بازدید 10836

آشنایی با مرکز درمان سرطان نگین آزادی

سرطان از جمله بیماری های شایع است که افراد زیادی در سر تا سر دنیا با آن درگیر هستند. در همه انواع سرطان، قسمتی از سلول های بدن بدون اینکه توقفی داشته باشند شروع به تقسیم شدن می کنند و به بافت های اطراف گسترش پیدا می کنند.
کد خبر: ۱۰۳۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ 03 February 2021

سرطان از جمله بیماری های شایع است که افراد زیادی در سر تا سر دنیا با آن درگیر هستند. در همه انواع سرطان، قسمتی از سلول های بدن بدون اینکه توقفی داشته باشند شروع به تقسیم شدن می کنند و به بافت های اطراف گسترش پیدا می کنند.

سرطان ممکن است از قسمت های مختلف بدن شروع شود که از سلول های فراوانی تشکیل شده است. در حالت عادی، سلول های بدن تا جایی که بدن به آن نیازمند است تقسیم می شود و سلول های جدید را می سازند.

زمانی که سلول ها پیر می شوند یا آسیب می بینند، به طور طبیعی از بین می روند و سلول های جدید جای آن ها را می گیرد. سرطان زمانی بروز می کند که روند این چرخه مختلف می شود و سلول ها به طور غیر طبیعی رشد می کنند و سلول های پیر و آسیب دیده زنده می مانند. سلول های اضافی بدون توقف تقسیم می شوند و باعث ایجاد تومور می شوند.

برای درمان انواع سرطان روش های مختلف و تجهیزاتی لازم است که بتوان با کمترین عوارض این بیماری را درمان کرد.
مرکز درمان سرطان نگین آزادی دارای 17 طبقه است و با داشتن تجهیزات به روز دنیا برای درمان سرطان، خدمات تشخیصی، رادیوتراپی، شیمی درمانی، مشاوره گفتاری، تغذیه و ... را در اختیار این دست از افراد که با این بیماری درگیر هستند، قرار داده است.
مرکز نگین آزادی جهت رفاه حال بیماران درگیر سرطان، همه امکانات درمانی و تشخیصی را به صورت تخصصی در اختیار بیماران قرار داده است تا از اتلاف وقت آنها جلوگیری کرده و زمینه های پیگیری و معاینات دوره ای را برای آن ها سهل و آسان کرده باشد.

آشنایی با مرکز درمان سرطان نگین آزادی

تجهیزات درمان سرطان مورد استفاده در مرکز نگین آزادی

دستگاه های شتاب دهنده خطی
این مرکز دارای دو دستگاه پیشرفته رادیوتراپی است که قادر به ارائه جدیدترین و به روزترین روش های درمان رادیوتراپی هستند.
از جمله این تکنیک ها می توان به درمان سه بعدی 3DCRT, IMRT, VMAT و درمان های استریوتاکتیک SRS,SBRT اشاره کرد که با استفاده از آن ها می توان پیچیده ترین درمان ها را برای انواع تومورهای بدن از جمله سر و گردن، مغز، قفسه سینه، گوارش و پروستات ارائه نمود.

آشنایی با مرکز درمان سرطان نگین آزادی

استریوتاکتیک: ارائه درمان های SRS و SBRT
از پرتوهای بسیار متمرکز برای درمان تومورها و دگیر عارضه های موجود در مغز، گردن و سایر قسمت های بدن استفاده می کند. این روش نوعی جراحی در مفهوم سنتی آن نیست، چرا که طی آن برشی صورت نمی گیرد. از فواید آن می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
1- رادیوتراپی در حداقل جلسات (5-1 جلسه)
2- رسیدن دوز کافی به منطقه مبتلا
3- سالم ماندن بافت های اطراف

دستگاه سی تی سیمولاتور

این مراکز از جمله محدود مراکزی است که دارای دستگاه شبیه سازهای می باشد، دستگاه در این مرکز پیشرفته ترین دستگاه شبیه ساز درمان از شرکت زیمنس در جهان است و دارای قابلیت های منحصر به فرد ذیل می باشد:

حذف هرگونه آرتیفکت های فلزی که می تواند منجر به صحت بالای محاسبات درمانی شود.
قطر دهانه گانتری بیش از 80 سانتیمتر اجازه می دهد بیمار در موقعیت درمانی خود CT شود که این مورد بخصوص برای بیماران سرطان سینه و دارای اضافه وزن حائز اهمیت است.
این دستگاه از دو ماتریس برای افزایش صحت محاسبات استفاده می کند.
رویه تخت صاف و مشابه تخت شتاب دهنده درمانی
نرم افزار مخصوص کانتورینگ و شبیه سازی درمانی رادیوتراپی
وجود لیزرهای خارجی در این دستگاه می تواند منجر به افزایش دقت Setup بیماران شود.

آشنایی با مرکز درمان سرطان نگین آزادی

تجهیزات بی حرکت سازی (Immobilization)

یکی از اصول رادیوتراپی، کاهش دوز رسیده به ارگان های حیاتی در کنار رساندن حداکثر دوز به تومور است. خوشبختانه این مرکز دارای پیشرفته ترین دستگاه های بی حرکت سازی برای انواع تومورهاست.

سیستم ثابت سازی این مرکز می تواند مانع از حرکت بیمار در حد 1 میلی متر شود.

تجهیزات مورد نیاز برای مدیریت حرکات تنفسی (Motion Management System)

در درمان تومورهای نواحی قفسه سینه و شکم که حرکات غیر ارادی تنفس منجر به حرکت تومور می شود، وجود تجهیزات مدیریت حرکت تنفسی می تواند باعث همزمانی پرتو یونیزان با هر فاز تنفس شود، بعبارتی می توانیم تومور را در فاز دوم و یا باز دم فقط تابش داده و درمان کنیم.

نرم افزار طراحی درمان

این مرکز دارای دو نرم افزار به شرح ذیل می باشد:

1- نرم افزار Ray Station

متعلق به کمپانی سوئدی Ray Station که در این مرکز نصب و به بهره برداری رسیده است. این نرم افزار در حال حاضر قوی ترین نرم افزار طراحی درمان در دنیاست که قادر به طراحی درمان کلیه تکنیک های درمانی با دقت و صحت بالا می باشد.

2- نرم افزار ISO Gray

نرم افزار متعلق به کمپانی فرانسوی Dosisoft بوده و در بسیاری از مراکز اروپایی نیز استفاده می شود.

سیستم دزیمتری و کنترل کیفی

به منظور اجرای صحیح و دقیق تکنیک های رادیوتراپی انجام دزیمتری و کنترل کیفی دستگاه های شتاب دهنده خطی الزامی است.

اندازه گیری میدان های پرتوی و کنترل کیفی در این مرکز با کمک تجهیزات دزیمتری از شرکت معتبر PTW آلمان به شکل Full Option و آخرین مدل آن انجام می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت مرکز سرطان نگین آزادی مراجعه کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر