بازدید 13716
جهانپور در نشست دوازدهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل در ایران

پرونده ۹ واکسن کرونا در کشور فعال است/ کواکس هیچ واکسنی توزیع نکرده است/ در واکسیناسیون عمومی، جزو اولین کشور‌ها خواهیم بود

خرید ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا از کواکس در دستور کار کشورمان قرار دارد و به انجام خواهد رسید. البته کواکس هنوز هیچ واکسنی را در جهان توزیع نکرده است. حداقل ۱۸ شرکت در سبد کواکس، واکسن خود را عرضه می‌کنند و ما هم احتمالا از سه شرکتی که در سبد تامین واکسن این کنسرسیوم هستند، واکسن وارد خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۲۹۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 20 January 2021
تابناک اجتماعی«هرچند جز اولین شروع کننده‌های استفاده از واکسن کرونا نبودیم، اما حتما از اولین کشور‌هایی خواهیم بود که واکسیناسیون عمومی کووید ۱۹ را به پایان می‌رسانیم.»

به گزارش «تابناک»، در آستانه دوازدهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل در ایران (C۴I) که هفته آتی با شعار «فرماندهی و کنترل هوشمند بحران‌های فراگیر» و با محوریت کرونا و شعار در دانشگاه مالک اشتر برگزار خواهد شد، نشست خبری‌ با حضور دبیر علمی این کنفرانس در وزارت بهداشت کشورمان برگزار شد که در بخشی از آن، کیانوش جهانپور، پاسخگوی سوالاتی درباره واکسن کرونا بود.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سوالی درباره خرید واکسن کرونا از کواکس گفت: خرید ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا از کواکس در دستور کار کشورمان قرار دارد و به انجام خواهد رسید. البته کواکس هنوز هیچ واکسنی را در جهان توزیع نکرده است. حداقل ۱۸ شرکت در سبد کواکس واکسن خود را عرضه می‌کنند و ما هم احتمالا از سه شرکتی که در سبد تامین واکسن این کنسرسیوم هستند، واکسن وارد خواهیم کرد. البته واکسن‌ها باید به تایید سازمان غذا و دارو برسد.

 
پرونده ۹ واکسن کرونا در کشور فعال است/ کواکس هیچ واکسنی توزیع نکرده است/ در واکسیناسیون عمومی جز اولین کشور‌ها خواهیم بود
 

وی ادامه داد: خرید مستقیم واکسن کرونا از شرکت‌های دیگر در سطح جهان هم تنها با تایید سازمان غذا و دارو انجام می‌شود و این هم در دستور کار کشورمان قرار دارد و احتمالا زودتر از کواکس به سرانجام می‌رسد؛ یعنی اول خرید مستقیم از چند شرکت، سپس سبد کواکس و بعد از آن واکسن داخلی به دستمان خواهد رسید که تا کنون پرونده ۹ تولید کننده واکسن در کشورمان باز است و خوشبختانه، اخیرا سومین واکسن تولید داخل، مجوز آغاز آزمایش انسانی را دریافت کرد.

جهانپور در پاسخ به سوالی درباره خرید واکسن از روسیه گفت: خرید همه واکسن‌ها از هر منبعی که باشد، منوط به تایید سازمان غذا و داروست. این اطمینان را به مردم می‌دهم که هرچند جزو اولین شروع کننده‌های استفاده از واکسن کرونا نبودیم، حتما از اولین کشور‌هایی خواهیم بود که واکسیناسیون عمومی کووید ۱۹ را به پایان می‌رسانیم.

وی که دبیر کمیته سلامت دوازدهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل در ایران است، درباره محوریت کرونا و تاکید بر هوشمندسازی فرماندهی و کنترل آن در این کنفرانس گفت: در دنیای امروز اطلاعات و داده‌های متعدد از جوانب و ابعاد مختلف بحران‌ها وجود دارد که باید بر پایه فناوری اطلاعات و پایش و نظارت صورت بگیرد. این کنفرانس ملی آغازی برای طرح موضوعی است که می‌تواند استراتژیک باشد. یکی از پنج تهدیدی که در دهه‌های آتی بشر را تهدید می‌کند، در حوزه سلامت خواهد بود و در نتیجه باید به موضوع فرماندهی هوشمند بحران‌ها توجه شود.

جهانپور افزود: شناسایی ظرفیت‌های علمی و فناوری در این حوزه اهمیت دارد. این ظرفیت‌ها در قالب همکاری بین بخشی می‌تواند کمک شایانی به مدیریت و فرماندهی هوشمند در نظام سلامت کند. نظام سلامت حداقل سالی یک بار درگیر یک بحران در ابعاد ملی است و این ضرورت که بتوانیم از ظرفیت‌های فناوری در کشور استفاده کنیم، بیشتر خود را نشان می‌دهد.

وی در ادامه گفت: در حوزه واکسن مشاهده شد که با ظرفیت داخلی، سه واکسن کرونا وارد فاز کارآزمایی بالینی شده است. این نگاه پر امید به ظرفیت‌های داخلی کشور است که می‌تواند با همکاری و هماهنگی بین بخشی منجر به ایجاد ظرفیت‌های جدید برای کشور و ارتقای شاخص‌های نظام سلامت شود.

دبیر کمیته سلامت این کنفرانس در ادامه افزود: باید نقاط قوت و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فناوری را قبل از بروز بحران‌ها شناسایی کنیم. یکی از اهداف وزارت بهداشت، شناسایی ظرفیت‌های موجود علمی و فناوری خارج از نظام سلامت است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات وزارت بهداشت در زمینه استفاده از فناوری در زمینه مدیریت کرونا گفت: حرکت خوبی در حوزه‌های نظام سلامت به سمت مدیریت و فرماندهی و پایش هوشمند بر پایه فناوری اطلاعات انجام شد. اگر بخواهیم به نکات منفی اشاره کنیم نیز پراکنده و جزیره‌ای بودن اقدامات بوده است. حتی ساختار‌ها به شکلی بوده که امکان تجمیع وجود نداشت. وزارت بهداشت به صورت گسترده از این ظرفیت استفاده کرده است. باید به سمت تجمیع ظرفیت‌ها و ساختار‌های مدیریتی و اطلاعاتی پیش برویم. مشارکت ما در این کنفرانس ملی هم دقیقا در همین راستاست که ظرفیت‌های علمی و فناوری موجود را استفاده کنیم. این رویکرد یا عارضه جزیره‌ای به سمت سامانه‌های جامع مدیریتی و فرماندهی باید پیش برود.

 
پرونده ۹ واکسن کرونا در کشور فعال است/ کواکس هیچ واکسنی توزیع نکرده است/ در واکسیناسیون عمومی جزو اولین کشور‌ها خواهیم بود

امیر محترمی، دبیر علمی کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل در ایران هم در این باره گفت: بحث جزیره‌ای بودن سامانه‌ها، فقط محدود به نظام سلامت نمی‌شود. ممکن است با بحران‌هایی مثل سیل و زلزله و قطعی برق مواجه شویم. آمادگی در برابر این پدیده‌ها بدون بهره گیری از فناوری اطلاعات ممکن نیست. فرماندهی کنترل به معنی استفاده از همه سامانه‌ها برای تصویر کردن و دادن وضعیت آگاهی به تصمیم سازان جهت تصمیم گیری‌های درست و بموقع و اجرا در زمینه‌های مختلف است. تجربه دنیا این است که از نرم افزار‌های موبایلی تا بانک‌های اطلاعاتی مختلف ایجاد شده است. سازمان جهانی بهداشت نیز در این زمینه کار‌های زیادی انجام داده است.

وی افزود: در زمینه کرونا با موضوع اینفودمی مواجه شدیم که اطلاعات صحیح و غلط با هم مخلوط شد. سامانه‌های اطلاعاتی برای این موضوع فراهم شد. اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد و کاستی‌های متعددی نیز وجود دارد که نیازمند همت مضاعف است تا از فناوری‌ها به گونه موثرتری استفاده کنیم.

محترمی در ادامه گفت: کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل همه ساله به همت انجمن ملی فرماندهی و کنترل مخابرات و رایانه و پس از سال ۸۶ در حال اجراست و امسال دوازدهمین دوره آن خواهد بود که به میزبانی دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار می‌شود. امسال با حساس شدن بحران‌های زیستی و با تصمیم کمیته سیاست گذاری کنفرانس، محوریت به بحران کرونا داده شده است.

وی افزود: محور‌های این کنفرانس در سال جاری با توجه به مواجهه با پاندمی کرونا به تشخیص کمیته علمی و شورای سیاست گذاری کنفرانس بر تاکید بر بحران کرونا خواهد بود. این رویداد هفته بعد شروع می‌شود و از روز شنبه کارگاه‌های تخصصی، مجازی و از طریق سایت کنفرانس برگزار خواهد شد و روز سه شنبه و چهارشنبه افتتاحیه آن خواهد بود و عصر چهارشنبه نیز اختتامیه برگزار می‌شود. در این یک هفته سایت کنفرانس کاملا آماده و پذیرای دوستانی خواهد بود که به صورت مجازی قصد مشارکت دارند. این کنفرانس پیرامون محور‌های دهگانه تدارک دیده شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۷
بله در همه چی اولین هستیم اصلا ما بهترین دنیا هستیم
پاسخ ها
کمالخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
ببخشید اول یعنی چی ؟؟
ناشناس
| France |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
بله همونطور كه واكسن آنفلونزا را به همه تزريق كرديم. باركالله به اين وزير بهداشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
اگر آخرین کشورنباشیم مطوئنا" جزء اولین ها نخواهیم بود.هیس! برخی مسئولین برسر قدرت کشمکش دارند مسئله سلامتی و جان مردم جزء اولویت آنها نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
البته از آخر اول هستیم
نمیدونم چی بگم که منتشر شه! شما کادر درمان رو با واکسن تست شده ایمن کن، واکسیناسیون عمومی پیشکش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
آقای دکترجهانپور! واريالعا" شما بعنوان یک پزشک قسم خورده ای؟!
آقای اولین کشورها،در جریان هستید خیلی از کشورها چند هفته است واکسیناسیون رو شروع کردن یا در دنیای ذهنی خودتون زندگی میکنید ؟
لطفا با مسولین و خانواده هایشان شروع بفرمایید بعد از اینکه بورس اشاره کردند از طلا و ... بهتره و سرمایه مان از بین رفت دیگه اعتماد نداریم
اقای جهانپور فعلا که اخرین کشوری هستیم که حتی یک نفرازمردم عادی واکسینه نشده ولی تاانجاییکه من میدانم اگر واکسنی وارد کشور شود اول نمایندگان انقلابی دوم حوزویان مذهبی سوم مقامات چهارم خانواده های چشم وچراغ کشور پنج بسنگان ششم رفقا هفتم اغنیا هشتم فقرااااااااااااااااااااااااااااا ومردم عادی اگر واکسنی ته مانده ای وجود داشت با قیمت گزاف بروپیداکن یعنی بگردتا بگردیم یا نگرد گشتیم نبود
خودتان واکسنو زدید ملت رو ولش
از کواکس " كه هنوز هیچ واکسنی را در جهان توزیع نکرده است " واكسن خواهيم خريد !!! واكسن توليد داخل هم معلوم نيست چه زماني توليد خواهد شد !! کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل در ایران (C4I) برگزار مي كنن با شعار «فرماندهی و کنترل هوشمند بحران‌های فراگیر» و با محوریت کرونا و شعار در دانشگاه مالک اشتر . !!!! اقدام عملي در حد صفر و شعار و برگزاري كنفرانس و همايش در حد اعلي!!! در مبارزه با كرونا اول به خدا و دوم به كادر درمان زحمتگش كشور دل ببنديم كه اين مسئولين بالا نشين كشور مهمترين حركت شان ، شعار دادن و حرف زدن است و بس .
واکسناسیون عمومی که الان دو ماه در سایر کشورها شروع شده چطور می خواهید اول باشید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
واکسیناسیون عمومی در انگلیس، ایتالیا، اسرائیل و....از دو ماه پیش شروع شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
منظورش اینه که هروقت شروع کردیم اوکار واکسن زدنمونه.من که فکر کنم وقتی بخواهند در کشور واکسیناسیون کووید19 را شروع کنند تا اونموقع خودبخود ویروس کرونا از روی زمین پاک شده.
واکسناسیون عمومی که الان دو ماه در سایر کشورها شروع شده چطور می خواهید اول باشید؟
پرونده ۹ واکسن کرونا در کشور فعال است !!!!!
عحب بابا ، بی خیال بابا
نخواستیم واکسن ول کنید ، شماها که خودتون فایزر رو زدید دیگه ، حله
نمیدونم چی بگم تایید شه
چقدر رو اعصابید آخه شماها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
فردا که بحار آید
صد واکسن به بار آید
سه روز پیش سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت که سفارش 16.8 میلیون دوز واکسن کرونا انجام و ثبت شده و حواله اش هم به کواکس فرستاده شده است. حالا این آقا امروز میگه هنوز در دستور کار است!
واکسیناسیون عمومی در 51 کشور جهان آغاز شده است و تا این لحظه بیش از 46 میلیون نفر در کشورهای مختلف واکسن دریافت کرده اند و روزانه نزدیک به 3 میلیون نفر در جهان واکسینه می شوند با شتاب روزافزون. ما تو کدام این اولین کشورها هستیم؟ مقایسه شود با تعداد واکسنی که شما توانستید به ما برسانید: صفر!
جلوی آلودگی هوا رو بگیرید اگه خیلی مدیر و مدبر هستید
همون اول متخصص ها گفتند که تا سال 2024 واکسن برای کشورهای فقیر و جهان سوم وجود نخواهد داشت

مردم خیالتون راحت خبری از واکسن نیست
منظورتون در سال 2022 هستش دیگه؟
خدایا به تو پناه می بریم چون جز تو پناهگاهی نداریم و به کسی امید نداریم
مردونه تو دکتری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ﺗﻮﻱ ﺣﺮﻑ ﺑﺪﻭﻥ ﻋﻤﻞ ﺯﺩﻥ ﺗﻮ ﺩﻧﻴﺎ اﻭﻝ ﻫﺴﺘﻴﺪ و ﺑﺲ
فعلا که جزو آخرها هستیم!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس