بازدید 37875
۶

نمایش مد لباس زنان عربستان

طراح لباس بلژیکی گفت که در غرب بسیاری از مردم عبایه را نمادی از ظلم و ستم و عدم آزادی می‌دانند و زیبایی آن را درک نمی‌کنند. با همکاری طراحان عربستانی و بلژیکی یک نمایشگاه مد لباس در سفارت بلژیک در ریاض برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵ 24 January 2021


به گزارش تابناک به نقل از فرارو، در این نمایش مد طراحان لباس طرح‌های جدید عبایه را ارائه دادند. عبایه به عبای زنان گفته می‌شود.
هدف از برگزاری این رویداد معرفی عبایه سنتی و تبدیل کردن آن به یک لباس بین المللی بود. در طراحی جدید رنگ عبایه از سیاه به دیگر رنگ‌ها تغییر کرده است.

کریستف بوفایس طراح بلژیکی در این مراسم گفت که ما سعی کردیم که در طراحی عبایه از فرهنگ مدرنیته نیز استفاده کنیم. امیدواریم که نه تنها زنان عربستانی و عرب بلکه زنان در دیگر کشور‌های جهان آن را دوست داشته و بپشوند.

او گفت که در غرب بسیاری از مردم عبایه را نمادی از ظلم و ستم و عدم آزادی می‌دانند و زیبایی آن را درک نمی‌کنند.

کریستف افزود: رسانه‌ها نیز عبایه را منفی پوشش داده و به تصویر می‌کشند، اما ما فقط می‌خواهیم جنبه مثبت را نشان دهیم که در واقع یک لباس بسیار ظریف است که می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد و به چیزی شیک و مدرن تبدیل کرد.

صفیه حسین طراح عربستانی نیز گفت: ما تبعیض علیه عبایه و حجاب در غرب ناراحت هستیم و تصمیم گرفتیم که این لباس را شیک طراحی کنیم. هنگامی که زنان عربستانی به خارج می‌روند معمولا عبایه خود را برمی دارند، اما حالا با طراحی محافظه کارانه پوششی بین المللی و شیک شده است.

او گفت که من می‌خواهم وقتی با عبایه بیرون می‌روم به آن افتخار کنم. من می‌خواهم خواهرانم در عربستان و دیگر کشور‌های عربی به آن افتخار کنند. من امیدوارم که نگرش‌ها به عبایه مثبت شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۶
و احتمالاً قدم زدن بر روی فرش های ایرانی!
ببین راهی که غرب و شرق رفتند و در منجلاب گیر کردن شماها هم با این روند دیر یا زود دچار آن می شوید
و عربستان بود که زادگاه جغرافیایی اسلام بود ...
تحجرشان را به ما ایرانی ها دادند و خودشان روزبروز مدرن تر می شوند.از این به بعد برای پناهنده شدن باید عربستان را هم در لیست مقصد اضافه کرد.
چقدم قشنگ
واقعا از جان گذشتگی کردن رفتن داخل سفارت سعوذی !
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی