بازدید 13505
لحظه به لحظه با نهمین روز جشنواره فیلم فجر سی و نهم؛

نمایش دوباره ابلق و زالاوا / «شیشلیک» همچنان در صدر پرفروش‌های فجر / جزئیات شیوه‌ انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران

در روز نهم از جشنواره سی و نهم فیلم فجر، فیلم‌های منتخب این دوره که توجه بیشتری به خود جلب کرده‌اند به نمایش در خواهد آمد و در همین چارچوب فیلم ابلق (نرگس آبیار) در ساعت 14 و فیلم زالاوا (ارسلان امیری) در ساعت 17 در برج میلاد اکران خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۳۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 08 February 2021

نمایش دوباره ابلق و زالاوا / «شیشلیک» همچنان در صدر پرفروش‌های فجرنهمین روز از سی‌ونهمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر با نمایش دو فیلم منتخب از مجموع فیلم‌های به نمایش درآمده در این دوره از جشنواره پی گرفته شد.

به گزارش «تابناک»؛ در روز نهم از جشنواره سی و نهم فیلم فجر، فیلم‌های منتخب این دوره که توجه بیشتری به خود جلب کرده‌اند به نمایش درآمد و در همین چارچوب فیلم ابلق (نرگس آبیار) در ساعت 14 و فیلم زالاوا (ارسلان امیری) در ساعت 17 در برج میلاد اکران شدند.

 

 

ابلق

ترکیب فیلم‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر / هیچ کدام از فیلمسازان نسل اول و دوم سینما حضور ندارند! / تنها «قاتل و اهلی» حمید نعمت الله توقیف شد؟
کارگردان: نرگس آبیار
نویسنده: نرگس آبیار و پریسا کرزیان
تهیه‌کننده: محمدحسین قاسمی
بازیگران: بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، مهران احمدی، گلاره عباسی، گیتی، معینی، شادی کرم رودی، علی نفیسی، علی روزبهانی، الهه اذکاری، شیماء ملکیان، سیاوش حکم تشعار، روح اله آبیار، هادی آقا بزرگی، سعید بیگی، الهام حسامی، سارا اردلان، سحر اسدی، مهتا محدث، مهدی حیدری و امیرحسین سربخشی
خلاصه داستان: برای یک زن که در حاشیه شهری بزرگ با همسر و فرزندش زندگی می‌کند، ماجرایی رقم می‌خورد...

 


زالاوا

ترکیب فیلم‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر / هیچ کدام از فیلمسازان نسل اول و دوم سینما حضور ندارند! / تنها «قاتل و اهلی» حمید نعمت الله توقیف شد؟
کارگردان: ارسلان امیری
نویسنده: ارسلان امیری، آیدا پناهنده و تهمینه بهرام
تهیه‌کنندگان: سمیرا برادری و روح‌اله برادری
بازیگران: نوید پورفرج، هدی زی نالعابدین، پوریا رحیم یسام، باسط رضایی، شاهور رستمی، فریدون حامدی و زاهد زند
خلاصه داستان: زالاوایی‌ها ترسیده‌اند، ناامیدانه از استوار، رئیس پاسگاه و مردی به نام آمردان کمک می‌خواهند.

 


سانس فوق‌العاده برای دوشنبه و سه شنبه

محمدرضا فرجی گفت: چهار فیلم «ابلق»، «بی‌همه‌چیز»، «شیشلیک» و «تی‌تی» در سانس فوق‌العاده روزهای 20 و 21 بهمن ماه برای مخاطبان اکران می‌شود. طبق روال روزهای گذشته این سانس در ساعت 9:30 صبح در نظر گرفته شده و بلیت فروشی آن از هم‌اکنون آغاز شده است.

مدیر امور سینماهای جشنواره ضمن قدردانی از مخاطبان فیلم فجر گفت: مردم در طی روزهای گذشته بیشترین همکاری و همراهی را با برگزارکنندگان و حافظان سلامت جامعه داشتند و خوشبختانه هیچ اخلالی در روند برگزاری جشنواره پیش نیامد. جا دارد از جانب برگزارکنندگان جشنواره از مردم تشکر قدردانی کنیم.

فرجی در پایان به همکاری سینماداران در رعایت مسائل بهداشتی هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه سینماداران و پرسنل آن‌ها نیز بیشترین همکاری را با ما داشتند و جشنواره به بهترین نحو ممکن در حال برگزاری است.

 


«شیشلیک» همچنان در صدر پرفروش‌های فجر39

این دوره از جشنواره در اقدامی که برای اولین‌بار انجام می‌شود، تعداد لحظه‌ای آرای مردمی و تعداد بلیت فروش رفته برای هر فیلم از طریق سامانه سمفا اعلام می‌شود. بر این اساس در نهمین روز از جشنواره تا این ساعت 11 صبح، فیلم «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان با 17 هزار و 68 هزار بلیت فروش رفته، پرفروش‌ترین فیلم بوده است. «ابلق» تازه‌ترین اثر نرگس آبیار با فروش 16 هزار و 646 بلیت در رتبه دوم فیلم‌های پرفروش این دوره است. «بی‌همه چیز» ساخته محسن قرایی نیز با فروش 15 هزار و 715 بلیت جایگاه سوم فیلم‌های پرفروش این دوره را به خود اختصاص داده است.

 

 

جزئیات شیوه‌ انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران

در آستانه روز پایانی جشنواره سی و نهم، شیوه انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به شرح زیر اعلام شد.

1- سنجش آرای مردمی با مقیاس لیکرت در 5 گزینه (از «خیلی پسندیدم » تا «اصلا نپسندیدم») انجام می‌پذیرد.

مطابق این آزمون، به هر انتخاب، بسته به آن‌که در کجای طیف باشد از 5 تا 1 امتیاز داده می‌شود. به‌عبارت بهتر امتیاز هر فیلم، مجموع ستاره‌هایی است که از بینندگان خود گرفته است.

2- همان طور که پیش‌تر اعلام شده است به منظور حفظ شرایط مساوی آزمون، بینندگان سئانس‌های فوق‌العاده، امکان شرکت در این بخش را نداشته‌اند.

3- تعداد آرای مردمی کل کشور در طول جشنواره به صورت برخط از طریق سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا) نمایش داده می‌شود.

4-پایان رأی گیری برای تمام فیلم‌های جشنواره در سراسر کشور ساعت 12 شب روز 21 بهمن است .

5- همزمان با مراسم اختتامیه، امتیازات 5 فیلم اول به تفکیک تعداد آرای گزینه‌های پنج‌گانه منتشر می شود. امتیازات تفکیکی 11 فیلم دیگر نیز به تهیه‌کنندگان خودشان اعلام می‌شود و در صورت موافقت، توسط ستاد جشنواره نیز انتشار می‌یابد.

6- از تهیه کنندگانی که ابهامی درباره عدم ارسال پیامک برای شماره تلفن مشخص و یا به شمار نیاوردن رأی آن دارد ، درخواست می‌شود جزئیات را به ستاد جشنواره ارائه کند تا راستی‌آزمایی شود.

امسال برای نخستین بار و در راستای عدالت فرهنگی، بینندگان غیرتهرانی هم می‌توانند در انتخاب «بهترین فیلم از نگاه تماشاگران» شرکت کنند. همچنین در راستای شفافیت، آمار تعداد رای مردمی هر فیلم در سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا) بصورت برخط منتشر می‌شود و روزانه به قید قرعه به ده نفر از پاسخگویان، پنج میلیون ریال هدیه می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر