هیئت نظارت کجای پرونده عنابستانی ایستاده است؟

حدود 10 روز از انتشار فیلم درگیری نماینده سبزوار با مامور راهنمایی و رانندگی می گذرد، در این مدت نیروی انتظامی از این نماینده به دادستانی شکایت کرده و هیات نظارت هم به این پرونده وارد شده است.
کد خبر: ۱۰۳۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴ 01 February 2021

حدود 10 روز از انتشار فیلم درگیری نماینده سبزوار با مامور راهنمایی و رانندگی می گذرد، در این مدت نیروی انتظامی از این نماینده به دادستانی شکایت کرده و هیات نظارت هم به این پرونده وارد شده است.

به گزارش تابناک، ۴ بهمن فیلمی از یک سرباز وظیفه راهنمایی و رانندگی در فضای مجازی دست به دست شد که در آن سربازی مدعی است که علی‌اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی به دلیل ممانعت سرباز از عبور اتومبیلش از مسیر خط ویژه خیابان انقلاب به صورت آن سرباز سیلی زده است. گفته شده که این اتفاق روز چهارشنبه اول بهمن رخ داده است.

بعد از انتشار این فیلم و اظهارات سرباز راهور ، علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار با انتشار بیانیه‌ای ماجرای سیلی زدن به این سرباز را تکذیب کرد و گفت:« سرباز به من گفته بود که هر خری هستی برای خودت هستی!»

به فاصله چند ساعت از انتشار این بیانیه ، عنابستانی این بار با تغییر موضع از مردم ایران عذرخواهی کرد و گفت: کاملا بدیهی است که در اجرای قانون بین هیچکسی تفاوتی وجود ندارد اما از همه مردمی که به هر دلیلی احساساتشان جریحه‌دار شد، عذرخواهی می‌کنم. ما هیچ شأنی جز مطیع قانون بودن و خدمت به مردم قائل نیستیم.

او با تشکر از مأمور راهور پلیس به خاطر اجرای قانون تاکید کرد:« اینجانب باید بیشتر به خود مسلط می‌بودم و در همان حد عصبانیت نیز اشتباه کردم. مردم مطمئن باشند که اگر بر اساس آنچه رسانه‌ها گفتند، عمل کرده بودم، در همان روز اول و قبل از رسیدن به منزل استعفا می‌دادم. اما در این فیلم به خاطر همه کارهای کرده و نکرده عذرخواهی می‌کنم و از مردم حلالیت می‌طلبم. رسانه‌های معاند داخلی و خارجی هم بدانند که ما در مقابل اجرای قانون جمهوری اسلامی عزیزمان، گردنمان از مو باریک‌تر است. اجازه سوء استفاده به این رسانه‌ها را نخواهیم داد.»

اما این عذرخواهی پایان ماجرا نبود چه اینکه نیروی انتظامی از عنابستانی شکایت کرد. در این باره سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی رییس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان توضیح داد:« با فرمانده نیروی انتظامی پیرامون اتفاق افتاده بین آقای عنابستانی و سرباز راهور صحبت کردم و سردار اشتری گفت که ما گزارش را تهیه و برای دادستانی ارسال کرده‌ایم. راهور ناجا مستقیم به مجلس شکایت نکرده است و در دادستانی طرح شکایت کرده‌اند. امیدوارم نظریه دادرسی و گزارش ناجا برای بررسی در مجلس سریع‌تر به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال شود.»

او این را هم اضافه کرد که « پس از رسیدن گزارش‌ها و‌ ادعاهایی مبنی بر درگیری نماینده مجلس و یکی از مامورین پلیس راهور، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیری‌ها را برای بررسی صحت و سقم و چگونگی موضوع آغاز کرده اما علی‌رغم پیگیری‌های چند روزه، گزارش نیروی انتظامی در این باره هنوز به مجلس ارسال نشده است. این هیات ادعاهای موجود را بررسی و در صورت صحت و سقم حادثه و چگونگی ماجرا را بررسی و در صورت احراز تقصیر ، برخورد قانونی را انجام خواهد داد.»

علی رغم تاکید رییس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مبنی بر بررسی دقیق این حادثه، محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیات رییسه مجلس به ابعاد دیگری از این پرونده اشاره کرد و گفت:« حواشی رخ داده برای نماینده سبزوار دو بعد داشت؛ بعد اول رفتار نماینده سبزوار بود که هیات نظارت به این موضوع ورود کرده و در حال بررسی آن است. بعد دوم توهینی است که به مجلس شده است چرا که توهین‌های انجام شده فقط مربوط به آن سرباز نیست. بلکه مامور دیگری که چهره او در فضای مجازی منتشر نشده، توهین‌های زیادی به نماینده مجلس انجام داده و یکی از مسببان راه‌بندان مسیر نیز او بوده است. این دو موضوع باید به صورت موازی بررسی شود. یعنی هم حواشی مربوط به نماینده مجلس و هم توهین‌هایی که مامور نیروی انتظامی انجام داده، باید در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس بررسی شود.»

او از ورود هیات نظارت بر رفتار نمایندگان برای بررسی این موضوع سخن گفت و این را هم اضافه کرد که نتیجه آن ظرف مدت یک هفته تا ۱۰ روز آینده اعلام می‌شود.

در این بین حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رییسه مجلس با اتخاذ موضعی متفاوت عنابستانی را برای عذرخواهی اش تحسین کرد و گفت:« تجربه یک شفافیت در هفته های اخیر نشان داد که چگونه راه بر سیلی های مدیران و کارمندان و ماموران بر اقشار مختلف مردم با شفافیت بسته می شود. ضمن تحسین نماینده ای که با عذرخواهی خود یک سیلی نفس اماره و سیلی دیگری به دشمنان نظام و مجلس زد به نیروی انتظامی هشدار می دهم که از عذرخواهی این نماینده عبرت بگیرد و اجازه ندهد مامورانش به هنگام اعمال قانون از چارچوب قانون تجاوز کنند.برای نظام اسلامی، مردم و قانون فرقی نمی کند که یک نماینده یا یک پلیس از قانون تخلف کند، ناجا باید به خاطر ادبیات غیرقانونی مامورش همچون نماینده مجلس عذرخواهی کند و البته عذرخواهی بزرگتر باید به خاطر حرف های غیرقانونی آن مسئول ناجا باشد که می خواست مجرمین را دست شکسته ببیند.»

با توجه به صحبت های رییس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و برخی از اعضای هیات رییسه انتظار می رود هیات نظارت از انفعال بیرون آمده و هر چه سریعتر نظرش را درباره این پرونده اعلام کند چون از ابتدای شکل گیری مجلس یازدهم تاکنون، اطلاع رسانی درستی از نشست های هیات نظارت صورت گرفته و مردم اطلاع دقیقی از تصمیمات اتخاذ شده ندارند.

از طرف دیگر با عنایت به اشکالات بسیاری که به قانون فعلی نظارت بر رفتار نمایندگان وارد است ، باید هر چه سریعتر این قانون اصلاح شده تا با بازدارندگی بیشتر جلوی این قبیل رفتارهای دور از شان یک نماینده مجلس گرفته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
کسانی مثل ایشان از بیریز دو میلیونی با بیست هزار رای آنهم افراد خاص سالهاست فقط سیاهی لشکر جناه خاص هستند وگرنه برای تبریز کاری نکرده اند
در حمایت و دفاع جانانه ناحق ، از نماینده سیلی زننده و متخلف!
بیشتر از این هم انتظاری نداشتیم
هیئت نظارت مجلس؟ نگر نشنیدید اقایان مجلسی ها شدیدا از دستهای بیقرار عنابستانی حمایت کردند وراهور را محکوم کردند مخصوصا عزیزدلمان پاسدار عزیز سرهنگ دلیگانی حسابی برای همکارش سنگ تمام گذاشت
سایت تابناک بجای اینکه تیتر بزنی هیئت نظارت کجای پرونده عنابستانی ایستاده؟ باید بنویسی مجلس درکجای مکتب سلیمانی ایستادند اینهاییکه هرکدام از شهید سلیمانی خاطره تعریف کردند که من بودم شهید سلیمانی دردل سربازان عراقی وال وبل وسردار اینطور رفت اونطوری اومدمن گفتم حاجی اوگفت مشهدی همین سردار ما دست سرباز رابوسه زد ولی نمایندگان اخراجی ها که شهید را مستمسک پیروزی وقدرت قراردادند الان دستشان رو شده
حاجی دلیگانی باز داره راه رو اشتباه میره
اگر ماهم تو گوش افسر بزنیم با معذرت خواهی درست میشه؟یا جرم حساب میشه
یکی از جملاتی که همه ما ایرانی ها از بچگی یاد میگیریم
" اینه دروغگو دشمن خداست"
البته تابناک محترم کلمه دروغگو را توهین میدونه وما هم به احترام تابناک این کلمه را بکار نمیبریم
این نماینده سه بار حرفش را عوض کرد
دفعه اول بیانیه دادن که من نزدم دفعه دوم گفتن من هلش دادم و دفعه سوم از مردم شریف ایران عذر خواهی کردن که من عصبانی شدم ومنو ببخشید حالا هیئت نظارت میخوان طرف را به بهانه افسری که دیده نشده ووووووتبرئه کنه بحث چیز دیگه
در ثانی آقای حاجی دلیگانی اولا خیلی از افراد آخرت شون بخاطر طرفداری نابجا از دوستانشان خراب میشه
دوما تورا خدا این مردمو دیگه ........ نپیچونید
توضیح سردبیر به خبرنگار رو اشتباها در متن خبر منتشر کردین:
« سلام خوبه اشکالات تایپی اصلاح شود»!
دقیقا اینجا. اینها نگاه کن اینجا
موفق و پیروز باشید در همه زمینه ها ، چون ظاهرا سانسور چی های جدید هم آوردید که حق اولیه آزادی بیان رو هم کاملا رعایت کرده باشید ، به هر حال ما بهترینیم !!!
وای به حال جامعه ای که قانونگذار به خاطر قانون شکنی از عالم و ادم طلبکار باشد...
هیچ اتفاقی نمی افته، وقتی یک نماینده مثل حاجی دپلیکانی میاد و از عنابستانی دفاع می‌کنه یعنی اخلاق مرده. اخلاق تو این جامعه مرده، از هیچ کس نمیتوان انتظاری داشت!!!!!

متاسفم
سلام سردبیر در قسمتی از خبر یادداشتی اضافه کرده تحت عنوان «سلام خوبه اشکالات تایپی اصلاح شود» شما هم این قسمت را منتشر کردید.
"سلام خوبه اشکالات تایپی اصلاح شود"
اشکالات تایپی که اصلاح نشده هیچی....سوتی هم در رفته!
امان از روزی که قانون گذار بی قانونی کنه و دنبال پوشش مناسب برای اشتباه باشه فقط تاسف
وافعا برای خودم متاسفم به جه اشخاصی رای دادیم
هیات نظارت هیچ اقدامی نخواهدکردبخصوص دراین دوره نمایندگی که یاسیلی بگوش مردم میخوردباتصویب قوانین ضداشتغالی که باعث شده اکثریت قریب به اتفاق مردم محتاج کمکهای دولتی باچاپ اسکناس وتوسعه فقر ونتیجتاً ازدیاد جرائم ناامنی فعالیتهای اقتصادی که بودناامنی اجتماعی هم اضافه شد وسیلی آخری بگوش ماموروظیفه شناس ناجا حالا اگرفکرکنیم درآخراضافه میشود اگرنمایندگان محترم مستحضرباشنداین مردم ازخودشماهستندوشماعزیزانشان خواهیدبوداگربجای سیلی زدنمان کمی مهربانترباشید
بعنوان جایزه آقای عنابستانی اولین نفری باشدکه واکسن روسی اسپوتینک رادریافت میکند البته بشرط آنکه قبلاً از واکسنهای لعنتی اهدائی فایزربایان تک نزذه باشد شایدهم زده باشدکه پرزورشده هرکه خلاف اراده ایشان حرف بزند چنان سیلی میخوردکه به گواهی دوربینهاچندمترعقب میپرد بهمین دلیل است که ماقرارنیست ازاین نوع واکسن بزنیم
ببینیم حق را به ظالم می دهند یا مظلوم !!!!!
عنابستانی وحاجی دلیکانی باید ازمجلس اخراج سپس دستگیر و محاکمه شوند . تا ازخشم ملت کمی کاسته شود .
هئیت رئیسه شان اعلام کرد 16 ام بهمن 1399 (پنج شنبه!؟) رسیدگی می کنند ما صبر مان زیاد است منتظریم
از داشتن همچين نماينده هايي بايد احساس شرم كنيم!
امثال عنابستاني در مملكت آنقدر خودر سر و زياده خواه شده اند و خودشان را از ديگر مردم جامعه جدا مي دانند كه در مقابل هيچ هيئت نظرت و مقام مسئولي پاسخگو نيستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
هیئت نظارت هم از بین اینها و با رای اینها و با سفارش .... انتخاب شده دیگه.
اگر لازم هست ما هم به علت دیدن این توهین ها عذر خواهی کنیم ، رسانه ها هم به علت ترویج توهین به شأن مجلس عذر خواهی کنند یا اصلا همه عذر خواهی کنند همه 80 میلیون نفر جمعیت ایران به جز نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی.
اگر لازم هست ما هم به علت دیدن این توهین ها عذر خواهی کنیم ، رسانه ها هم به علت ترویج توهین به شأن مجلس عذر خواهی کنند یا اصلا همه عذر خواهی کنند همه 80 میلیون نفر جمعیت ایران به جز نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی.
این ساختار اشتباه است که نمایندگان خودشان بر رفتار امثال خودشان نظارت کنند چرا که از هر جهت به این قضیه نگاه کنید هم نماینده متخلف و هم هیات نظارت , در یک طرف ایستاده اند و هیات نظارت قرار است برای شکسته نشدن شان مجلس و نماینده ای از جنس خودش , عطوفت به خرج داده و قضیه را لاپوشانی کند. موارد تخلف نمایندگان باید توسط کسی خارج از مجلس بررسی شود تا نخواهد برای حفظ اقتدار ساختار , بی عدالتی نماید . در این رابطه نماینده مسلما اشتباه کرده و اینکه چرا مامور دوم ناجا این حرفها را زده متاثر از رفتار نماینده است که اگر نبود سخنان او نیز مصداق نداشت . اگر کشتی در برخورد با صخره ای در دریا بشکند کشتی ساز را متخلف نمی دانند که چرا از چوب ساخته و مثلا از آهن نساخته است . اگر کشتی به صخره نخورد سوراخ نمی شود . اگر هر کسی به شان مجلس توهین کرده , علتش رفتار خود نماینده متخلف است وگرنه ملت در خیابان که راه می روند به مجلس و نمایندگانش ناسزا نمی گویند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
کاپیتالاسون را در دردس تاریخ مدرسه یادتان هست؟
مطمعن باشید مثل دفعات قبل سرباز تنبیه خواهد شد
اولاً مأمور به نمایندگان و یا مجلس توهین نکرده! اینکه برخی نمایندگان برای اینکه موضوع را لوث کنند به چنین ادعاهایی مبارت می ورزند جای تعجب دارد!
آنکه ابتدا کار خلاف و توهین انجام داده صدرصد نماینده بوده که ابتدا وارد طرح ویژه شده و با درشت گوئی، مأمور را وادار به عکس العمل کرده! اینکه مأمور جایگا نماینده را در ورود به طرح ویژه با الفاظی به او یادآوری می کند دلیل بر توهین به نماینده نیست! بلکه عکس العمل طبیعی مأمور در برابر توهینها و سیلی زدن به مأمور است.
مأمور به نماینده یادآوری کرده که مقام و منصب وی در جای دیگر ربطی به وضعیت کنونی او ندارد!
این عنابستانی هنوز اخراج نشده؟!!!!
آنروزي كه عنابستان در سبزوار فرماندار بود وامتياز جايگاه بنزين ، گازائيل وگاز را براي خودش از دولت گرفت بايد جلوش را ميگرفتند الان درجاده سبزوار اسفراين جايگاه ها را زده چند ميليارد از دولت وام گرفته وعشق وكيف ميكند امروز ميتواند با سرباز چنين برخوردي كند وآب ازآب تكان نخورد
چاقو دسته خودش را می بُرد ؟
انقدر این نماینده ها طلب کارند که فکر کردن همیشه در این جایگاه میمانند شما ها را مردم به اینجا رسانندن بایدم سیلی بخورن .خدا از ظالم نگذرد.ذ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست