بازدید 551165

سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار موبایل

مهم‌ترین وسلیه ارتباطی متاثر از افت قیمت دلار با کاهش قابل‌ملاحظه‌ قیمت مواجه شد. قیمت گوشی‌های موبایل پرچمدار طی هفته اخیر روزانه با افت زیادی مواجه بوده‌اند. کارشناسان بازار معتقدند ادامه مسیر نزولی قیمت دلار و چشم‌انداز سیاسی روزهای پیش‌رو باعث شده است واردکنندگان موبایل با فروش سریع -به همراه تخفیف- دنبال واردات باشند.
کد خبر: ۱۰۲۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 20 January 2021

موج جدید کاهش قیمت‌های ناشی از کاهش قیمت ارز بار دیگر بازار موبایل را تحت‌تاثیر قرار داده و طی چند روز اخیر برخی قیمت‌های این بازار به پایین‌ترین حد خود از ابتدای امسال تاکنون رسیده و فروشندگان پیش‌بینی می‌کنند قیمت‌ها باز هم کاهش بیشتری داشته باشد. به‌رغم آنکه عامل اصلی کاهش قیمت‌ها در بازار موبایل افت پیاپی قیمت ارز طی چند هفته اخیر بوده، اما کارشناسان بازار موبایل یک دلیل دیگر را هم عامل این افت قیمت می‌دانند و آن نیاز واردکنندگان به فروش اجناس فعلی و سفارش اقلام جدید با قیمت‌های تازه است تا به این ترتیب جلوی ادامه ضرر آن‌ها گرفته شود. نتیجه این تصمیم، اما منجر به ریزش قیمت‌ها در بازار و افزایش کالا در پشت ویترین‌ها شده است.

به اعتقاد کارشناسان در ماه‌های گذشته به دلیل مشکلات مربوط به کرونا و تولید و از سوی دیگر، مشکلات واردات و خبر محدودیت واردات موبایل با ارزش بالای ۳۰۰ یورو، قیمت گوشی با افزایش نامتعارف در بخش عرضه به مصرف‌کننده مواجه بود، اما اکنون و از آنجا که قیمت موبایل به‌صورت مستقیم تحت‌تاثیر نرخ دلار قرار دارد و طبق شواهد در هفته‌های گذشته هم نرخ ارز افزایش نداشته و در این مدت واردکنندگان نیز با دلاری ارزان‌تر از ماه‌های گذشته، کالا وارد کرده‌اند، موبایل هم شاهد کاهش قیمت بوده است.

سقوط آزاد قیمت‌ها

بسیاری از فروشندگان می‌گویند ریزش سریع قیمت‌ها با چنین سرعتی باعث تعجب بسیاری شده است. بیشترین تاثیر از کاهش قیمت‌ها را گوشی‌های پرچمدار و گران قیمت تجربه کرده‌اند از جمله قیمت آی‌فون ۱۲ مینی در طول ۱۰ روز گذشته بالغ بر ۷-۶ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است.

آی‌فون پرو مکس با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت که تا دو هفته قبل بالای ۵۰ میلیون تومان قیمت خورده بود و هفته قبل به ۴۴ میلیون تومان رسیده بود حالا با قیمت ۳۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. نوت ۲۰ اولترا سامسونگ هم که تا دو هفته قبل نزدیک به ۵۰ میلیون تومان برچسب قیمت داشت حالا به ۳۰ میلیون تومان رسیده است. سامسونگ اس ۲۰ اولترا هم با سه میلیون کاهش در دو، سه هفته اخیر به ۲۸ میلیون تومان رسیده است. نوت ۹ پرو شیائومی ۱۲۸ گیگابایتی نیز که هفته پیش با قیمت ۸ میلیون تومان عرضه می‌شد حالا ۶ میلیون و ۳۰ هزارتومان عرضه شده است و هوآوی میت ۳۰ پرو نیز ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

رضا خوش‌خرام از فعالان بازار موبایل درباره این کاهش قیمت در بازار می‌گوید: با سقوط قیمت دلار که ریزش زیادی را در چند روز اخیر شاهد هستیم تلفن همراه هم تحت‌تاثیر قرار گرفت. واردکنندگان و فروشندگان عمده این کالا در کشور شرایط بازار و افق پیش‌رو را کاهشی می‌بینند و پیش‌بینی می‌کنند در ادامه هم شاهد کاهش بیشتر باشیم. با توجه به این روند کاهشی تصمیم می‌گیرند کالایی را که در انبار دارند تبدیل به ریال کنند و با دلار با نرخ پایین‌تر مجددا وارد پروسه واردات بشوند که ضرری را که الان متوجه‌شان هست جبران کنند.

به گفته خوش‌خرام این نمونه از تصمیم باعث افت شدید قیمت‌ها به خصوص در بین پرچمداران شده است و روند قیمت‌ها بستگی به تقاضای بازار دارد

رئیس اتحادیه: فروشنده هم باید سود کند

رئیس اتحادیه صوتی و تصویری و تلفن همراه معتقد است که سود در بازار موبایل عمدتا از آن واردکننده است و حالا زمان آن رسیده که فروشندگان هم سود کنند.

نماینده وزیر صمت در اصناف کشور و رئیس اتحادیه صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران معتقد است اگر واردکنندگان، فاکتور‌های فروش خود به مغازه‌داران را بر مبنای نرخ روز دلار اصلاح کنند، مصرف‌کنندگان کاهش قیمت‌ها را احساس می‌کنند.

ابراهیم درستی گفت: قیمت‌ها در این بازار وابسته به نرخ ارز است و اگر واردکنندگان با توجه به کاهش نرخ ارز فاکتور‌های فروش خود به مغازه‌داران را اصلاح کنند، کاهش قیمت‌ها در بازار محسوس می‌شود.

درستی افزود: با روند کاهشی نرخ ارز، قیمت موبایل هم باید کاهش یابد و هر چه قیمت ارز به سمت ثبات و تعادل برود، آثار آن در بازار موبایل بیشتر مشخص می‌شود.

عضو هیات‌رئیسه اتاق اصناف ایران تاکید کرد: واحد‌های صنفی کالا‌ها را بر مبنای نرخ خرید خود عرضه می‌کنند؛ اما بسیاری از واردکنندگان، هزینه موبایل‌ها را به‌صورت نقدی و پیش‌پرداخت از مغازه‌داران دریافت می‌کنند. اکنون که نرخ دلار کاهش یافته است، آن‌ها باید قیمت محصولات را بر مبنای نرخ جدید و روز تحویل محاسبه کنند، تا مغازه‌دار بتواند قیمت گوشی را کاهش دهد.

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران ادامه داد: واردکنندگان زمانی که نرخ دلار درحال افزایش بود، لحظه به لحظه، قیمت کالا‌های خود را بالا می‌بردند؛ اکنون که روند برعکس شده است، آن‌ها باید فاکتور‌های خود را تغییر و نرخ را کاهش دهند. درستی اظهار کرد: شرکت‌های واردکننده، روز‌هایی که کالا‌ها را با دلار ۱۰ هزار تومانی وارد می‌کردند نیز آن‌ها را با قیمت بالاتر می‌فروختند و همیشه سود بیشتر نصیب شرکت‌ها شده نه فروشندگان؛ بنابراین اکنون باید به‌گونه‌ای عمل کنند که مغازه‌داران و به‌دنبال آن مصرف‌کنندگان متضرر نشوند.

وی در پایان گفت: در بازار تا حدودی رکود حاکم است و بدون تغییر در فاکتورها، کاهش قیمت‌ها احتمالا چندان محسوس نباشد، اما اصلاح و کاهش قیمت توسط واردکنندگان بدون شک به نفع مصرف‌کنندگان تمام می‌شود.

زمان خرید گوشی یا صبر؟

به گفته رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی تهران، با توجه به کاهش قیمت ارز و آینده نامعلوم این بازار، این روز‌ها زمان خوبی برای خرید گوشی است.

محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی تهران در گفتگو با «ایسنا» با بیان اینکه با توجه به اینکه نرخ دلار کاهش یافته و بازار مقداری آرامش داشته، قیمت موبایل هم تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است، افزود: اکنون هم فروشگاه‌ها با توجه به روند کاهشی دلار، قیمتشان را کاهشی کردند و هم شرکت‌های واردکننده سود بازرگانی‌شان را پایین آوردند و، چون دو طرف درحال فروش هستند، قیمت‌ها شدیدا افت کرده، به‌طوری‌که برای مثال قیمت یک گوشی ۱۱ میلیونی در ۱۰ روز گذشته، حدود سه میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

وی درباره استقبال مردم از خرید گوشی در این روز‌های بازار بیان کرد: درحال‌حاضر با این دید که قیمت دلار رو به کاهش است، خریدار کم شده، البته این احتمال هم وجود دارد که باز هم قیمت‌ها کاهش یابد، اما این کاهش قطعی نیست و اگر دلار ثابت بماند، همین قیمت‌های فعلی بازار هم ممکن است افزایش یابد. به همین دلیل درحال‌حاضر زمان خوبی برای خرید گوشی است. پیش از این نیز انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی عنوان کرده بود طی ۶‌ماه اخیر هیچ وقت قیمت موبایل تا این اندازه کاهش نداشته و با توجه به پیشی گرفتن عرضه از تقاضای موبایل و رقابت بین شرکت‌های واردکننده و البته کاهش نرخ ارز، قیمت موبایل کاهش یافته است، به نحوی که شاهد کاهش ۱۲ تا ۱۵ درصدی قیمت عمده موبایل‌ها و کاهش حتی ۲۰ درصدی قیمت، یعنی کاهش حدود ۱۲ میلیون تومانی موبایل‌های گران‌تر در بازار بودیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۸۷
چرا دلار سک سوم کم شده موبایل یک سوم کاهعش نداشته ؟؟؟
وقتی دلار میرفت بالا اینها دو برابر بالا میبردن.. حالا که دلار کم شده شده بیست تومن این کاهش قیمت خیلی نیست....

و کسی که میگه فروشندگان هم باید سود کنند در نظر نگرفته اینها همه خریدهای قبلی هست که تو ابلنار ذخیره شده ئو هیچ کدوم با دلار سی تومنی نیومده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
نه دیگه،آقایون خونشون از من و شما رنگینتره آخه،گناه دارن به خدا
بهترین کار برای کاهش قیمت ها نخریدن است . مگر در شرایط اضطراری
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
ساغول.کاملا درسته..............
هنوزم گرونه و بايد پايينتر بياد
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
فعلا با همین گوشی هندلی میسازیم تا ببینیم چی پیش میاد
عزیزان نخرید. هرموقع تقاضا زیاد بشه جنس گرونتر می شه و هروقت تقاضا کم باشه جنس ارزونتر. این قانون اقتصاده.
اروپاییها وقتی کالایی گرون می شه از خریدش صرف نظر می کنند تا به قیمت اولیه برسه.

آیا ما کمتر از اروپاییها هستیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
وقتی مدرسه مجازی بشه مجبوریم که بخریم حتی با گرفتن وام
نباید کار و تلاش یه نفر اونقد بی ارزش باشه که چیزی تو بازار نتونه در قبالش دریافت بکنه هیچ وفپقت نباید هزینه سنگ بیشتر از زحمت و تلاش تغیرش باشه
کجاش ارزونه گرفتین مارو ؟
دیروز تیتر زده بودید تخم مرغ هم ارزان شد ولی من باز هم 50هزار تومان خریدم
بهترین زمان ممکن برای خرید گوشی است.گوشی به پایین ترین قیمت در چندماه گذشته رسیده.هرکی قصدخرید گوشی داره فرصت رو ازدست نده و بخره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
...شما حتمن موبایل فروش هستی یا
اون موقع که قیمتها نجومی رفت بالا کسی نگفت مصرف کننده ضرر نکنه
حالا یه خری میگه فروشنده هم نباید ضرر کنه
دیروز رفتم گوشی سامسونگ A71 خریدم نقد با ضمانتهای آن ۱۱۴۰۰۰۰۰تومان شده .در ساختمان تیراژه گفتم چرا گران میدهید میگویند ضمانتش فلان شرکت است و طلایی است.فروشنده ها با اینکه دلار سقوط کرده با بهانه هایی قیمت را پائین نمیآورند.قیمت دلار که بالا رفت بشدت گران کردند و استدلال گران شدن دلار کردند و الآن هم که دلار پائین آمده قیمت را پائین نمیآورند
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
درسته منم موافقم گران شدن با گران کردن فرق داره وقتی گرون میشه که دلار بالا میره وقتی گرون می کنن که به نفع
خودشون سود ببرن لطفاً دوستان عزیز ایرانی جنس گرون شده نخرن تا ارزون بشه حالا هر چی که باشه
متاسفانه سوءاستفاده زيادة ميكنن وهر فيما دهنشونو پرمیکنه میگن بله نخریدن بهترین گزینه برای ارزان شدن است
ایرانیان نیاز به یک انقلاب ((گران است نخرید تا بگندد و بپوسد )) دارند تا فرصت طلبان و دلالان خون آشام به خاک سیاه بنشینند .
همه مدلها نیست توبازار
هموطنان عزیز، هرگونه گرانی را خودمان باعث میشویم، اگر مردم نخرند واردکننده ای که با دلار ۴۲۰۰تومانی وارد کرده و حالا با دلار آزاد گوشی ها را میفروشد، دیگه از این اشتباهات نمیکند و حتما مجبور به کاهش قیمت ها میشوند،
کمی همت و غیرت در هر امری لازم است،
نباید گول تبلیغ و شایعه را بخوریم،
صبر کننده برنده خواهد شد و افراد عجول زیان می‌بینند
خب به درک که ارزون میشه مگه تو اون گوشی چی هست که شده ۵۰ میلیون
خدا به داد مردم ایران برسه بیماری تحریم گرونی فقط یک سوال چرا تمام دنیا به دلال ربط داره واقعن آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه
این اقا که دارد مردم را برای خرید تحریک میکند انبارش پر انباشته از موبایل است و برای جلو گیری از سود ها که خورده و می‌خواهد پس ندهد مردم را تحریک بیجا می‌کند مردم عزیز نخرید تا اینها مجبور شوند خون مردم را که تو شیشه کردند مقداری پس بدهند
ما که گوشی برای بچه ها گرفتیم و تا سه چهار سال دیگه نیاز نداریم. فکر میکنم بقیه هم همین طورند.
هنوز گوشی خیییییلی گرونه
نمی‌خرند تارزان بشه
سلام عزیزان درحالی که هرروزقیمت هابادلاربالا میبردندالان که دلارپایین آمده چراقیمت هاپایین نمیادگرانیچمچمه ارزانی قطره قطره
دلالان پاتان راازگلوی ملت بردارید
سقوط قیمت موبایل
وقتیکه دلار هزارتومان کاهش قیمت داشت همه سایتها خبر اولشون با تیتر درشت این بود سقوط قیمت خودرو و موبایل ولی الان که کاهش ده هزار تومانی داره خبری از اون تیتر ها نیست و هیشکی نمیپرسه چرا قیمت خودرو نمیاد پایین چرا اجناس همینجوری می‌ره بالا انگار مافیای اقتصادی قلم خبرنگاران رو هم شکسته و تیتر خبر روهم کسانی غیراز جامعه خبرنگاری تعیین میکنن
واقعاً قیمت ها کلکو پر ریزونه
این قیمتای نجومی روقبول نداریم ۴برابرشدند حالایه مقدارکمی کم شدندمیگن ارزونه!!!
من دلم یه گوشی میخاد گوشی خودم شیائمی ردمی نوت 9 هست الان گوشیم خراب شده .....خراب بود اما درستش حردم ولی عنوز خوب خوب درست نشده
موبایل میخوام آدد تمام زودتر
اوایل مهرماه رفتم لپ تاپ بگیرم گفت نوزده میلیون هفتصد اخرای مهرماه همون لپ تاپ بیست ویک وهفتصد اون زمان دلار میرفت بالا اجناسم میرفت بالا همزمان بادلار روز الاکه میاد پایین خبری نیست چند وقته دلار از سی ودوهزار وخورده اومده پایین
الان از ۵۰ شد ۴۴ خیلی نیومد پایین

باید خیلی بیاد پایین یعنی چی اصلا با این قیمتا
اینایی که این کارا میکنن واقعاوقران خد پیامبر
و قیامت قبول ندارن به امام حسین من ازشون نمیگذرم شما نگذرید
قیمتا خیلی بالا بری ۵ یا ۶ ملیون هنوز گرونه

از خدا بترسید و قیامت هست
پاسخ ها
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
مطمئن باشیدنتیجه کارها خیلی خیلی زودتر از قیامت بهشون میرسه
هنوزم گرونه و مردم با بدبختی زندگی میکنن
لطفا کسی نخره تا حسابی ضرر کنن بی دین و ایمانها
اخه این دولت میگزارد دلار بیاید پایین یک روز هزار میاد پایین دوبار ۲ هزار میبرش بالا
بله اصلا دلالان بودن که همه چیز را به گرانی سوق دادن تا به نون و نوائی رسیدن!!. باید از حلقومشون کشید بیرون..
مردم نخرید تا به قیمت واقعیش برسه.
گرونترش کنن هنوزم خیلی ارزونه.....
چرا کسی به فکر مصرف کننده نیست،یارو جنس رو با دلار 4200وارد کرده با دلار 30000فروخته ،سود نکرده که این احمق میگه فروشنده هم باید سود کنه؟
منتظریم بیشتر بیاد پایین. ایشالله این قیمت های کذایی شکسته شود
ای آفرین بر شما دوستان عزیز
سلام.
متن تحلیل بسیار نامناسب بود و مفهوم نداشت.بهتر بود بهتر ویرایش می شد.خیلی از جملات متناقض و نامفهوم بود.بهر صورت ممنون.
وقتی نظارتی نیست هرکی هرکیه هیچ انتظاری نمیشه داشت که قیمت ها پایین بیاد
کجاش ارزونه گوشی ۴ میلیونی شده ۸ تومن الان۲ تومن کم شده یعنی برگشته به حالت قبل قیمت، میخوان با پنبه سر ببرن
باید قیمت ها برگرده به دوسال قبل
وقتی دلار هزار تومان گران میشد وسایل میلیونی اونم به شدت گران میشد ولی دلار وقتی قیمت میکشه پایین قیمت خیلی خیلی ضعیف پایین میاد دلیلش چی میتونه باشه همه میدونند جریان چی هستش مردم نخرید فقط نخرید
باسلام خدمت فروشندگان عزیزبایدخدمتتون عرض کنم که هروقت قیمتA71شیش میلیون تومان شدزمان خریدگوشی میرسه هنوز زوده،،،،!!
باید خر آنهایی وکه صبح بیدار نشده قیمت ومیبردن بالا به بهانه دلار گرون شده رو گرفت چرا الان گوششون نمی شنوه کجاست تعزیرات
هنوز هم گرونه باید پایین تر بیاد
نظرم خوبه ولی باید بهتزازاین باشه
انشاالله قیمتها بشکنه
خیلی خیلی خوبه
مرگ بر آمریکا
اقا نزند این خبر ها را پارسال این قیمتها یک سوم بود حالا صد تومن میاد پایین ذوق میکنید لااقل انتقادی خبرتون کار کنید
یعنی خدایی ببینید این دنیا چقد کثیف شده. هرکی بفکر سود خودشه. هیچکس فکر یک بدبخت بیچاره نیست. دلار ماشین سکه طلا ارز کوفت زهرمار. همممممش .مافقدسرگرمیم. چ‌بلاییی سرمون اومد .تواین‌چندسال.خدایا کجایی نمیبینی یعنی تاکی صبر تحمل چقد آخه. این موبایل های فکستنی دوزاری. این قیمت هم گرونه هنوز باید بیاد پایین.آیفون ۱۲باید زیاد زیادش۱۲ملیون باشع.
نخرید که داره بدجوری می‌ریزه!نه ماشین ، نه مسکن نه هرچیز دیگه ای ، نخرید تا ارزان بشه دلار میخواد بین ۱۱تا ۱۷ تومن بشه جنسای بازار با دلار ۲۹ تومنی داره حساب میشه یعنی هرچی بخری قراره قیمتش نصف بشه !!
نخرید که داره بدجوری می‌ریزه!نه ماشین ، نه مسکن نه هرچیز دیگه ای ، نخرید تا ارزان بشه دلار میخواد بین ۱۱تا ۱۷ تومن بشه جنسای بازار با دلار ۲۹ تومنی داره حساب میشه یعنی هرچی بخری قراره قیمتش نصف بشه !!
مگه فروشندگان موقعی که دلار بالا می رفت هر ساعت قیمت تغییر نمی دادن مگه قیمت رو تلفنی به لحظه بروز نمی کردن حالا چی شده توی کوچه مشتری عروسی شده ناراحتن!!!؟؟؟؟
باید نخریم تا این اجاره مغازه ها انبارها احتکارگران نابود شوند مردم دیگه توان خرید اقلام اولیه ندارن چ برسد به مبایل خانواده های زیادی هستند که فرزندانشان از گوشی وشبکه مجازی درس محرومند.....
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
سلام آقا راست میگین.اگه مردم فقط صبر کنه
حتما قیمتا میاد پایین .
سلام به هر کس پیام منرو میببنه تورو خدا چند وقت صبر کنین والا هیچ اتفاقی نمی افته خواهشا نخرین مجکوم به کم کردن قیمتها هستن ممنون
نظر من مسبت
یک میلیون تومن که پولی نیست فقط یک میلیون اومده پایین...... دلار خدا تومنی کم شده ولی چرا گوشی قیمتش پایین نمیاد
من یه گوشی خواستم بگیرم گرون شده که ارزون نشده
بیا پایین که داری خوب میای
لطفا قیمت ها را کاهش دهید نه افزایش ممنون میشم
ما تا قیمت ها واقعی نشوند، خرید نمی‌کنیم. بیخود ما رو وسوسه نکنید.
من میگم دلار رایگان هم بین ملت ایران توضیح بشه باز هم هیچ تاثیری بر گرانی تو کشور نداره چون که دست همه تو یه کاسه است
یعنی ما باید الان خوشحال باشیم موبایل شده 44 ملیون ملت رو چی فرض کردین؟؟؟؟؟؟ این از خدا بی خبرا با دلار 4200 تومنی گوشی وارد کردن و با دلار 30 هزار تومنی فروختن و دارن میفروشن اون موقع فروشنده ها ضرر میکنن یا ملت بیچاره!!!! برو بابا خودتون رو جمع کنید
من الان ۲ سال میخوام یه گوشی خوب بخرم و حالا که قیمت ها افت کرده فرصت خوبیه
کجا ارزون شده تا ما هم یکیش بخریم
A10یک میلیونو هشصد بود حالا شده 4میلیون بعد 500 تومن قیمتشو کم کردن میگمارزون شده سرمونم منتمیزارن خجالت نمیکشن همشون بهفکر خودشونن
واقعا نهایت بی احترامی و توهین به شعور مردم است.اجناس ۱۰ برابر میشود هیچ خبری از گران شدن نیست ولی وقتی فقط ۵ در صد کاهش میابد تیتر می زنید سقوط ازاد.خجالت بکشید
به خدا خیلی نامردن من پنج روز پیش گوشی شیائومی ردمی نوت ۹گرفتم شیش میلیون و پانصد حالا ردمی نوت ۹پرو شده شیش میلیون
واقعا رجیستری جز افزایش قیمت جزی برای مشتری نداره.
واقعا ظلم نیست گوشی که با قیمت دلار روز و بدون رجیستری، حدود ۱۱ میلیون باشه، با رجیستری ۲۴ میلیون
فساد تا چه حد
دروغ تا چه حد
سامسونگ A50 وقتی نزدیک ۲ سال پیش خریدم ۳نیم گفتم چقد گرون خریدم چقد قیمتا رفته بالا الان بعد ۲ سال میتونم ۵ الی ۶ ملیون بفروشمش... این یعنی فاجعه .. چ جوری از کاهش قیمت صحبت میکنین؟
سلام من احتیاج دارم نخریدم بیابید مردانه نخرید ارزون بشه پولدار اضافه هم خریده ما که روی صد تومن حساب میکنیم نخریم مردانه
با سپاس
ابن دلاره چرا اینجوریه هی میکشه پایین و هی میکشه بالا خجالت نمیکشه صاحابش
نخرید نخرید والسلام
بهترین کار برای کاهش تمام قیمتها چه موبایل چه ماشین چه هر وسیله ای دست نگه داشتن و نخریدن ان است به جز در مواقع استراری خواهش همه هموطنان من باهم یکپارچه شویم و این کارو انجام بدیم تا همه چیز به حالت اول برگرده . غیرت ایرانی بودنتو نشون بده تا دست سود جو قطع بشه ،چرا همیشه ما باید تحمل کنیم؟
نخرید تا قیمت بیاد پایین
ريجسترى رو بوجود اوردن سر مردم رو ببرن وبعضی خونخواران ثروت بتونن ثروت اندوزی کنن واون هم فقط آقا زاده ها
"کالایی را که در انبار دارند تبدیل به ریال کنند و با دلار با نرخ پایین‌تر مجددا وارد پروسه واردات بشوند که ضرری را که الان متوجه‌شان هست جبران کنند."
نخیر هیچ ضرری نکرده اند. همه را با دلار پایین خریدند و با دلار بالا هم چپاندن به ملت همیشه در تنگنا. الان هم به بالاترین قیمتها در حال چپاول هستند.
چی چی افت قیمت تا به قیمت قبل که بازهم گرون بود برنگرده یعنی هنوز افت نداشته ارزون نشده نتیجه گیری مردم نخرن اگه ارزونی بخوان بخدا دست خودمونه نخرید نتیجه رو ببینید
به خدا الان بخرید دوستان این قیمتها موقتی می باشداگردوباره قیمتهاتکون بخوره باشیب تندافزایش پیدامیکنه ازماگفتن اینجا ایران است .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی