بازدید 8152

ارتفاع برف در محور‌های روستایی مهاباد به یک متر رسید

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: ارتفاع برف در برخی محور‌های برف‌گیر روستایی این شهرستان به حدود یک متر رسیده و ارتباط ۳۵ روستا با مرکز شهر را مسدود کرده است.
کد خبر: ۱۰۲۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۵ 22 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محسن خادمی اظهار داشت: بارش سنگین برف که از روز گذشته در این شهرستان آغاز شده بود و تا ظهر امروز ادامه داشت موجب مسدود شدن راه ۴۵ روستای این شهرستان شد که با تلاش راهداران مسیر ۱۰ روستا تاکنون بازگشایی شده است.

وی افزود: بر اثر بارش برف و کولاک شدید مسیر مهاباد - بوکان (جاده برهان) نیز که از صبح امروز بسته شده بود با تلاش راهداران بازگشایی شد و هم اکنون رفت و آمد در این محور و دیگر محور‌های مواصلاتی این شهرستان در جریان است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد اضافه کرد: با توجه به تداوم کولاک شدید، رانندگان و مسافرانی که قصد تردد در این مسیر را دارند، از جاده جایگزین مهاباد - میاندوآب - بوکان استفاده کنند.

خادمی افزود: هم‌اکنون هفت تیم برف روبی در همه محور‌های مواصلاتی و جاده‌های این شهرستان مستقر بوده و راهداران به صورت شبانه روزی در چندین نوبت اقدام به برف‌روبی و نمک‌پاشی جاده‌های این شهرستان کرده‌اند.

وی از رانندگانی که قصد تردد در مسیر‌های کوهستانی را دارند، خواست که قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد از رانندگانی که قصد تردد در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر مهاباد را دارند توصیه کرد وسایل نقلیه خود را به زنجیرچرخ و دیگر وسایل ایمنی زمستانی مجهز و با سرعت مطمئنه و با رعایت فاصله طولی رانندگی کنند.

خادمی همچنین از رانندگان خواست به دلیل تداوم بارش‌ها و لغزندگی جاده‌ها از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر