بازدید 1442

كيفيت مدارس دولتي نامطلوب است

کد خبر: ۱۰۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۹ 08 June 2010
«تهران امروز» در گزارشی نوشت:

مقايسه مدارس دولتي و غير دولتي همواره وجود دارد و بسياري از كارشناسان آموزش براين باورند كه مدارس دولتي به درستي به وظايف خود عمل نمي‌كنند و شايد يكي از دلايل اين موضوع، پرداخت نكردن حقوق كافي به معلمان مدارس دولتي است.

واقعيت اين است كه وقتي معلمان نتوانند با كار كردن در مدارس دولتي زندگي مطلوب خود را داشته باشند در مدارس مختلف تدريس مي‌كنند و اين موضوع از كيفيت تدريس آنها كم مي‌كند.در اين ميان، اين دانش‌آموزان هستند كه به دليل نبود شيوه درست تدريس از امكانات لازم بهره مند نمي‌شوند و بعضي از آنها حتي تا كلاس سوم ابتدايي توانايي نوشتن نام خود را ندارند.

در هر حال اگر نظارت صحيح و به جايي، بر عملكرد مدارس دولتي وجود داشته باشد كيفيت اين مدارس هم تا اين حد پايين نمي‌آيد و چينش كادر مدارس هم كمتر بر اساس روابط انجام مي‌شود.
در چنين شرايطي والدين، ديگر مجبور نخواهند بود شهريه مدارس غير دولتي را با سختي پرداخت كنند و مي‌توانند با خيالي آسوده فرزندانشان را در مدارس دولتي ثبت نام كنند.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مي‌گويد: «در اكثر شهرها و حتي شهر تهران بعضي از دانش‌آموزان پايه سوم ابتدايي حتي قادر به نوشتن نام خود نيستند. در بعضي از مدارس دولتي شهر تهران معلماني وجود دارند كه فعاليتشان بر پايه و اساس هيچ‌گونه قواعدي برنامه‌ريزي نشده است. داشتن برنامه و راهكار براي هر معلم در راستاي رسالتي كه بر عهده دارد الزاميست و نبود اين امر در برنامه‌هاي معلمان، معضلي براي دانش‌آموزان و آينده كشور است كه تعداد اين‌گونه معلمان در نظام آموزشي كشور محدود ولي خطرناك است.»

حجت‌الاسلام عليرضا سليمي عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ادامه مي‌دهد: «بيشتر خانواده‌ها با توجه به سطح درآمد، فرزندان خود را در مدارس دولتي ثبت‌نام مي‌كنند و متاسفانه مدارس دولتي نسبت به مدارس غيردولتي ضعيف‌تر عمل كرده‌اند كه اين مهم خطر جدي براي آينده كشور محسوب مي‌شود. البته يكي از عوامل مهم و كليدي عملكرد ضعيف در اكثر شهرها و حتي شهر تهران برخي از دانش‌آموزان كه در پايه سوم ابتدايي تحصيل مي‌كنند قادر به نوشتن نام خود نيستند. متاسفانه چينش مديران در نظام آموزشي كشور در اين زمينه بر اساس رابطه است و بر اساس تخصص نيست كه همين امر يكي از دلايل ضعيف عمل كردن مدارس دولتي شده است.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس