بازدید 19020
۵

ادعای وزیر انرژی اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی ادعای این رژیم مبنی بر وجود اهداف نظامی در برنامه هسته ای ایران را تکرار کرد.
کد خبر: ۱۰۳۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱ 02 February 2021


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری رویترز، یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در پی نگرانی های این رژیم درباره بازگشت احتمالی دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا به توافق هسته ای، بار دیگر ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته ای ایران را مطرح کرده و روز سه شنبه گفت که حدودا شش ماه طول خواهد کشید تا ایران بتواند مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت سلاح اتمی را تولید کند.
او در گفت و گویی رادیویی با اشاره به اقدامات دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا علیه ایران، گفت که دولت ترامپ «به طور جدی به برنانه هسته ای ایران و افزایش توان(هسته ای) این کشور آسیب زد».
اشتاینیتز در گفت و گو با شبکه کان مدعی شد: آن ها(ایران) در زمینه غنی سازی در موقعیتی هستند که اگر همه کارهای لازم را انجام دهند، زمان مورد نیاز برای تولید مواد شکافت پذیر لازم حدود شش ماه است.

نگرانی رژیم صهیونیستی از بازگشت دولت بایدن به توافق هسته ای در پی این مطرح می شود که بایدن در وعده های انتخاباتی اش گفته بود «در صورت بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهدات هسته ای اش» آمریکا هم به توافق باز می گردد.

ایران در نتیجه خروج دولت دنالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا از توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸، برخی تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای را کاش داد. البته به گفته مقامات ایران، این اقدامات در صورت پایبندی تمامی اعضای توافق به تعهداتشان، بازگشت پذیر است.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵
راست یا دروغش رو که من نمیدونم ولی افتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچ چی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
ابعاد نظامی داشته باشه... تا چشمش در بیاد...
آیا تفکر ضد برجام اسراییل بازی سیاسی اسراییل و غرب برای ماندن ایران در برجام نیست؟چرا وقتی ماندن ایران در برجام به قول غربیها عامل دست نیافتن ایران به بمب هسته ای است اسراییل با آن مخالف است ؟پشت پرده چه میگذرد.؟ آیا ایران ذره ای از برجام سود برده ؟حضورمان در برجام چقدر هزینه داشته؟و نبودمان چقدر؟
شما مگرفضول هستید شما چرا ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارید بچه مجوزی شما بیش ۲۰۰ کلاهک هسته ای در دلکشورهای مسلمان داریدوهرروز تهدید می کنید و ایران نداشته باشد ماهم داریم و بوقثش رو می کنیم غاصبان کودک کش11
اصلآ فرض بر اینکه ایران میخواهد بمب اتم بسازد چرا تلاش کردید برجام را بهم بزنید شما و دولت عربستان از قبل انقلاب با ایران مشکل داشتید حتی شاه ایران در جنگ اعراب به اسرائیل به خواست آمریکا کمک کرد ولی وقتی از ایران رفت اسرائیل بخواست دولت آمریکا حتی حاضر به پذیرفتن او نشد و این انور سادات در مصر بود که او را پذیرفت و خاندان آل سعود هم از دیر باز دوست داشت قدرت اول منطقه باشد و حتی برای نابودی سلاحهای غربی با ایران و تضعیف ارتش با‌ تحریک صدام‌ جنگ براه انداخت
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی