بازدید 3160

دستگيري 1200 زن قاچاقچي موادمخدر

کد خبر: ۱۰۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۲ 08 June 2010
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا از دستگيري 41 هزار و 237 قاچاقچي و توزيع‌كننده مواد مخدر خبر داد و از افزايش قاچاق مواد مخدر صنعتي ابراز نگراني كرد.

به گزارش جام‌جم، روز گذشته سردار حميدرضا حسين‌آبادي در مركز نظارت همگاني ناجا (197) در حاشيه پاسخگويي به تماس‌هاي مردمي به خبرنگاران گفت: از آغاز اجراي طرح امنيت اجتماعي (طي 75 روز گذشته) كه بخشي از آن به برخورد با سوداگران مرگ اختصاص داشت، 41 هزار و 237 نفر از عوامل تهيه و توزيع مواد مخدر در نقاط مختلف كشور دستگير شده‌اند كه از اين تعداد 1200 نفر زن هستند.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصريح كرد: از ابتداي اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي بيش از 3 تن انواع مواد مخدر كشف شده كه بيشترين كشفيات مربوط به ترياك بوده و 12 هزار و 99 كيلو قرص اكستازي و مواد روان‌گردان و 45 كيلو شيشه نيز از جمله اين كشفيات بوده است.

پليس، بي‌تقصير در آزادي قاچاقچيان

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران در ارتباط با گله‌مندي مردم از آزادي قاچاقچيان مواد مخدر پس از اجراي طرح امنيت اجتماعي گفت: نتايج بررسي‌ها نيز نشان مي‌دهد بيشترين گلايه مردم در اين ارتباط است و بايد اذعان كرد پليس در آزادي اين افراد نقشي ندارد و تنها وظيفه خود را دستگيري و مبارزه با قاچاقچيان مواد مخدر مي‌داند.

سردار حسين‌آبادي در پاسخ به پرسش «جام‌جم» در خصوص مجازات توليدكنندگان شيشه و خلأ قانوني موجود، بيان كرد: در حال حاضر گرايش از مواد مخدر سنتي به صنعتي رو به افزايش است و كاهش قيمت مواد مخدر صنعتي نيز ارتباط مستقيمي با اين موضوع دارد؛ زيرا بخش عمده‌اي از اين گرايش به دليل خلأ قانوني است.

وي افزود: همچنين به دليل نبود مجازات بازدارنده در زمينه تهيه و توزيع مواد مخدر صنعتي، هر روز قاچاق مواد مخدر صنعتي كه در آشپزخانه‌هاي خانگي توليد مي‌شود، رو به افزايش است. سردار حسين‌آبادي تاكيد كرد: مسوولان بايد به اين موضوع توجه داشته باشند كه در صورت نبود قانون و مجازات در رابطه با تهيه و توزيع مواد مخدر صنعتي، جامعه در آينده‌اي نه چندان دور، بايد بهاي سنگيني بپردازد.

انهدام 146 باند

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه از متلاشي شدن 146 باند مواد مخدر از ابتداي امسال خبر داد و گفت: با متلاشي شدن اين باندها كه به صورت گسترده در زمينه تهيه، توزيع و حمل مواد مخدر فعاليت مي‌كردند، قيمت مواد مخدر سنتي نظير ترياك به دو برابر رسيد كه بخشي از اين افزايش قيمت نيز ناشي از كنترل مرزها و اقدامات گسترده پليس در كشور است.

سردار حسين‌آبادي يادآور شد، با اجراي طرح امنيت اجتماعي 23 آشپزخانه خانگي كه در زمينه تهيه و توزيع مواد مخدر صنعتي شيشه فعال بودند، كشف و متهمان تحويل مرجع قضايي شده‌اند.

وي اظهار اميدواري كرد هر چه زودتر قانون مبارزه با مواد مخدر صنعتي در مجمع تشخيص مصلحت نظام تصويب و اجرا شود تا بيش از اين شاهد گلايه‌مندي مردم نباشيم.

آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار