بازدید 10328

مظفر: مدل تغییرات تدریجی، پاسخگو نیست

رییس مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید به دنبال "تغییرات بنیادین" در حوزه حکمرانی کشور باشیم زیرا مدل "تغییرات تدریجی" پاسخگو نیست.
کد خبر: ۱۰۲۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰ 21 January 2021

رییس مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید به دنبال "تغییرات بنیادین" در حوزه حکمرانی کشور باشیم زیرا مدل "تغییرات تدریجی" پاسخگو نیست.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دکتر میثم مظفر روز چهارشنبه در نشست سالانه هیاتهای اندیشه‌ورز بسیج اصناف کشور در مشهد به ۱۸ مدل در حوزه خط مشی و سیاستگذاری اشاره و بیان کرد: اکنون در این حوزه بیشتر از مدل تغییرات تدریجی استفاده می‌کنیم در حالی که راهکار ایجاد تحول بنیادین، تشکیل دولت جوان انقلابی است.

مظفر: مدل تغییرات تدریجی، پاسخگو نیست

وی "مدل تغییرات تدریجی" را بلای گریبانگیر دولتها ذکر و بیان کرد: هر سال بودجه‌ها مشابه سال قبل هستند و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام می‌کند در نهایت ۲۰ درصد تغییر دارند.

رییس مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید به مقوله نظریه پردازی منبعث از منظومه معرفتی اسلام و آموزه های انقلاب در عرصه های مختلف حکمرانی در گام دوم انقلاب بپردازیم تا بتوان حوزه‌های معرفتی و عملیاتی را بر اساس سلسله مراتب محقق نمود.

وی ادامه: میبایست شرایط محیطی داخل کشور، الزامات امور سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، شرایط بین‌المللی دسترسی و محدویت منابع و همچنین توجه به نظام فکری و ارزشی خود را در تدوین سیاست و خط مشی مورد مطالعه قرار دهیم.

قوانین به درستی اجرا نشده‌اند

نایب رییس شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ایران هم نشست سالانه هیاتهای اندیشه‌ورز بسیج اصناف کشور یکی از مشکلات کشور را اجرا نشدن قوانین خوب در عین وجود مواد خوب قانون ذکر و بیان کرد: قوانین خوب، در مرحله اجرا خراب می‌شوند.

محمدصادق مفتح افزود: دولتها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با گرایشهای مختلف بر سر کار آمده‌اند اما قوانین در مرحله اجرا، به درستی اجرا نشده‌اند.

وی در ادامه سخنانش نقشه مذبوحانه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را کشاندن پابرهنگان به کف خیابانها ذکر و بیان کرد: دشمن با تمام ابزارهای در دستش معیشت مردم را هدف قرار داده و می‌خواهد از درون به نظام ضربه بزند لذا باید در مقابل دشمنی که به صورت جدی با ما مقابله می‌کند بطور جدی بایستیم.

نایب رییس شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ایران گفت: خطری که معیشت مردم را تهدید می‌کند کمتر از حمله نظامی نیست.

وی افزود: نیروی مقاومت بسیج باید با برنامه مدون وارد صحنه شود و به نابسامانیهای مدیریتی کشور پایان دهد.

مفتح ادامه داد: همچنین باید زنجیره تامین استانی را ایجاد کنیم تا حلقه‌های مختلف تحت یک مدیریت با یکدیگر کار کنند.

وی گفت: تشکلهای صنفی نیز باید در اجرا به خدمت گرفته شوند زیرا هم‌اینک تشکلها از عرصه سیاستگذاری و اجرا دور هستند.

نشست سالانه هیاتهای اندیشه‌ورز سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با هدف تدوین سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه کشور در بخش اصناف و بازاریان با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب، تا فردا در مشهد ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی