بازدید 10113

واکنش حزب الله لبنان به بازگشت انفجار‌ها به عراق

جنبش حزب الله لبنان در بیانیه انفجار‌های تروریستی شهر بغداد را محکوم کرد و آن را مشکوک دانست.
کد خبر: ۱۰۲۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸ 21 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، جنبش حزب الله لبنان پنجشنبه‌شب در بیانیه انفجار‌های تروریستی شهر بغداد را محکوم کرد و آن را حادثه‌ای مشکوک دانست.

این جنبش در واکنش به دو انفجار تروریستی شهر بغداد که بر اثر آن ۳۲ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شده، تأکید کرد: «حزب‌الله به‌شدت این انفجار‌های تروریستی را که بغداد، پایتخت عراق را هدف قرار داده و منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان این کشور شده است، محکوم می‌کند».

در این بیانیه همچنین آمده است: «بازگشت انفجار‌ها به صحنه [تحولات]عراق به ویژه با افزایش درخواست‌های مردمی و رسمی برای خروج نیرو‌های اشغالگر آمریکایی از عراق حقیقتاً مشکوک است و آمریکا با اعمال تحریم‌های بیشتر بر سازمان الحشد الشعبی و فرماندهان باعزت آن، با این خواسته‌ها مقابله کرد تا بار دیگر عراق را در برابر گروه تروریستی داعش و سایر تروریست‌ها قرار دهد».

به گزارش شبکه المنار لبنان، حزب‌الله همچنین تأکید کرد: «پاسخ این جنایت وحشیانه هشیاری و وحدت عراقی‌ها و پایبندی آن‌ها به آزادی و استقلالی و مخالفت آن‌ها با اشغالگری آمریکا است».

بعد از حملات تروریستی ائتلاف آمریکا علیه نیرو‌های مقاومت و شهادت شماری از نیرو‌های الحشد الشعبی عراق از جمله شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در سیزدهم دی ۱۳۹۸، پارلمان این کشور با طرح خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق در پانزدهم همان ماه موافقت کرد و از دولت عراق خواست آن را اجرایی کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار