد درخواست دارم که تفاهمنامه ای را با جهاد سازندگی و گروه های جهادی منعقد کنند تا از پتانسیل های نیروهای مردمی برای سرعت بخشیدن به اصلاح قنات ها و کم کردن هزینه ها و مردمی کردن آن بهره ببریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی