بازدید 15908

توقف شماره‌گذاری چند خودرو

کد خبر: ۱۰۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۱ 09 June 2010
روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

 نیروی انتظامی باز هم شماره‌گذاری چند خودرو را متوقف کرد.

آن طور که خبر می‌رسد در حال حاضر خودروهای مگان، قشقایی، تینا و ریو دنده اتومات، شماره‌گذاری نمی‌شوند، این در شرایطی است که سردار غلامی، رییس مرکز شماره‌گذاری ناجا دو روز پیش به خبرنگار ما اعلام کرد فعلا هیچ خودرویی با توقف شماره‌گذاری روبه‌رو نیست.

توقف شماره‌گذاري مگان در شرایطی است که پارس‌خودرو مگان را پیش‌فروش و هم‌اکنون مشتریان این محصول، برای دریافت آن سرگردانند.

در این زمینه، دبیر انجمن خودروسازان نیز با انتقاد از بروکراسی ناجا گفت: وزارت صنایع 10 روز پیش با ارسال نامه‌ای به ناجا، خواستار تمدید شماره‌گذاری مگان در هر دو مدل 1600 و دو هزار سی‌سی آن شده، اما نیروی انتظامی تاکنون مجوز شماره‌گذاری مگان را صادر نکرده است.

به گفته نعمت‌بخش، خودروسازان باید برای ادامه تولید محصولات خود، هر سال یکبار به ناجا نامه‌نگاری کنند، این در شرایطی است که به اعتقاد دبیر انجمن خودروسازان، انجام این بروکراسی برای خودروهای باکیفیت، ضرورتی ندارد.

اما ناجا علاوه بر مگان، دو محصول وارداتی پارس‌خودرو را نیز شماره‌گذاری نمی‌کند.

«تینا» و «قشقایی» که پارس‌خودرو این دو را نيز پیش‌فروش کرده، در حال حاضر با توقف شماره‌گذاری روبه‌رو هستند و جالب آنکه ناجا دلیل خاصی را نیز در این زمینه ارائه نکرده است. از سوی دیگر شنیده می‌شود ناجا از شماره‌گذاری ریو دنده اتومات نیز به دلیل نداشتن ترمز ضد قفل (ABS)، خودداری می‌کند، حال آنکه سایپا تعدادی از این خودرو را پیش‌فروش نیز کرده است.

با توجه به شرایط پیش آمده، به نظر می‌رسد ماجراهای ناجا و خودروسازان، وارد فاز دیگری شده و احتمالا اگر مجوز شماره‌گذاری خودروهای مورد نظر صادر نشود، به‌زودي باز هم جنگ لفظی نیروی انتظامی و شرکت‌های خودروساز داخلی را شاهد خواهیم بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
این وسط چوبش را باید مردم بخورند و علاف شوند
دم ناجا گرم که حداقل یه خورده به فکر ملته
جالبه مگان شماره گذاری نمیشه ولی پژو روآ با مصرف و آلایندگی بالا همچنام شماره گذاری میشه. بعدش چی شده گیر دادن به ریو اتومات؟ ریو معمولی هم ABS نداره، چرا اونو متوقف نکردند؟
ایرادات ناجا در مورد ضعف خودرو ها کاملا به حق و درست است. با اینکه ناجا تمام سعی را برای مجبور کردن خودرو ساز ها برای نصب تجهیزات ایمنی انجام می دهد، باز هم موفق نمی شود. از قرار معلوم خودرو ساز ها به دلیل سود آوری بسیار بالایشان از قدرت فشار بسیار بیشتری نسبت به فرمانده نیروی انتظامی کل کشور برخوردار هستند. من از همین تریبون همدردی خودم را با فرمانده محترم ناجا و تمامی مصرف کنندگان خودرو های ساخت داخل اعلام میکنم. به امید روزی که شرایط به گونه ای شود که این شرکتها برای فروش کالایشان به مردم التماس کنند و برای تبلیغات، امتیازات فراوانی به مردم بدهند. البته این ها همه تصورات بنده می باشد و مطمئنا این آرزو را به گور میبرم
در مورد ریو RIO، حق با ناجا است. به فکر مردمه. خودرو بدون ABS که با قیمت بالا به مردم میفروشند را شماره گذاری نمیکنه.
من در يك خودروسازي كار مي كنم و به كليه مسايل پلاك كردن يك خودرو نيز واقفم لذا اين عمل ناجا را كاملا با استاندارد منطبق مي دانم .لذا سختگري براي پلاك نبايد فقط براي شركت هاي خصوصي باشد شركتهاي دولتي نيز بايد نسبت به استاندارد هاي اجباري خودرو خود را ملزم دانسته و از آن تبعيت كنند .ولي تاكنون به اين شكل نبوده و تا به امروز شركت ايران خودرو يا سايپا به دليل دولتي بودن با رابطه اين مجوز را مي گرفته اند. بله كار نيروي انظامي بسيار درست است و واقعا اين بار با خودروهاي غير استاندارد اتمام حجت كرده است. لطفا بگوييد خودرو غير استاندارد به چه دليلي بايد پلاك شود ، اين امر از نظر شرعي و اخلاقي نيز صحيح نيست .مثلا خودروي ريو مذكور ماشين خوبي است ولي با ترمز ضد قفل و بدون آن با شتابي كه دارد براي سرنشينان ريسك بزرگي است.در مورد خودرو هاي ديگر نيز داشتن 53 استاندارد اجباري + تاييديه محيط زيست ضروري است لازم به توضيح است كه فرماندهي محترم ناجا بايستي از مجوز دادن به خودروهاي وراداتي كه اين 53 استاندارد را احراز نكرده اند نيز بايد به جد خوداري كند.
ما از نيروي انتظامي تشكر مي كنيم اميدواريم كه امسال تصادفات كمتر شود
ريو اتوماتيك بنده بعد از 3 ماه تاخير ارديبهشت 89 به نام بنده فاكتور و توسط سايپا تحويل نمايندگي شده اما از ارديبهشت تا حالا بدليل عدم شماره گذاري نيروي انتظامي ماشين در نمايندگي خوابيده و هيچ كس جوابگو نيست 0
قشقایی بهترین خودرو برای اروپا هست
نگران نباشید، به زودی شماره میشوند.
مهم نیست شماره گذاری نمی شوند مهم این است که خودروسازان فعال داخلی پول خود را گرفته اند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان