بازدید 14880

عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز ۱۰۰ میلیون تن/ جایی که معجزه «چین» خودنمایی می‌کند!

عبور شمار مبتلایان به کووید ۱۹ از مرز ۱۰۰ میلیون نفر مجال خوبی برای بررسی شیوع این ویروس در جهان بر مبنای جمعیت است. مبنایی که بر اساس آن، کشور‌های ذره‌ای مانند «واتیکان» یا «جزایر فالکلند» که جمعیت ناچیزی دارند، بدترین وضعیت را نشان می‌دهند و در میان کشور‌های با جمعیت بالای یک میلیون نفر، «اسواتینی» و بعد «قبرس» رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند.
کد خبر: ۱۰۳۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۰ 26 January 2021
تابناک اجتماعیبیماری‌ که حدود یک سال پیش با ابتلای یک فرد به آن در چین شناسایی شد و تا یکی دو ماه اسم هم نداشت، تا کنون یکصد میلیون را به صورت قطعی گرفتار کرده است؛ جمعیتی که تنها از جمعیت ۱۵ کشور جهان کمتر است!

عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز ۱۰۰ میلیون تن/ جایی که معجزه «چین» خودنمایی می‌کند!به گزارش «تابناک»؛ دقایقی پیش، شمار مبتلایانِ شناسایی شده ویروس کرونا در جهان به بیش از ۱۰۰ میلیون تن رسید. جمعیت بزرگی که حدود ۲۶ میلیون تن از ایشان شهروندان ایالات متحده آمریکا هستند و حدود ۱۰.۷ میلیون نفرشان را ساکنان دومین کشور پرجمعیت جهان یعنی هندی‌ها شکل می‌دهند؛ عددی که درباره آن شک و شبهه‌های زیادی مطرح می‌شود؛ از جمله اتکای هندی‌ها به شناسایی مبتلایان با استفاده از روش‌های غیراختصاصی مثل آزمایش خون.

بعد از این دو کشور، برزیل با بیش از ۸.۸ میلیون و روسیه با کمتر از ۳.۸ میلیون، رتبه‌های سوم و چهارم را از نظر تعداد مبتلایان شناسایی شده کووید در جهان به خود اختصاص داده اند و بعد از آن‌ها چهار کشور اروپایی بریتانیا، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در این رتبه بندی کشورمان در جایگاه شانزدهم قرار دارد.

فارغ از آمار مبتلایان، شمار جان باختگان کووید ۱۹ در جهان نیز رو به افزایش است و بر اساس آمار‌ها، بالغ بر دو میلیون و ۱۴۰ هزار تن عبور کرده است؛ عددی بزرگ که نشان می‌دهد از هر صد نفری که به کووید ۱۹ مبتلا و شناسایی شده اند، بیش از دو نفر جان به جان آفرین تسلیم می‌کند. شاخصی که البته دقیق نیست و بهتر است به جایش از «نرخ مرگ» استفاده کنیم که بر اساس آن، تا این لحظه نرخ مرگ حدود ۳ درصد برای این بیماری در جهان مسجل شده است.

بر اساس این آمار، ایالات متحده آمریکا با ۴۳۰ هزار، برزیل با ۲۱۷ هزار و هند با ۱۵۳ هزار جان باخته، رتبه‌های اول تا سوم را در جدول جان باختگان را از آن خود کرده اند و جایگاه کشورمان با بیش از ۵۷ هزار جان باخته، رتبه نهم جهان است؛ رتبه‌ای که به نظر تا چند هفته آتی تغییر نخواهد کرد.

نکته قابل عرض دیگر در آمار‌های رو به رشد جهانی، افزایش خوشایند آمار بهبود یافتگان است که در آستانه رسیدن به ۷۲ میلیون نفر است؛ آماری که رتبه اول آن در اختیار آمریکاست که بالغ بر ۱۵ میلیون بهبود یافته دارد و هند با بیش از ۱۰ میلیون و برزیل با بیش از ۷.۵ میلیون بهبود یافته، رتبه دوم و سوم را دارند و رتبه کشورمان در آن با یک پله نزول، چهاردهم شده است.

این در حالی است که عبور شمار مبتلایان به کووید ۱۹ از مرز ۱۰۰ میلیون نفر مجال خوبی برای بررسی شیوع این ویروس در جهان بر مبنای جمعیت است. مبنایی که بر اساس آن، کشور‌های ذره‌ای مانند «واتیکان» یا «جزایر فالکلند» که جمعیت ناچیزی دارند، بدترین وضعیت را در شیوع ویروس کرونا نشان می‌دهند و در میان کشور‌های با جمعیت بالای یک میلیون نفر، کشور آفریقایی «اسواتینی» و بعد «قبرس» رتبه‌های اول و دوم را دارند.

مبنا قرار دادن جمعیت در آمار مبتلایان کرونا به نکات جالب توجه زیادی می‌رسد؛ از جمله وضعیت وخیم‌تر کشور‌هایی در منطقه خاورمیانه به نسبت ایران که جمعیت بالغ بر ۸۵ میلیون نفری دارد، ولی بی شک مهم‌ترین نکته آن، مبتلایان ۸۹ هزار و ۱۱۵ نفری چین است که جمعیتش حدود یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون نفر است! جمعیتی که از هر یک میلیون نفرشان تنها ۶۲ نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده اند!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۲
این نشانگر ویروس دستکلری شده وعدم تاثیر بر نژاد زرداست جنگ بیولوژکی شروع شده وقطعا چین پاسخ این کار خودش را دریافت می کن
چینی ها یا دروغ می گویند و یا پادتن و داروی ویروس ساختگی خودشان را از قبل داشته اند

مرگ بر چین
بیا حالا به اونا که عاشق غربند بفهمون که چین تو زمینه مقابله با این بیماری سر تر از آمریکاست و واکسنش هم احتمالا موثرتره. عمرا اگر قبول کنند تصور یه بنجل فروش تو سرشونه و قیاسش می کنن با ماشیناشون و ....
یه عددو ساختن بهش میگن امار، کلی از ادمایی که میشناختم ایران گرفتن، تو امریکا هیچ کدوم از دوست و اشنا و همکار نگرفتن، جادوگری با اعداد
سوغات چین برای جهانیان
باید توجه داشت که صرف تعداد آمار نمی تواند مبنا باشد و مهمترین و اساسی ترین مساله نوع آزمایشات و نحوه انجام آن می باشد.
چین بی شرف ، چین بی وجدان ، چین خبیث که با این ویروس دنیا رو به دردسر انداخت و حالا اقتصاد خودش رشد میکنه ...
معجزه یا جنایت علیه بشریت
کی گفته آمار چین واقعی هست ، چین کشوری با حاکمیت کمونیست استبدادی است و آمارشان کلا دروغ و دستکاری شده است .
چین همیشه مشکوکه
چین به هدفش میرسد نابود کردن اقتصاد دیگر کشورها به قیمت اندوختن سرمایه برای خود ویکه تازی خود
آدم وقتی از پشت پرده چیزی خبر نداره به نظرش معجزه میاد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس