عزم مجلس برای تامین مسکن

سرانجام پس از چندین ماه انتظار مجلس وارد بررسی طرح «جهش تولید و تامین مسکن» شدند؛ طرحی که هدف آن ایجاد سازوکارهایی برای ساخت مسکن آن هم به میزان سالانه یک میلیون واحد است.
کد خبر: ۱۰۳۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶ 07 February 2021

سرانجام پس از چندین ماه انتظار مجلس وارد بررسی طرح «جهش تولید و تامین مسکن» شدند؛ طرحی که هدف آن ایجاد سازوکارهایی برای ساخت مسکن آن هم به میزان سالانه یک میلیون واحد است.

به گزارش «تابناک»؛ اوایل مهرماه امسال نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح دوفوریتی جهش تولید و تأمین مسکن را تصویب کرده و آن را جهت بررسی مجدد به کمیسیون عمران ارجاع داد؛ طرحی که در آن سازوکارهایی جهت تامین منابع مالی، تامین زمین، تامین مصالح و خدمات ساختمانی تعیین شده تا بستر لازم برای ساخت مسکن فراهم کند.

امروز مجلس وارد بررسی جزییات این طرح شد و با تصویب ماده اول آن دولت را موظف کرد که « نیاز سالانه مسکن کشور را براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی مستند به مطالعات طرح جامع مسکن، در مناطق شهری و روستایی تامین کرده و به نحوی برنامه ریزی و اقدام کند که در چهار سال نخست اجرای این قانون، سالانه به طور متوسط حداقل یک میلیون واحد مسکونی در کشور برای متقاضیان واجد شرایط طبق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن تولید و عرضه شود.»

علاوه بر آن مقرر شد، «شورای عالی مسکن» جهت برنامه ریزی، سیاست گذاری، نظارت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در حوزه مسکن به ریاست رئیس جمهور، نایب رییسی معاون اول رئیس جمهور و دبیری وزیر راه و شهرسازی تشکیل شود.

ادامه بررسی این طرح به جلسه فردا (دوشنبه) مجلس موکول شد. نمایندگان در فرصت باقی مانده با دو تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک های خصوصی و موسسات مالی اعتباری و عملکرد شرکت دخانیات ایران موافقت کردند.

رمضانعلی سنگدوینی، نماینده گرگان به عنوان یکی از متقاضیان تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات ایران، افزایش واردات محصولات دخانی را از دلایل این تحقیق و تفحص عنوان و خاطرنشان کرد: این تحقیق و تفحص از شرکتی است که مایملک کشور را به غارت برده است. شرکت دخانیات ایران زمانی بزرگترین کمپانی تولید سیگار در خاورمیانه بوده که به علت مدیریت ناکارآمد و سیاست غلط مدیران فعلی در وضعیت بسیار بحرانی است. این وضع بحرانی نتیجه بحران کارگری ۵۰۰۰ کارگر بیکار و ۲۰ هزار نفر توتون کار بیکار در سطح استان‌های کشور است.

به گفته وی، سیاست‌های ضد تولید داخلی و ورود کمپانی‌های خارجی سیگار در سال‌های متوالی باعث شده شرکت دخانیات ایران از بازار دخانیات حذف شود. همچنین تعداد پرسنل دخانیات ایران از ۱۱ هزار تن به کمتر از ۵۰۰۰ تن رسیده است.

همچنین مجتبی توانگر، نماینده تهران به عنوان یکی از متقاضیان تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های خصوصی و موسسات مالی اعتباری گفت: مردم از سودهای زیاد و جریمه‌های سنگین و غیرقانونی بانک‌ها گلایه دارند؛ آن ها برای دریافت وام 10 میلیون تومانی باید هفت خان رستم را طی کنند اما وام‌های چند هزار میلیاردی بدون تعهد، ضمانت و طی شدن تشریفات قانونی پرداخت می شود انگار دولت اراده‌ای ندارد که از مصالح مردم و منابع کشور در اختیار بانک‌های خصوصی صیانت کند.

البته محمد تقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر در قالب تذکری از هیات رییسه پارلمان خواست سازوکاری طراحی کنند تا تحقیق و تفحص‌ها در مجلس منتج به نتیجه شود.

امروز نمایندگان مجلس دو مصوبه دیگر هم داشتند؛ لایحه موافقتنامه انتقال محکومین بین ایران و روسیه و لایحه اصلاح

موافقتنامه معاضدت پرونده های مدنی و جزایی بین ایران و روسیه به تصویب پارلمان رسید.
در ساعت پایانی جلسه پارلمان، نمایندگان در قالب تذکر و نطق هایی به بیان نکاتی پرداختند؛ از جمله آن ها موسی غضنفرآبادی رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس است که از اختلاس 35 میلیارد دلاری توسط شاه مخلوع پرده پرداشت.

او توضیح داد: «باید با جدیت برای بازگرداندن بزرگترین اختلاس تاریخ ایران توسط محمدرضا شاه ملعون تلاش شود؛ شاه اختلاس ۳۵ میلیارد دلاری انجام داد که ۲۰ میلیارد دلار آن توسط دولت آمریکا مسدود شده است. اگر سود این ۳۵ میلیارد دلار را سالانه فقط ۱۰ درصد و در طول ۴۲ سال محاسبه کنیم، هزار و ۹۱۶ میلیارد دلار و به ریال امروز هزار و ۸۵۰ میلیون میلیارد تومان می شود که سهم هر نفر ایرانی از جمعیت ۸۰ میلیونی از این پول اختلاس شده، ۲۳ میلیارد تومان خواهد بود، یعنی هر نفر صاحب بهترین خانه و خودرو می شود.»

غضنفرآبادی ادامه داد: «شاه علاوه بر اختلاس ۳۵ میلیارد دلاری، ۳۸۴ عدد چمدان پر از جواهر و الماس به همراه تاج شاهنشاهی با ۳ هزار و ۳۸۰ قطعه الماس و ۵۰ قطعه زمرد و ۳۶۸ حبه مروارید با وزن ۲۸۰ گرم برده که از نظر قیمت غیرقابل تخمین است، همچنین تاج ملکه با ۱۶۴۶ قطعه الماس از کشور خارج کرده لذا لازم است که قوه قضائیه و دولت پیگیری جدی برای بازگرداندن این سرمایه عظیم کند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
هدفشون فقط جمله سازی با جهش تولید است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
بابا باشه دولتتون خیلی خوبه مجلس کلا بده اَخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
اقدام بسیار خوبی هست و تنش در بازار مسکن را پایین خواهد آورد
منابع رو برایش تخصیص اعتبار کنید و انجام ندادن آنرا ترک فعال مسولان در نظر بگیرد تا جواب بگیریم
یعنی با برگرداندن اون ۹۵۰lمیلیارد دلار می خواهید جهش مسکن کنید؟بیشین بابا
مگر مجلسن نشین آدم های ما تا الان نقش فعالی در تامین مسکن مردم ایران در اقصا نقاط ایران نداشته اند؟!!! اینهمه مبارزه با مافیای مسکن در مجلس تصویب شد را ملاحظه نمی فرمایید؟!!!
! شفافیت یعنی تا این اندازه؟ من باورم نمی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
برای قضاوت کردن باید زمان بگذرد تا بتوان نتیجه رو دید فعلا این اقدام خوبی بوده
اگر تعداد ساخت مسکن زیاد شود خود به خود قیمت مسکن میریزد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
آدم باید یک کم فکر کنه بعد حرف بزنه.
اسمش رو باید بذارن محفل شورای اسلامی
اسم مجلس واسه اینا زیادی بزرگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
نه باید گفت دورهمی خودمونی بدون دعوت مردم
وقتی در ۲ سال قبمت سیمان پاکتی از ۷۰۰۰ رسیده به ۴۰۰۰۰ تومان بعنی کسی دنبال افزایش مسکن نیست
اگر مجلس مسئله مسکن را حل کند 70 درصد مشکل جامعه را حل کرده است
اگر این مجلس صداقت دارد وجهادی وانقلابی هست اولین قدمش باید تحقیق وتفحص از سازمانهایی مثل صداوسیما بنیاد مستضعفان بنیاد مسکن بنیاد هایی که زیرنظردولت نیست ودرامدش وهزینه اش نامعلوم هست راشروع کند وکسی را میتوان جهادی وانقلابی نامید که از این سازمانها بدون دروایستی ازمسئولانش سوال کنند واز درامدها وهزینه ها تخقیق کنند وگرنه کورخودشون بینای دولت بودن را جهادی وانقلابی نمیگویند ما اینگونه باشد یعنی اول ازخودشون دوم از سازمانهای دیگه تحقیق وتفحص را شروع کنند بعدش دستگاه قضا سپس دولت وگرنه شعار وعوام فریبی ازاین القاب جهادی وانقلابی بیش نیست
شما اول بفرمایید با صدها میلیارد دلار درآمد نفتی بعد از انقلاب چه گلی به سر مردم زدی بعد برو دنبال مثلا ۲۰ میلیارد اختلاس بگرد
آب هویج بدین خدمت مجلسی ها
عزم مجلس برای تامین مسکن
مجلسیان عزیز جان مادرتان یک عزمی هم برای کنترل گرانی بکنید مردم خیلی ناراضی هستند من هم همینطور
مجلس هیچی ازش بر نمی اید، تا الان چه کار مفیدی انجام دادن.......؟
دولت 5 ماه یک حلب را روغن نباتی را نمی تونه بده و هنوز 4 ماهه در قیمت گذاری یک شانه تخم مرغ و مرغ دست به دامان کارشناسان بیرونی و داخلی شده آنوقت شما انتظار دارید در یکسال برایتان یک میلیون مسکن بسازه؟
اگر دولت و مجلس بتوانند به 2 معضل و نیاز بزرگ جامعه ما یعنی مسکن و وسیله نقلیه، جواب مثبتی انجام دهد، از یک بحران بزرگ، جلوگیری کرده است. . این اقدام یقینا باید بر حسب درآمد صورت گرفته و محاسبه شود. این قوانین در بسیاری از کشورها، برای دهه ها، تجربه شده است برای وسیله مقله یک دوره 5 ساله، و برای مسکن دار شدن، یک دوره 30 الی 35 ساله.
این مجلس واقعا جهادیه..
تیتر تابناک، جوک جالبی بود. مرسی
با کدوم بودجه سنگ بزرگ نشانه نزدن است
384 عدد چمدون 50 کیلویی هم باشه 19200 کیلو گرم مواظب حجم اعداد باشیم یه چیزی بگیم که بگنجه!!!!
با سلام یکی به این مجلسیان بگه، جان مادرتان به این مسکن کاری نداشته باشید،چون دست بگذارید روش دوباره گرانتر می شود این یکی را بی خیال،بگذارید مردم با درد خودشان بسازند.
خخخخخخخخخخخخخخخخ
مسکن قیمتش چنده با200000000 میلیون میشه چند متر خرید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ با این بی پولی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل