بازدید 8080
۲

فعلا بحث خروج از برجام مطرح نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روح قانون رفع تحریم ها تامین منافع ملت با از بین رفتن تحریم ها و احیای معاهده برجام است، روح قانون این نیست که از برجام خارج شویم.
کد خبر: ۱۰۳۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴ 31 January 2021

به گزارش تابناک، حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خانه ملت، با ارزیابی عملکرد دولت در اجرای قانون اقدام راهبردی رفع تحریم ها و صیانت از حقوق ملت، گفت: قوانین مصوب مجلس لازم اجرا است و طبق مصوبه قوه مقننه وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی مجریان قانون رفع تحریم ها هستند که انتظار می رود در چارچوب قانون حرکت کنند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس با بیان اینکه اجرای قانون تدریجی است، اظهار داشت: قانون رفع تحریم ها به نحوی است که اگر طرف های مقابل ایران در برجام به تعهدات خود برگردند، ایران نیز به نقطه اجرای تعهدات بر می گردد و اگر توجهی نشود، تعهدات اجرایی نکنند و به سمتی نروند که موافقتنامه هسته ای اجرا شود ایران هم به تدریج کار ها را شروع کرده و تعهدات به حداقل می رسد.

وی با تاکید براینکه فعلا بحث خروج از برجام مطرح نیست، توضیح داد: روح قانون تامین منافع ملت با از بین رفتن تحریم ها و احیای معاهده برجام است، روح قانون این نیست که از برجام خارج شویم اما در نهایت اگر طرف های مقابل تمکین نکردند خواسته ها ی مشروع و منافع قانونی ما تامین نشود، طبیعی است که این اتفاق بیافتد.

این نماینده مجلس بیان کرد: در قانون برای خروج از برجام فرآیندی تعریف کرده است که با غنی سازی شروع می شود، کاهش تعهدات ایران رقم می خورد و اگر تا مهلت تعیین شده اروپایی ها و آمریکایی ها به تعهدات عمل کردند ایران نیز به نقطه ابتدایی برجام بر می گردد در غیر این صورت فرآیند بعدی رقم می خورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امیدواریم طرف های مقابل سرعقل بیایند، فرصت سوزی نکنند و از این زمان برای احیا و بازگشت برجام استفاده کنند تا منافع همه کشورها تامین شود و نیازی به اقدامات سخت تر و شدیدتر نداشته باشیم./

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
باب اینقدر دروغ گفته اید که خودتان هم حرفهایتان را باور ندارید
بیچاره بورس
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی