بازدید 2067
جزئیاتی از جام جهانی 2010؛

فروش ‌٣٨ هزار بليت ديگر و حضور بان کی مون، نلسون ماندلا و شاهرخ‌خان در افتتاحیه

اين بازيگر 44 ساله تاكيد كرد: با اين شور و علاقه هيچوقت تماشاي زنده بازي‌ها را از دست نداديم. مادرم هميشه آرزو مي‌كرد روزي فرا برسد كه همراه من در اين مسابقات حضور يافته تا از نزديك بتوانيم به تماشا بنشينيم.
کد خبر: ۱۰۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۲ 08 June 2010
38 هزار بليت باقي مانده بازي‌هاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي روز دوشنبه به معرض فروش گذاشته شد.

به گزارش ايسنا؛ صدها تن از مردم شهر ژوهانسبورگ صف بسيار طولاني تشكيل دادند تا بليت‌هاي 200 و 300 دلاري اين رقابت‌ها خريداري كنند. فيفا همچنين 15 هزار بليت ويژه با قيمت 20 دلار را هم به معرض فروش گذاشته است.

هورست اشميت، رييس كميته فروش بليت‌هاي جام جهاني اين موقعيت را براي فوتبال‌دوستان آفريقايي يك فرصت استثنايي قلمداد كرد و گفت: تمام كساني كه به هر دليل موفق نشده‌اند بليت بازي‌هاي جام جهاني را خريداري كنند، مي‌توانند از اين آخرين فرصت استفاده كنند.

البته بسياري عقيده دارند فيفا در نظر دارد در آستانه‌ي جام جهاني بليت‌هاي فروخته نشده را به هر طريق ممكن به فروش برسانند.


ماندلا تنها چند دقيقه در افتتاحيه حاضر مي‌شود
نلسون ماندلا كه حتي قادر نيست براي مدت طولاني در يك محل بنشيند در مراسم افتتاحيه امشب تنها براي چند دقيقه در ورزشگاه اورلاندو حاضر مي‌شود و بازيكنان و مقامات براي اداي احترام به سمت وي مي‌روند.

ماندلا نمي‌تواند بازي‌ها را از نزديك تماشا كند و پزشك اصلي او نگران است در هنگام تماشاي بازي تيم ملي آفريقاي جنوبي دچار استرس شود. منابع خبري از حضور قطعي اما چند دقيقه‌اي ماندلا در مراسم افتتاحيه امشب و فردا بعد از ظهر خبر مي‌دهند.


بان‌کی مون و رئیس جمهور مکزیک در دیدار افتتاحیه حضور دارند
دبیر کل سازمان ملل و رئیس جمهور مکزیک در مراسم افتتاحیه جام جهانی 2010 بین تیم های مکزیک - آفریقای جنوبی حضور دارند.

به گزارش مهر، روز جمعه 11 ژوئن رقابت های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی با بازی تیم های مکزیک و آفریقای جنوبی در استادیوم "شهر فوتبال" (Soccer City ) رسما گشایش می یابد.

استادیوم شهر فوتبال بر روی خاکسترهای یک استادیم قدیمی و به شکل یک کدوی کشکولی آفریقایی ساخته شده است.

در مراسم افتتاحیه جام جهانی، نلسون ماندلا، رئیس جمهور سابق 92 ساله آفریقای جنوبی و پدر آزادی این کشور شرکت خواهد داشت. هرچند خانواده وی حضور ماندلا را به دلیل کهولت سن در این دیدار تکذیب کرده اند با وجود این، هنوز احتمال حضور وی وجود دارد.

براساس گزارش اسپورت 10، فیلیپ کالدرون، رئیس جمهور مکزیک نیز اعلام کرده است که برای تماشای دیدار افتتاحیه به آفریقای جنوبی سفر خواهد کرد و در کنار ژوزف سپ بلاتر، رئیس فیفا و بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در مراسم افتتاحیه شرکت خواهد کرد.  رئیس جمهور مکزیک به دعوت ژاکوپ زوما، رئیس جمهور آفریقای جنوبی به این کشور سفر خواهد کرد.


بان‌كي‌مون: اين جام به مردم فقير جهان اميد مي‌بخشد
دبيركل سازمان ملل متحد گفت: برگزاري جام جهاني 2010 به مردم تهيدست و فقير جهان اميد به زندگي خواهد بخشيد.

به گزارش فارس و به نقل از رويترز، بان كي مون اظهار داشت: برگزاري جام جهاني در كشوري چون آفريقاي‌جنوبي، به منزله افتخاري براي بشريت است. برگزاري اين مسابقات در كشوري آفريقايي، در حقيقت نور اميدي در دل ملل فقير و كم‌درآمد ايجاد كرده است.

وي افزود: برگزاري اين مسابقات براي آفريقاي‌جنوبي مايه افتخار و مباهات است. از سويي، عاملي اساسي براي افزايش اميد و خوش‌بيني مردم نسبت به آينده خواهد بود.

عالي‌ترين مقام سازمان ملل اين سخنان را در مواجهه با خبرنگاران بيان كرد. اين مقام 65 ساله اظهار اميدواري كرد از طريق اين پيكارها، مردم جهان به تلاش افزون‌تر ترغيب شوند.


فيفا از اولين جام جهاني در قاره‌ آفريقا ابراز رضايت كرد
فيفا در جلسه كميته اجرايي از ميزباني آفريقاي جنوبي براي جام جهاني ابراز رضايت كرد.

به گزارش فارس، در جلسه كميته اجرايي فيفا كه دو روز به طول انجاميد ناظران گزارش‌هاي مربوط به شصتمين كنگره فيفا و جام جهاني 2010 را تقديم سپ‌ بلاتر كردند.
محمد بن همام رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا هم به عنوان عضو كميته اجرايي فيفا در اين جلسه حضور داشت.

ناظران اين كميته در گزارشي به سپ بلاتر اعلام كردند كه آفريقاي جنوبي در روند آماده سازي براي برگزاري بهتر از حد انتظار عمل كرده اند.البته نكته مهمي هم در نشست كميته اجرايي فيفا تصويب شد كه مربوط به بررسي پيشنهادهاي مختلف قوانيني درباره جام جهاني و ميزباني جام جهاني بود.

كميته‌ اجرايي فيفا در پايان اين جلسه اعلام كرد قرعه‌كشي دوره‌هاي آتي جام جهاني از اين به بعد 6 ماه زودتر برگزار مي‌شود تا كنفدراسيون‌ها بتوانند برنامه‌ريزي بهتري براي دور انتخابي داشته باشند.

همچنين با توجه به پيشنهاد بلژيك – هلند و اسپانيا – پرتغال براي ميزباني مشترك جام‌هاي جهاني 2018 و 2022 اين كميته قانون برگزاري مشترك جام جهاني را در اساسنامه جديد تصويب كرد. البته اين كشورها تنها با يك كميته مسابقات را ميزباني خواهند كرد. كنگره فيفا از امروز در ژوهانسبروگ برگزار خواهد شد.


شاهرخ‌خان با فرزندانش تماشاگر ويژه جام‌جهاني
ستاره مطرح سينماي هند براي تماشاي مسابقات فوتبال جام جهاني راهي آفريقاي جنوبي شد.

به گزارش فارس و به نقل از كلكته‌تايمز؛ شاهرخ‌خان بخاطر شور و اشتياق بسياري كه به اين رشته ورزشي دارد، روز سه‌شنبه(‌ديروز) به همراه آريان و سوانا ( 2 فرزندش) راهي ژوهانسبورگ شد تا از روز جمعه با شروع مسابقات بتواند به تماشاي اين پيكارها بنشيند.

اين ستاره باليوود اظهار داشت: من از كودكي شيفته فوتبال و جام جهاني بودم. يادم مي‌آيد هميشه موقع برگزاري اين مسابقات من و مادرم هر شب بيدار مي‌نشستيم و بازي‌ها را تماشا مي‌كرديم. به اين خاطر بازيكناني مثل رودي فولر و كارل هاينتس رومينيگه از آلمان، سوكراتس از برزيل و ديگو مارادونا از آرژانتين،‌ چهره محبوب ما بودند.

اين بازيگر 44 ساله تاكيد كرد: با اين شور و علاقه هيچوقت تماشاي زنده بازي‌ها را از دست نداديم. مادرم هميشه آرزو مي‌كرد روزي فرا برسد كه همراه من در اين مسابقات حضور يافته تا از نزديك بتوانيم به تماشا بنشينيم.

شاهرخ خان در مورد تيم‌هاي مورد علاقه‌اش گفت: آرژانتين، برزيل، آلمان و اسپانيا را دوست دارم ولي انگليس آنگونه كه مي‌گويند خيلي هم خوب نيست.

وي ضمن تاسف از عدم محبوبيت اين رشته ورزشي در شهر محل اقامتش كلكته، گفت: واقعا تعجب مي‌كنم. شايد تنها ملتي در جهان باشيم كه اين بازي‌ها شور و هيجاني در ما ايجاد نكرده است.

شاهرخ خان كه به همراه فرزندان و دوستانش بطور پيوسته فوتبال بازي مي‌كند، گفت: الان طرفدار بازي كريستيانو رونالدو و كاكا هستم. در گذشته‌هاي دور از تماشاي بازي زيكو، پلاتيني،‌ بكن‌باوئر، پائولو روسي، باجو و رونالديينيو لذت مي‌بردم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر