بازدید 4897

شمار قربانیان کرونا در آمریکا از مرز ۴۰۰ هزار تن گذشت

همزمان با آغاز فرآیند انتقال قدرت در کاخ سفید و پایان دوره چهارساله ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در آمریکا، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ در این کشور از مرز ۴۰۰ هزار تن گذشت.
کد خبر: ۱۰۲۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۷ 20 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از الجزیره، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حالی کاخ سفید را ترک می‌کند که بسیاری از ایالت‌های آمریکا با گسترش دامنه شیوع کرونا و افزایش شمار مراجعان به مراکز درمانی روبرو هستند.

داده‌های دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد که مصادف با مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا شمار قربانیان کرونا در ایالات متحده از مرز ۴۰۰ هزار تن گذشت.

افزایش شمار قربانیان کرونا به ۴۰۰ هزار نفر آن‌هم در آخرین روز ریاست جمهوری دونالد ترامپ در کاخ سفید نشاندهنده پیامدهای مخرب ساده انگاری این بیماری از سوی رئیس جمهور و به زیر سوال بردن مبانی علمی برای مبارزه با این همه گیری است.

در مقابل، رئیس جمهور آینده آمریکا که امروز (چهارشنبه بیستم ژانویه) برای انجام وظایف محوله سوگند می‌خورد، وعده داده است که اقدامات مؤثری را برای تحت کنترل درآوردن این همه گیری انجام دهد.

گفتنی است، ایالات متحده بالاترین نرخ مرگ و میر ناشی از کووید -۱۹ و همچنین بالاترین نرخ ابتلا به این بیماری ویروسی را در میان کشورهای جهان داراست. از مجموع ۹۶.۱ میلیون مورد ابتلا به کووید -۱۹ در جهان، بیش از ۲۴.۲ میلیون مورد آن در ایالات متحده تأیید شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل