بازدید 9586

اعترافات دزد کلاه سیاه!

کد خبر: ۱۰۳۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵ 06 February 2021

سارق معروف به «کلاه سیاه» که از مدتی قبل در میدان بار نوغان مشهد، موتورسیکلت ها را با بار میوه می ربود، درحالی با تلاش نیروهای تجسس کلانتری طبرسی شمالی دستگیر شد که مرکز اوراق موتورهای سرقتی نیز لو رفت.

به گزارش خراسان، ماجرای سرقت های سریالی موتورسیکلت در میدان بار نوغان مشهد از اوایل دی گذشته، هنگامی در دستور کار نیروهای انتظامی قرار گرفت که سرقت موتورسیکلت مردی هنگام خرید و حمل میوه به پلیس گزارش شد. به دنبال دریافت این خبر، بلافاصله گروهی از عوامل گشت و نیروهای تجسس کلانتری طبرسی شمالی عازم میدان بار شدند و به تحقیق میدانی پرداختند.

مال باخته درباره چگونگی وقوع سرقت به نیروهای انتظامی گفت: مقداری میوه خریده بودم و یکی از جعبه های حاوی میوه را روی موتورسیکلتم گذاشتم اما وقتی جعبه دوم را آوردم، خبری از موتورم نبود! تازه فهمیدم سارق در همین فاصله ای که من برای آوردن جعبه دوم میوه ها به بارفروشی رفتم، آن را سرقت کرده است. به گزارش خراسان، با تشکیل پرونده ای درباره سرقت موتورسیکلت، تحقیقات گسترده با صدور دستوری ویژه از سوی سرگرد مهدی کسروی (رئیس کلانتری طبرسی شمالی) آغاز شد و گروه زبده ای از افسران تجسس وارد عمل شدند اما هنوز سه روز از این ماجرا نگذشته بود که سرقت مشابه دیگری، نیروهای تجسس را به میدان بار نوغان کشاند.

این بار جوان مال باخته در حالی که جعبه حاوی کیوی را در دست داشت ، به نیروهای انتظامی گفت: سارقان موتورسیکلتم را با دو جعبه حاوی میوه کیوی به سرقت برده اند! با سریالی شدن سرقت های موتورسیکلت، روند تحقیقات نیز وارد مرحله جدیدی شد و نیروهای تجسس با راهنمایی های قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) موفق شدند با استفاده از شگردهای تخصصی تصویری از سارق را به دست آورند.

از سوی دیگر نیز بررسی دوربین های مداربسته شهری نشان می داد سرقت های مذکور توسط مردی میان سال رخ می دهد که «کلاه سیاه» دارد و لنگ لنگان قدم برمی دارد! به همین دلیل آموزش های لازم پلیسی به نگهبانان میدان بار ارائه شد و مشخصات تقریبی سارق در اختیار آنان قرار گرفت.

براساس این گزارش، چندین روز بعد (چهارم بهمن) یکی از نگهبانان مجموعه که با هوشیاری، افرادی با مشخصات مذکور را زیرنظر داشت به مردی با «کلاه سیاه» مشکوک شد که ماسک بهداشتی به چهره زده بود و زیرکانه موتورسیکلت هایی را می پایید که به جای پارکینگ، داخل فضای میدان بار پارک شده بودند. او بلافاصله با نیروهای انتظامی تماس گرفت و بدین ترتیب گروه تجسس کلانتری به سرپرستی ستوان دوم قلاسی، بی درنگ عازم میدان بار شدند و مرد کلاه سیاه را دستگیر کردند. این مرد 50 ساله که ابتدا مدعی بود پلیس او را به اشتباه دستگیر کرده است، وقتی تصاویر خود و مدارک مستند را دید به ناچار لب به اعتراف گشود و راز سرقت های سریالی موتورسیکلت را فاش کرد.

او در مراحل اولیه بازجویی ضمن اقرار به سرقت هشت دستگاه موتورسیکلت گفت: از چند سال قبل و برای تامین مخارج اعتیادم دست به سرقت موتورسیکلت و قطعات خودرو می زدم و تاکنون چهار بار دستگیر و زندانی شده ام! اما از یک ماه قبل به میدان بار نوغان آمدم و تقریبا هر سه روز یک موتورسیکلت را به سرقت بردم.

این سارق حرفه ای که با ماسک و «کلاه سیاه» چهره اش را هنگام سرقت می پوشاند در ادامه اعترافاتش افزود: وقتی وارد میدان بار می شدم، موتورسیکلت هایی را زیرنظر می گرفتم که قفل یا لوازم ایمنی نداشتند و در فضای باز محوطه پارک بودند. زمانی که مالک موتورسیکلت برای خرید می رفت من با شاه کلیدی که همراه داشتم، سوئیچ موتورسیکلت را باز می کردم تا در حالت روشن بماند و سپس منتظر می شدم تا موتورسوار میوه هایش را روی ترک موتورسیکلت بگذارد اما زمانی که او برای آوردن بقیه میوه ها به داخل فروشگاه می رفت ،من در یک لحظه موتورسیکلت را می ربودم و آن را به مبلغ اندکی به یک مالخر در بولوار طبرسی 38 می فروختم. او هم بلافاصله موتورسیکلت ها را اوراق می کرد تا قطعات آن را بفروشد!

در پی اقاریر این سارق سابقه دار که یک پایش نیز اندکی لنگ می زد، بلافاصله گروه تجسس کلانتری طبرسی شمالی با کسب مجوزهای قضایی از معاون دادستان مشهد، مالخر موتورسیکلت های سرقتی را نیز در مخفیگاهش دستگیر و تعداد زیادی لوازم و قطعات اوراق شده موتورسیکلت ها را کشف کردند. در ادامه با شناسایی مال باختگان، تلاش برای ریشه یابی سرقت های احتمالی دیگر این مرد 50 ساله آغاز شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر