بازدید 6766

کامرانی‌فر: داوران بزرگ جام‌جهانی هم عذرخواهی می‌کنند

کد خبر: ۱۰۲۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳ 20 January 2021

حسن کامرانی‌فر در مورد عذرخواهی محمدحسین زاهدی‌فر داور مسابقه پرسپولیس و فولاد خوزستان به دلیل اعلام یک پنالتی اشتباه به ضرر پرسپولیس و اینکه عذرخواهی داوران در فوتبال مرسوم هست یا نه، اظهار داشت: بحث مرسوم بودن عذرخواهی داوران خیلی مهم نیست اما من در جام‌های جهانی و حتی در برخی مسابقات مهم بین‌المللی هم شاهد بوده‌ام که برخی داوران بزرگ جهان نیز به خاطر اشتباهاتی که داشته‌اند عذرخواهی کرده‌اند. روزتی داور ایتالیایی یک نمونه بارز آن است.

به گزارش تابناک ورزشی، کمک داور سرشناس فوتبال ایران افزود: وقتی داوری مثل زاهدی‌فر عذرخواهی می‌کند باید آن را به حساب متانت و شخصیت او بگذاریم. من عذرخواهی او را تایید یا رد نمی‌کنم و در این مورد فدراسیون فوتبال و کمیته داوران باید نظر بدهند. هرچند وقتی زاهدی‌فر عذرخواهی کرده معنایش این است که خودش قبول داشته اشتباهی انجام شده و با این عذرخواهی قصد داشته که هجمه و انتقاد را از روی جامعه داوری بردارد و نگاه منفی به جامعه داوری را برطرف کند. اینکه داوران و جامعه داوری اشتباهات خود را می‌پذیرند این عذرخواهی را نباید با دید منفی نگریست. البته این عذرخواهی نباید بهانه‌ای شود که دیگر مربیان بخواهند داوران از آنها نیز عذرخواهی کنند. 

کمک داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران در مورد اینکه خودش بازی پرسپولیس و فولاد را دید یا نه  و اینکه زاهدی‌فر با وجود چنین اشتباهی نمره قبولی می‌گیرد، اظهار داشت: من ناظر داوری مسابقه استقلال و تراکتور تبریز بودم و بعد از مسابقه هم جلسه‌ای با داوران داشتم البته صحنه‌هایی از بازی را دیدم. البته با توجه به اینکه تیمی که اشتباه علیه‌اش انجام شده بازنده مسابقه نبوده می‌توان گفت که زاهدی فر از نظر سیستم نظارت داوری نمره قبولی می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار