بازدید 10587

دانشگاه فنی حرفه‌ای حضوری می‌شود؟

کد خبر: ۱۰۳۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰ 26 January 2021

صالحی عمران مطرح کرد: اگر امکانش باشد و ستاد مبارزه با کرونا اجازه دهد کلاس‌ها و امتحانات ترم دوم دانشگاه فنی حرفه‌ای بصورت ترکیبی (دروس عملی بصورت حضوری و دروس نظری بصورت مجازی) برگزار شود که این هم به ستاد مبارزه با کرونا استان‌ها بستگی دارد در صورتی که سلامتی دانشجو به خطر نیافتد بصورت ترکیبی آمادگی داریم که کلاس‌های ترم دوم برگزار شود

به گزارش میزان، ابراهیم صالحی عمران، رییس دانشگاه فنی حرفه‌ای درباره نحوه برگزاری و درخواست از وزارت علوم مبنی بر برگزاری دروس عملی در ترم دوم یا نیمسال دوم، گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای نحوه برگزاری دروس عملی در سال تحصیلی جدید را در اختیار آموزشکده‌های خود گذاشته است و دانشگاه فنی حرفه‌ای بصورت تاکیدی از وزارت علوم درخواست نکرده است که کلاس‌ها در ترم دوم بصورت حضوری برگزار شود.

صالحی عمران مطرح کرد: اگر امکانش باشد و ستاد مبارزه با کرونا اجازه دهد کلاس‌ها و امتحانات ترم دوم بصورت ترکیبی (دروس عملی بصورت حضوری و دروس نظری بصورت مجازی) برگزار شود که این هم به ستاد مبارزه با کرونا استان‌ها بستگی دارد در صورتی که سلامتی دانشجو به خطر نیافتد بصورت ترکیبی آمادگی داریم که کلاس‌های ترم دوم برگزار شود.

وی ادامه داد: اگر ستاد مبارزه با کرونا اجازه دهد و امکان برگزاری کلاس حضوری را ارائه دهد، آموزشکده‌ها مجاز هستند این کلاس را برگزار کنند، در غیر این صورت کلاس‌های عملی به صورت آفلاین، شبیه‌سازی، کارگاه مجازی و آزمایشگاه مجازی و همچنین امتحانات طبق ترم اول بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

صالحی عمران گفت: عملکرد دانشگاه فنی وحرفه‌ای سیاست‌های متفاوتی را دارد که با سایر مراکز مهارت آموز تفاوت دارد. زیرا ما سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای داریم که در سطح گسترده‌ای فعالیت می‌کند. تفاوت این دانشگاه و آن سازمان این است که این دانشگاه در بستر علمی رشد کرده و آن سازمان تنها یک سازمان مهارتی صرف و محض است.

رییس دانشگاه فنی حرفه‌ای اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم مدیریت استانی دارد و به راحتی می‌توان برای هر استان برنامه ریزی تفصیلی کرد. سیاست‌های کلی اعلام می‌شود و در آن چارچوب برنامه ریزی‌های تفصیلی صورت می‌گیرد و به اجرا می‌گذارند؛ لذا دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید خود را به عنوان کانون مهارت آموزی کل آموزش عالی کشور آماده کنند.

صالحی عمران بیان کرد: باید درنظر داشته باشید که فلسفه‌ی تاسیس این دانشگاه تربیت تکنسین‌های کاردان متناسب با نیاز صنعت است پس طبیعتا عمده‌ی دروس ارائه شده در هریک از رشته‌ها به صورت عملی و کارگاهی برگزار می‌شود به گونه که چیزی در حدود ۷۰ درصد دروس کارگاهی و ۳۰ درصد بقیه دروس نظری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار