بازدید 10734
به بهانه نقض مکرر مقررات مراقبتی در ایرلاین‌های وطنی

پروتکل‌های کرونایی جایی در آسمان ایران ندارد!

از جمله پروتکل‌هایی که به واسطه آن فعالیت شرکت‌های هواپیمایی در ایران از سر گرفته شد، محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر بود که با فروکش کردن موج شیوع ویروس در ایام اخیر، برخی کوشیدند لغوش کنند و حالا که به نتیجه نرسیدند، امثال شرکت‌های هواپیمایی کارون، تابان، ماهان و به دنبال تحمیل آن به شیوه‌های دیگر هستند!
کد خبر: ۱۰۳۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸ 07 February 2021
تابناک اجتماعیپروتکل‌های کرونایی جایی در آسمان کشورمان ندارد؛ این را نقض مکرر این پروتکل‌ها نشان می‌دهد که آخرین نمونه آن دیروز به وقوع پیوست.

به گزارش «تابناک»؛ با شیوع ویروس کرونا، موجی از ترس و نگرانی همگان را فراگرفته و موجب شکل گیری خواسته‌هایی از جمله اعمال شدیدترین منع آمد و شد گردید؛ خواسته‌ای که در کشورمان به طور مشخص قرنطینه کامل قم را شامل می‌شد و کمی بعد مشخص شد که اقدام کارآمدی نیست، چون ویروس در کانون‌های دیگری هم شیوع یافته و به مناطق وسیعی از کشور سرایت کرده است.

این موج با کمی تاخیر به اروپا و بعد دیگر کشور‌های جهان رسید و به دنبال آن، اعمال مقررات سختگیرانه در دستور کار دولت‌ها قرار گرفت. مقرراتی از جمله لغو پرواز‌ها که خیلی زودتر در کشورمان به اجرا درآمده بود و به رغم آنکه شامل پرواز‌های داخلی نمی‌شد، خیلی زود آثارش در این حوزه نیز متجلی گشت.

از آن دوران نزدیک یک سال می‌گذرد و در این مدت همه چیز دستخوش تغییر شده است؛ تغییراتی که بسیاری شان ریشه در مسائل معیشتی و اقتصادی دارند و از جمله آنها، طراحی پروتکل‌های ویژه برای بازگشایی کسب و کار‌ها و فعالیت‌های مختلف است. دستور کاری که حتی موجب بازگشت ورزشکاران به عرصه و ازسرگیری رقابت‌های ورزشی در رشته‌های مختلف هم شده است.

با این یادآوری بی نیاز از توضیح است که تلاش برای فعال شدن صنعت حمل و نقل بسیار ضرورت داشته و از این روی، عجیب نیست اگر بشنویم این صنعت تقریبا هرگز از حرکت نایستاد و با اعمال پروتکل‌هایی ـ که بعضا انتقاد برانگیز هم بودند ـ کماکان فعال ماند؛ حوزه‌ای که آمار‌ها و ارقام حکایت از تحمیل خسارات سنگین کرونا به آن دارد، ولی فعالیتش بسیار ضروری است.
 
پروتکل‌های کرونایی جایی در آسمان ایران ندارد!

از جمله پروتکل‌هایی که به واسطه آن فعالیت شرکت‌های هواپیمایی در ایران از سر گرفته شد، محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر بود که هدف از آن رعایت فاصله گذاری فیزیکی به منظور کاهش احتمال انتقال ویروس کروناست. یکی از دستورکار‌های ویژه کرونایی برای ایرلاین‌ها که موجب شده قیمت بلیت هم افزایش پیدا کند؛ هرچند به تاکید شرکت‌های هواپیمایی برای جبران ضرر و زیان وارده کافی نیست.

موضوعی که به طور ویژه با فروکش کردن موج شیوع ویروس و بیماری ناشی از آن در کشورمان در ایام اخیر مورد تاکید دست اندرکاران این عرصه از جمله سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته و حتی به نامه نگاری به رئیس جمهور برای لغو این محدودیت ۶۰ درصدی هم رسیده است. اقداماتی که به نتیجه ننشسته و تغییری به دنبال نداشته، اما ظاهرا برخی شرکت‌های هواپیمایی به دنبال تحمیل آن به شیوه‌های دیگر به مردم و دولت هستند!

چگونه؟ با فروش بلیت بدون رعایت محدودیت کرونایی و به گونه‌ای که صد در صد صندلی‌های هواپیما فروخته شده است. اقدامی که دست کم در ماه جاری، بیش از انگشتان یک دست به وقوع پیوسته و نتایج آن به شدت قابل تامل است؛ لغو سه پرواز شرکت هواپیمایی کارون در هفته نخست بهمن ماه، اخطار به شرکت هواپیمایی تابان در هفته دوم بهمن ماه و حالا اخطار به شرکت هواپیمایی ماهان در هفته سوم بهمن ماه!

جالب نیست؟ اتفاقی که در هفته ابتدایی بهمن ماه به لغو پرواز منجر شده، در هفته دوم به اخطار به ایرلاین متخلف انجامیده و در هفته سوم، به رغم آنکه فیلم‌هایی از اعتراض مسافران پرشمار در پرواز روز گذشته کرمان-تهران منتشر شده و در فضای مجازی بازتاب وسیعی یافته، عقوبتی بدتر از اخطار به این شرکت متخلف در پی نداشته است! انگار نه انگار که کرونا نشان داده شوخی ندارد و هنوز مرگبار است.

نکته‌ای کلیدی که موجب می‌شود از سکوت وزارت راه در خصوص این تخلف‌ها و تکرار مکرر آن‌ها متعجب شویم و از آن مهم تر، شگفت زده شویم که چرا وزیر بهداشت و همکارانش یا دیگر اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا در این خصوص اظهارنظر نمی‌کنند؟ همان‌هایی که برای دورهمی‌های شب یلدا یا مسافرت‌های مردم قاطع وارد عمل می‌شوند و در مسائلی مانند تردد شبانه حتی ذره‌ای کوتاه نمی‌آیند، اما برای ایرلاین‌ها و مسافرانشان جز سکوت نسخه‌ای نمی‌پیچند!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
در هیچ پرواز ظرفیت کمتر از صد در صدی را ندیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
وزیر و دوستانش و خانواده هایشان برای مسافرت از هواپیما استفاده می کنند. نه ماشین های لوکس میلیاردی خودشون. پس باید حواسشون به ایرلاین ها باشه
همین دیروز با پرواز ماهان اومدم استانبول راحت 95% هواپیما مسافر داشت بر خلاف ادعا های ایرلاین مربوطه هیچ بسته بهداشتی هم توزیع نشد اما بهای بلیط به بهانه ظرفیت 60% چندین برابر قیمت قبل بابتش پول دادم . ضمنا چند نفر هم وسط هواپیما مدام سرفه میکردند این هم فدای کسب سود بیشتر این ایرلاین. همین ایرلاین هم سال گذشته با پرواز های مستمر خودش به چین باعث ورود کرونا شد و کلا سابقه خوبی در زمینه واردات کرونا داره.
پاسخ ها
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
دوست عزیز
پروازهای خارجی از قانون فروش ظرفیت 60 درصدی
در آزمایشگاهی تعیین شده از طرف وزارت بهداشت و ارایه مدرک پزشکی به هنگام سفر به شرکتهای هواپیمایی هست.PCRمستثنی هستند و دلیل آن هم الزام به انجام تست
كامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
دوست عزيز
جهت اطلاع

پروازهاي خارجي بدليل الزام مسافرين به انجام تست پي سي آر در آزمايشگاههاي معرفي شده از سوي وزارت بهداشت مبني بر سلامت مسافرين و ارائه مدارك و گواهي سلامت به
به هنگام حضور مسافرين در فرودگاه مستثني ميباشند.
ناشناس
| Turkey |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
بسته های بهداشتی مثل ماسک و الکل هم بخاطر داشتن تست کرونا نباید توزیع بشه ؟ ضمنا پرواز برگشت هم تا یک هفته بدون نیاز به تست کرونا مسافر میزنن آیا مسافر نمیتونه همین یک هفته کرونا بگیره و با خودش داخل هواپیما بیاره ؟
مسافر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
خوشبحالتون،، همه برای افزایش هزینه ها و هم خطرات بیماری،‌خیلی وقته استانبول نرفتم، شهر بسیار زیبا که همزمان جاذبه گردشگری فراوان و هم مرکزخریدهای بروز و مدرن با انواع برندهااااا و هم آزادی پوشش دریک کشور مسلمان، ،، دیگه حسرت استانبول هم به بقیه حسرتهامون اضافه شد. اروپا و آمریکا گشته ها بهتون برنخوره من با شما نیستم !!!!!!!!!!
فقط با خودروی شخصی مسافرت رفتن باعث انتقال بیماریه.
از نطر مسئولان ستاد ویروس فقط در خودروهای شخصی است چون خیلی راحت با دوربین جریمه می شوند جریمه و محدود کردن موارد اصلی و مهم سخت است و هزینه دارد
منع تردد شبانه رو بیشتر کنید ، خیلی تاثیر داره.!!
چه فیلمی درست کردید اصلا یه وضع درامی .
ولی بجایش سفر باخودروی شخصی انتقال کرونارا دربردارد
درمملکتی که رئیس مجلسش در فرودگاه با بدرقه کنندگان خوش و بش میکند در صحنه ای دست دراز میکند که دست بدهد و در ادامه یکنفر را بغل میکند از مردم عادی چه انتظاری دارید. این شروع سفر ایشان و بعد هم بی حرمتی به ایشان و بواقع به نظام جمهوری اسلامی در نپذیرفته شدن ایشان برای دیدار پوتین . شاید به علت همین نکات و شاید هم برای تحقیر ایران در مقابل اعراب حاشیه خلیچ همیشه فارس
پرواز مشهد تهران حدود اواخر مرداد ۲۵۰ تومن سوار شدم اون زمان دلار همین حدود بود حالا قیمت پرواز شده ۷۵۰ هزار به بهانه افزایش دلار و رعایت پروتکل ها .سوال اینجاست که چطور ضرر شرکتها جبران نمیشه وقتی قیمت پرواز ۳ برابر شده و تمام صندلی ها در همه پروازها
وقتی پای پول برای جیب گشاد و بی انتهای آقایان در میون باشه، رعایت بهداشت و پروتکل و جان انسانها محلی از اعراب نداره !
هیج وقت این شاهکار را فراموش نخواهیم کرد:
سفر با وسایل حمل و نقل عمومی و غیر بهداشتی مثل هواپیما، اتوبوس، قطار، مترو و صورت به صورت آزاد !
سفر با وسیله نقلیه شخصی و بهداشتی ممنوع !
ویروس را ماهان اوردش..
دررعایت حفظ پروتوکل ها فقط را ه اهن مراعات نموده کوپه ها 4نفره رادونفره نموده باحفظ بهداشت کامل حتی خدمه وسرویس دهی خوب است هواپیمایی هم ازراه اهن یاد بگیرد ویکی درمیان صندلی هارابکند نه مثل اتوبوس پرکند صندلیها را چخبره بهتراست کمی خودمان ومسئولین مراعات کنیم تا کرونا برود وگرنه چندین سال هست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس