بازدید 6362
از ابتدای سال جاری تاکنون؛

مسمومیت ۳۹۵ اصفهانی با منوکسیدکربن

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به مسمومیت ۳۹۵ نفر از ابتدای سال جاری تاکنون در استان، گفت: متاسفانه ۱۴ نفر از مسموم شدگان جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۰۳۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴ 30 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، غفور راستین با اشاره به اینکه ابتدای امسال تاکنون ۳۹۵ مورد مسمومیت با منوکسیدکربن به اتاق‌های فرمان ۱۱۵ استان اصفهان گزارش شد، اظهار کرد: از این تعداد ۳۸۱ نفر با تلاش تکنسین‌های اورژانس پیش بیمارستانی پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل و یا در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند، همچنین ۱۴ نفر از مسموم شدگان جان خود را از دست دادند.

وی به آمار مسمومیت‌های ناشی از CO در ۴۸ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: ساعت ۱۴ و ۵۶ دقیقه روز جمعه دهم بهمن ماه جاری در تماسی با اتاق فرمان ۱۱۵ اصفهان اعلام شد که ۲ مرد ۴۵ و ۲۸ ساله در خیابان امیرکبیر بر اثر نقص در دودکش بخاری دچار مسمومیت با منوکسیدکربن شدند که یکی از مصدومان پس از اعزام واحد امدادی در محل حادثه درمان و یک نفر دیگر به بیمارستان ۹ دی منظریه خمینی شهر منتقل شد.

وی افزود: ساعت ۱۱ و ۳۳ دقیقه همان روز نیز دو مرد ۴۳ و ۲۰ ساله که به دلیل اشکال در آبگرمکن منزل خود واقع در خیابان مشتاق سوم دچار مسمومیت با منوکسیدکربن شده بودند، پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی توسط آمبولانس به بیمارستان فارابی اصفهان منتقل شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، راستین تصریح کرد: ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه روز جمعه نیز مسمومیت ۳ خانم ۳۰ تا ۴۷ ساله به دلیل استنشاق گاز سمی CO بر اثر اشکال در دودکش بخاری در شهرستان سمیرم به اتاق فرمان ۱۱۵ این شهر گزارش شد که هر ۳ مصدوم پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان سیدالشهدا (ع) سمیرم منتقل شدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه در روز پنجشنبه ۹ بهمن نیز ۲ زن ۴۰ ساله به دلیل اشکال در آبگرمکن منزلی واقع در مقابل ترمینال صفه دچار مسمومیت شده بودند، خاطرنشان کرد: این مصدومان نیز به همت تکنسین‌های واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ پس از دریافت خدمات درمانی اولیه در محل، توسط آمبولانس به بیمارستان الزهرا (س) اصفهان منتقل شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار