بازدید 5964

حق التدریسی و نهضتی‌ها در اولویت استخدام

دولت موظف است حداکثر ظرف مدت 5سال نیروهای حق التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تا سقف 60 هزار نفر به استخدام آموزش و پرورش درآورد.
کد خبر: ۱۰۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۴ 08 June 2010
رئیس جمهور قانونی را ابلاغ کرد که بر اساس آن وزارت آموزش و پرورش مکلف شد معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را در اولویت استخدام در این وزارتخانه قرار دهد.

به گزارش ايلنا، رئیس‌جمهور قانون الحاق دو ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 1388 که در جلسه مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده را برای اجرا ابلاغ کرد.

این قانون شامل الحاق دو ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 1388 است.

بر اساس این قانون، در صورت مجوز جذب و استخدام ، وزارت آموزش و پرورش مکلف است استخدام همه معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی واجد شرایط را در اولویت قرار دهد.

بر این اساس ، وزارت آموزش و پرورش در استان‌ها یا در رشته‌های مورد نیاز که افراد واجد شرایط از میان معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی موجود نباشد، می‌تواند با استفاده از باقیمانده سقف تعیین شده در قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی اقدام لازم را برای رفع نیازهای خود انجام دهد.

این قانون، وزارت آموزش و پرورش را موظف کرده است براساس قوانین موجود برای بهبود شاخص‌های سلامت در آموزش و پرورش نسبت به استخدام پنج هزار نفر از مراقبان بهداشت اقدام کند.

همچنین مراقبین بهداشت دارای مدارک فوق دیپلم می‌تواند به استخدام پیمانی آموزش و پرورش درآیند.

بر اساس قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش، دولت موظف است حداکثر ظرف مدت پنج سال نیروهای حق التدریس، نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تا سقف 60 هزار نفر به استخدام آموزش و پرورش درآورد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان