بازدید 29900
۲

کولاک راه ۴۰ روستای آذربایجان ‌شرقی را بست

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی گفت: در پی بارش برف و بروز کولاک، راه ارتباطی ۴۰ روستای استان بسته شد.
کد خبر: ۱۰۲۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ 20 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، غلامرضا رسول‌زاده افزود: این روستاها در شهرستان‌های اهر، هوراند، چاراویماق، هشترود و بستان‌آباد واقع شده و تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون راه‌های اصلی و فرعی و آزادراه تبریز- زنجان باز است و تردد در آنها جریان دارد اظهار کرد: به دنبال بروز کولاک در جاده‌های استان، نیروهای راهداری شب گذشته ۳۵۵۰ کیلومتر باند از جاده‌ها را برف‌روبی کردند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی گفت: همچنین نیروهای راهداری برای جلوگیری از لغزندگی راه‌های ارتباطی استان ۷۳۰ تن مخلوط نمک و ماسه بر روی جاده‌ها پاشیدند.

رسول‌زاده ادامه داد: به دنبال بارش برف و بروز کولاک شب گذشته در جاده‌های استان، نیروهای راهداری با امدادرسانی به ۱۴۲ خودرو گرفتار در کولاک، آنها را به مسیر خود هدایت کردند.

وی یادآوری کرد: ۲۷۵۴ روستا در استان وجود دارد که از این تعداد حدود هزار روستا فاقد راه دسترسی مناسب است و در ساعات اولیه بارش برف راه بیشتر آنها مسدود می‌شود.

رسول‌زاده افزود: ۳۷۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف‌خور، نمک‌پاش و تراکتور و ۱۱۶۹ نفر از نیروهای راهداری در عملیات راهداری زمستانی فعال هستند.

وی طول راه‌های تحت پوشش برف‌روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: مردم می‌توانند از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوست، از وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاع کسب کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
سلام چرا کار اساسی نمی کنیم وهرساله این همه درگیر می شویم جاهایی که هرساله منطقه کولاک خیز هست می بایست در کنار حاده ها درختکاری در سه ردیف انجام دهیم تا جلوی باد وکولاک را بگیریم بخدا اگر خیانت درکار ما نباشد ایران گلستان می شود ۰
متاسفانه ماشین آلات لجستکی راه وترابری بسیار کم وقدیمی هست وبه روز رسانی نشده است ۰
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار