بازدید 8748

نیازمند دیپلماسی اقتصادی با تمرکز بر همسایگان هستیم

درک دکتر رضایی از سیاست خارجی، یک درک اقتصادی واقع بینانه و عملگرایانه است و به درستی معتقد است تمرکز دستگاه سیاست خارجی باید تقویت پیوندهای اقتصادی ایران با کشورهای همسایه در چارچوب درک ژئواکونومیک و ژئواستراتژیک باشد.
کد خبر: ۱۰۲۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ 20 January 2021

نیازمند دیپلماسی اقتصادی با تمرکز بر همسایگان هستیم

موسوی عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: باید در دیپلماسی از جو سیاسی و شعارهای زیبا عبور کنیم و متوجه شویم که به دیپلماسی اقتصادی با تمرکز بر همسایگان نیازمندیم.

دکتر سید علی موسوی نماینده ملکان در مجلس و عضو کمیسیون صنایع در گفتگو با تابناک، ضمن استقبال از سخنان اخیر دکتر محسن رضایی مبنی بر "نیاز کشور به دیپلماسی اقتصادی با اولویت تقویت پیوندهای اقتصادی با کشورهای همسایه"، گفت: درک دکتر رضایی از سیاست خارجی، یک درک اقتصادی واقع بینانه و عملگرایانه است و به درستی معتقد است تمرکز دستگاه سیاست خارجی باید تقویت پیوندهای اقتصادی ایران با کشورهای همسایه در چارچوب درک ژئواکونومیک و ژئواستراتژیک باشد.

موسوی افزود: واقعیت این است که بسیاری از حرفها که رسانه های بیگانه درباره دیپلماسی ایران می گویند، نیازهای واقعی کشور و مردم نیست. نیاز کشور ما جهش تولد و رونق تولید و ایجاد اشتغال است و تحقق این هدفها در گرو یک دیپلماسی اقتصادی با اولویت بخشیدن به روابط با همسایگان است و سفرای کشور باید از نقش قدیمی خود که محدود به سیاسی است، خارج شوند و تلاش بیشتری برای منافع اقتصادی کشور کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل