بازدید 13689

آیت الله نظری خادم الشریعه درگذشت

آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه، ساعتی پیش دعوت حق را لبیک گفت.
کد خبر: ۱۰۳۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ 31 January 2021


به گزارش تابناک، این عالم ربانی که از چهارم بهمن ماه به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان های تهران بستری شده بود، دقایقی قبل در سن ۸۸ سالگی دارفانی را وداع گفت.

آیت الله نظری خادم الشریعه از شاگردان برجسته حضرت آیت الله بروجردی و امام خمینی(ره) بود که دروس فقه و اصول را به مدت هشت سال از محضر این بزرگان آموخت.

آن مرحوم از همان روزهای اولیۀ آغاز نهضت روحانیت شیعه در سال ۴۱ – ۴۲، جزو پیشتازان و پایه گذاران نهضت به ویژه در سطح مازندران بود. مسؤولیت هماهنگی علمای آن عصر مازندران با خیزش انقلابی حوزۀ علمیّه قم به رهبری مراجع عظام تقلید آن زمان مخصوصاً حضرت امام خمینی(ره)، تنظیم و امضاء اعلامیّه ها و بیانیّه ها و تلگراف اعتراض آمیز و روشنگر علیه دستگاه سلطنت که از طرف مدرّسین و بزرگان حوزه علمیّه قم صادر می شد، جهت دادن به فضلاء و طلّاب جوان و مبارز آن دوران حوزه تا پیروزی انقلاب، مشاوره و همکاری با بزرگان و زبدگان انقلاب از جمله فعالیت ها و اقدامات این عالم در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود.

آیت الله نظری خادم الشریعه در سال های ۴۷ – ۴۸ شمسی بنا به دعوت علماء و مؤمنین شهرستان ساری و به جهت ضرورت امر تبلیغ و ارشاد و هدایت و پیگیری امر نهضت روحانیّت در ساری مستقر گردید. اقامۀ جماعت و پایه گذاری جلسات مذهبی مخصوصاً دهه غدیر از اثرات ماندگار او به شمار می رود.

آیت الله نظری خادم الشریعه در اوج کشتار‌ها و در بحبوحۀ انقلاب، پیام همبستگی مردم و عشایر سوادکوه را به محضر امام امّت در نوفل لوشاتوی پاریس رساند و امام راحل طی نامه‌ای از این امر تشکر و تقدیر خود را ابلاغ کردند.

او پس از اقامتی ۱۲ روزه در پاریس در روز ۱۲ بهمن ماه سال یکهزار و سیصد و پنجاه و هفت در کنار امام و با پرواز انقلاب به ایران برگشتند

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار