بازدید 11391

توئیت «بلینکن» علیه روسیه با غلط املایی

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در ادامه دخالت‌های واشنگتن در امور داخلی مسکو، روز یکشنبه باز هم در حمایت از «الکسی ناوالنی» سیاستمدار غربگرا و مخالف رئیس‌جمهور روسیه موضع‌گیری کرد.
کد خبر: ۱۰۳۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳ 31 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزیر خارجه آمریکا در یک پیام توییتری جدید دولت روسیه را به دلیل «بازداشت الکسی ناوالنی» و آنچه سرکوب تظاهرات حامیان او خوانده است، محکوم کرد.

آنتونی بلینکن که در اولین کنفرانس خبری بعد از آغاز به کار به عنوان وزیر خارجه آمریکا، درباره بازداشت الکسی ناوالنی سیاستمدار غربگرای روس اظهارنظر و دولت روسیه را محکوم کرده بود، روز یکشنبه باز هم در این باره موضع‌گیری کرد.

ناوالنی چهره مخالف دولت روسیه ۲۹ دی ماه هنگام ورود به خاک این کشور به اتهام نقض مقررات مربوط به مجازات تعلیقی خود بازداشت شد. وی از ماه گذشته میلادی به دلیل نقض مکرر مقررات آزای مشروطش در فهرست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت .

وزیر خارجه دولت جو بایدن در پیامی توییتری تازه خود علیه دولت روسیه نوشت: «ایالات متحده استفاده ادامه‌دار مقام‌های روسیه از تاکتیک‌های خشونت‌آمیز علیه تظاهرات مسالمت‌آمیز و خبرنگاران برای دومین هفته متوالی را محکوم می‌کند».

آنتونی بلینکن با تکرار موضع مداخله‌جویانه آمریکا در امور داخلی روسیه افزود: «ما بار دیگر درخواست خود را از روسیه درباره آزادی الکسی ناوالنی و افرادی که برای اعمال حق مبتنی بر حقوق بشر خودشان بازداشت شده‌اند، تکرار می‌کنیم».

پیام جدید وزیر خارجه دولت بایدن در حالی منتشر شده که او پیش از این در کنفرانس خبری خود در واشنگتن گفته بود: ««از بازداشت ناوالنی در روسیه نگران هستیم و به نظر می‌رسد دولت مسکو از یک مرد، یعنی ناوالنی می‌ترسد».

از جمله نکاتی که در پیام تازه وزیر خارجه آمریکا قابل تامل است، غلط املایی او در نگارش نام کوچک الکسی ناوالنی است. بلینکن به جای نگارش Alexei، در پیام خود از Aleksey استفاده کرد.

 

توئیت «بلینکن» علیه روسیه با غلط املایی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان