بازدید 6913

جام جهانی 2010 کرکسها را منقرض می کند!

کد خبر: ۱۰۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۱ 09 June 2010
جام جهانی 2010 آفریقا و التهاب پیش بینی درست نتایج بازیها در میان پیروان جادویی باستانی به نام "موتی" کرکسهای کیپ را در آفریقای جنوبی در معرض انقراض کامل قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیروان جادوی "موتی" معتقدند دود کردن مغز این پرندگان کمیاب می تواند نیروی ماوراء الطبیعه ای به آنها هدیه کند تا بتوانند نتیجه بازیهای جام جهانی 2010 را به درستی پیش بینی کنند!

فعالان زیست محیطی آفریقای جنوبی نگرانند اعتقاد داشتن به جادوی "موتی"، "کرکسهای کیپ" را که در حالت عادی در مرز انقراض قرار دارند سریعتر به کام نابودی همیشگی بکشاند.

به گفته مارک اندرسون از مرکز "BirdLife" بسیاری از گونه های کرکسها در سرتاسر جهان با خطر انقراض مواجهند و تعداد این گونه ویژه آفریقای جنوبی نیز با سرعتی بالا و به دلایل مختلف از جمله کاهش مواد غذایی، مسموم شدن و برق گرفتگی در حال کاسته شدن است.

از دیگر دلایل کاسته شدن تعداد این پرندگان جمع آوری سرهای آنها توسط پیروان جادوی "موتی" است، تهدیدی که این پرندگان توانایی گریز از آن را ندارند.

بر اساس گزارش تلگراف، مطالعات متخصصان گونه های زیستی در آفریقای جنوبی نشان می دهد ادامه کشتار کرکسهای کیپ به منظور استفاده خرافی از آنها می تواند طی 50 سال آینده نسل این گونه از پرندگان را در برخی از مناطق آفریقایی به کل ریشه کن کند. در عین حال طی 12 سال آینده در صورت ادامه یافتن چنین روندی جمعیت پرندگان با بحران جدی مواجه خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس