بازدید 212003

کشف محل دفن زکریای رازی بعد از ۱۱ قرن

مدیر پژوهش مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) از کشف محل دفن زکریای رازی بعد از ۱۱۰۰ سال در قبرستان امامزاده شعیب (ع) شهرستان ری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹ 07 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، مهدی دانشیار مدیر پژوهش مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) اظهار کرد: در کنگره‌ای که سال ۱۳۸۳ به دستور تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در مرکز نجوم این آستان با همکاری دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، دوستداران رازی از اقصی نقاط ایران در شهرری جمع شدند و قطعنامه‌ای صادر شد که مکانی را به نام رازی نام‌گذاری و برای پیدا کردن آرامگاه وی کاوش و جست‌وجو کنند.

وی گفت: طی پژوهش‌ها و مطالعات کتابخانه‌ای و میدانی که در این خصوص انجام شد، به این نکته دست پیدا کردیم که بیمارستان قدیم ری در حوالی منطقه قلعه‌نو و فیروزآباد بوده و رازی هم به عنوان مدیر این بیمارستان در همین منطقه به درمان و تدریس اشتغال داشته که در همین منطقه نیز از دنیا رفته و در قبرستان قدیمی این منطقه یعنی جایی که امروز به نام امامزاده شعیب می‌شناسیم، به خاک سپرده شده است.

مدیر پژوهش مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) ادامه داد: در پی بررسی‌های میدانی این منطقه مشخص است که گورستانی قدیمی در این منطقه وجود دارد که بعضی از اهالی قدیم این منطقه حتی به وجود سنگ قبر‌هایی با خط کوفی در گذشته‌ای نه چندان دور اشاره می‌کنند.

دانشیار تصریح کرد: آرامگاه محمد بن زکریای رازی در همین گورستان باستانی قرار دارد که لازم است مسؤولان و متولیان برای ساخت مقبره و رونق این منطقه اقدام کنند.

وی در پایان یادآور شد: محمد بن زکریای رازی دانشمند بزرگ قرن سوم هجری قمری، کاشف الکل و بنیان‌گذار شیمی آزمایشگاهی و طب بالینی بود که سه سال بعد از وفات حضرت عبدالعظیم (ع) در شهرری متولد شد و ازجمله دانشمندان شیعه امامیه اثنی عشری محسوب می‌شد.

دکتر احمد ابوحمزه ری‌شناس و کارشناس مسائل تاریخی در گفتگو با خبرنگار فارس این خبر را تأیید کرد و گفت: بررسی و تحقیقات در این زمینه از زمان مرحوم دکتر حسین کریمان از مورخان و جغرافیدانان برجسته کشور در دهه ۴۰ شمسی آغاز شد و همچنان ادامه دارد و می‌توان به این نتیجه رسید که بعد از پژوهش‌های مختلف محل خاکسپاری زکریای رازی در محدوده امامزاده شعیب شهرری است.

«محمد بن زکریای رازی» فیلسوف، منجم، کیمیاگر و دانشمند برجسته ایرانی که یکی از بزرگان تاریخ پزشکی ایران و جهان بود، در سال ۲۵۰ هجری/۸۶۴ میلادی در شهرری متولد شد و در سال ٣١٣ هجری/۹۲۵ میلادی در شهرری درگذشت، اما پس از مرگ رازی، آرامگاه او بی‌نام‌ونشان بود و تاکنون اطلاعی از محل دفن وی وجود نداشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۸
این خبرِ به این مهمی ، عکس نداشت . . . ؟؟!
واقعاً که خیلی تیتر اخبار را بد و غیر واقعی انتخاب می کنید.
اگه کرونا والکل نبود حالا حالا ها پیدا نمی شد
کاش یه فکری هم در مورد زنده ها می کردید.
عکسی مکسی سندی چیزی .
اطلاعات تاريخى بسيار نادرستى درباره عقايد زكرياى رازى نوشته ايد. كمى تحقيق درباره وى تصويرى كاملاً متفاوت از آنچه ارايه كرده ايد نمايان مى كند.
ایرانیهای مرده پرست ما جیکار مقبرهاش داریم ما از کتابها ودانش او بهر ببریم
زکریای رازی خدا رو قبول نداشت چه رسد اثنی عسر
مستندات این ادعا را منتشر کنید.
روحت شاد زکریای شادی بخش
نام کامل امام محمد بن زکریای رازی چیست؟
از کجا تشیع بودنش را کشف کردید ؟
چه پاطوقی بشه سر قبرش!!
اسمش که ابوبکره
اون که خاک شده رفته.چه لزومی داره دنبالش بگردید..یک یادبودکفایت میکنه.شماراه اینها روبرویدکه بدون پول به مردم خدمت میکردندنه مثل دکترای ژیگول امروزی تاپول نگیرندبه مریض نگاه هم نمیکنند
رازی نه شیعه بود و نه کاشف الکل و تحت تاثیر افکار ابوزید بلخی بهش اتهام ارتداد زدند اجازه دفن در قبرستان مسلمانان بهش ندادند. چرا تاریخ سازی می کنید؟ اون چیزی را که واقعیت دارد چرا نمی گویید؟ وجود همچین قبری بسیار بعید هست. شما قبر بهاالدوله رازی که در دوره صفوی بوده را نمی دانید کجاست بعد می خواهید قبری متعلق به دوره سامانی پیدا کنید؟
خداوند به آرامگاه این مرحوم رحم کنه
بگین میخواین یک امامزاده جعلی دیگه ایجاد کنین دیگه این اراجیف و پرت و پلا ها برای چی هست.
والله چند هزار تا تا امامزاده ساختین و پرداختین عیبی نداره این یکی هم روش
دروغگو
رزق را از خدا طلب کنید نه ازقبری که نمیدونید کجاست اگراین مرده پرستی نیست پس چیست
یعنی‌دیگه‌به‌امیدخدا‌مشکلات‌حل‌میشه‌
حالا مثلا شیعه اثنی عشری نبود دانشمند بودش زیر سوال می رفت؟؟؟
اوهههه مگه تا الان نمیدونستن
***دوستداران رازی از اقصی نقاط ایران در شهرری جمع شدند و قطعنامه‌ای صادر شد که مکانی را به نام رازی نام‌گذاری و برای پیدا کردن آرامگاه وی کاوش و جست‌وجو کنند !!!

***لازم است مسؤولان و متولیان برای ساخت مقبره و رونق این منطقه اقدام کنند !!!
نکنه میخوایین ازقبراین بنده خدا هم پول دربیارین
ابوبکر محمد بن زکریای رازی شیعه بود؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
بله عبدالله بن ابوبکر پسر خلیفه اول شیعه امام علی بود
رازی با وجود آن‌که به خدا و ماوراء الطبیعه اعتقاد داشت، نبوت و وحی را نفی می‌کرد و ضرورت آن را نمی‌پذیرفت و در دو کتاب « فی‌النبوات‌ » و « فی حیل المتنبین » به نفی نبوت پرداخته ‌است.
بنابراین از جمله دانشمندان شیعه امامیه محسوب نمی شود.
لطفا اصلاح بفرمایید
بعد از ۱۱ قرن محل دفن زکریای رازی رو میش پیدا کرد

اما اختلاس گران محترم منجمله خاوری رو نمیش گرفت
والله خوبه بعد از 11قرن مقبره زکریای رازی را پیدا کردید نبش بکنید ببینید بر اثر کرونا از دنیا نرفته اگر هم لازم دیدید واکسن کرونا براش بزنید
برای اینکه اعراب نمی خواستند از این دانشمند و فیلسوف بزرگ ایرانی نامی بر جا بماند. ولی علیرغم تلاش های کور آنان رازی بواسطه کشف الکل و کتب فلسفی اش که بیشتر آنها توسط حکام عرب در ایران از بین رفتند همچون دیگر بزرگان ایران در تاریخ ایران و جهان ماندگار شد.
روش مقبره با روکش طلا بزنن
بعدش مردم می رن پول می ریزن توش شفا می‌گیرن
معامله دو سر برده!!!!!!
رازی یا طلا
چقدر احمقانه
در دنیای اینترنت و اطلاعات بدون مدرک مردم نمیپذیرند
روحت شاد ای دانشمند ای بزرگمرد ای انسان ای دانشمند دانشمند
اسم کاملشون محمد بن زکریا رازی است.
الکل رو ایشان کشف کردن چطور در اسلام حرام شده این آقا ۲۵۰بعدازاسلام متولد شده جریان چیه
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
در اسلام شراب حرام شده زکریای رازی هم الکل رو کشف کرد احتمالا تا اون موقع کسی نمی دونسته که داخل شراب الکل هست. نکته قابل تاملیه البته :)
نور به قبرت بباره زکریا ، نور
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار