بازدید 9573

احمدي‌نژاد به نشست شانگهاي نمی رود

يكي از منابع عالي‌رتبه روسيه اعلام كرد كه "محمود احمدي‌نژاد " در نظر دارد تا از حضور در نشست هفته‌ جاري گروه شانگهاي دوري كند زيرا روابط مسكو و تهران اخيراً به دليل موضوع هسته‌اي ايران دچار مشكل شده است.
کد خبر: ۱۰۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۱ 09 June 2010
يكي از منابع عالي‌رتبه روسيه اعلام كرد از آنجايي‌كه روابط مسكو و تهران در خصوص برنامه هسته‌اي ايران دچار مشكل شده است، رئيس‌جمهوري ايران در نظر دارد در نشست هفته جاري گروه شانگهاي شركت نكند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، يكي از منابع عالي‌رتبه روسيه اعلام كرد كه "محمود احمدي‌نژاد " در نظر دارد تا از حضور در نشست هفته‌ جاري گروه شانگهاي دوري كند زيرا روابط مسكو و تهران اخيراً به دليل موضوع هسته‌اي ايران دچار مشكل شده است.

بر اساس اين گزارش، سازمان همكاري شانگهاي (SCO)، يك گروه امنيتي منطقه‌اي است كه در سال 2001 به عنوان جايگزيني براي ناتو به وجود آمد و قرار است روز پنجشنبه و جمعه هفته جاري نشستي را در ازبكستان برگزار كنند و درهاي اين سازمان را به روي اعضاي جديد بگشايند.

علاوه بر روسيه و چين، اين گروه شامل كشورهايي چون قزاقستان، قرقيزستان، تاجيكستان و ازبكستان نيز مي‌شود. چندين كشور از جمله ايران، هند و پاكستان وضعيت ناظر دارند و در گذشته براي پيوستن به اين گروه منطقه‌اي اظهار تمايل كرده‌اند.

يك منبع ديپلماتيكي ارشد روسيه به خبرنگاران اعلام كرد: رئيس‌حمهوري ايران در اين نشست حاضر نمي‌شود.

وي تصريح كرد كه ايران در نظر دارد هيئتي را به نشست اعزام كند اما از اعلام اين مطلب كه چرا شخص احمدي‌نژاد تمايلي به حضور در نشست اين گروه ندارد، امتناع ورزيد.

اين منبع روسي اعلام كرد كه روسيه هنوز در خصوص حضور ايران با ازبكستان بحث و مذاكره نكرده است و از احمدي‌نژاد نيز درخواست نكرده است كه در اين نشست شركت يا خودداري كند.

"سرگئي پريخودكو " مشاور ارشد سياست خارجه كرملين اعلام كرد كه اين نشست در "تاشكند " پايتخت ازبكستان برگزار مي‌شود و سند جديدي در اين نشست به تصويب در‌مي‌آيد كه به اعضاي جديد اجازه پيوستن به اين گروه را مي‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها