بازدید 7560

ادعای الشرق الاوسط درباره کودتا علیه سعد حریری

روزنامه الشرق الاوسط سعودی به نقل از آنچه منبع نزدیک به نخست وزیران سابق لبنان خوانده، مدعی شد: یک طرح کودتا که می خواست از طریق حوادث طرابلس در شمال لبنان، مأموریت سعد حریری برای تشکیل دولت این کشور را ساقط کند، در نطفه خفه شد.
کد خبر: ۱۰۳۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 31 January 2021

 

به گزارش  تابناک، به نقل از النشره منبع الشرق الاوسط گفت: برنامه این بود که پایتخت شمال لبنان به هرج و مرج و آشوب و به تبع آن درگیری خونین بین معترضان اوضاع معیشتی غیرقابل تحمل و نیروهای امنیتی جهت ساقط کردن مأموریت حریری برای تشکیل دولت جدید و در نتیجه فشار بر او برای کناره گیری از این روند کشانده شود.

این منبع افزود: این طرح کودتا که پایتخت شمال را هدف قرار داد، زنده به گور شد و حریری در موضع خود استوار باقی خواهد ماند و هرگز از چشم انداز خود برای تشکیل دولتی متناسب با مشخصه های مورد نظر امانوئل مکرون و ابتکاراش برای نجات لبنان دست نخواهد کشید.

منبع یاد شده خاطرنشان کرد: نخست وزیران سابق همچنان روی موضع خود در حمایت از حریری که هرگز از روند تشکیل دولت پاپس نخواهد کشید، تاکید دارند و تن به اقدامات میشل عون و جریان سیاسی او تحت رهبری جبران باسیل علیه خود نخواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل