بازدید 6766
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک مطرح کرد:

توصیه‌هایی درخصوص بازگشایی مدارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خانواده‌ها اهتمام جدی به رعایت پروتک‌های بهداشتی توسط دانش آموزان داشته باشند و از آنجا که حضور دانش آموزان اختیاری است، در صورت حضور، آموزش کافی در خصوص رعایت دستورالعمل‌ها به دانش آموزان داده شود.
کد خبر: ۱۰۲۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶ 18 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سیدمحمد جمالیان با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مدارس، اظهار کرد: این ستاد به عنوان تنها مرجع همه دستگاه‌ها و سازمان‌های تأثیرگذار که در این ستاد عضو هستند، مصوبه‌ای مبنی بر بازگشایی مدارس پایه اول و دوم به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد.

وی افزود: به گفته مسولان آموزش و پرورش، حضور بسیار جزئی دانش آموزان پایه اول و دوم در گروه‌های کمتر از ۱۰ نفر را از اول بهمن‌ماه امسال خواهیم داشت و مقرر شده شورای مدرسه درباره چگونگی تقسیم بندی، نحوه حضور و میزان نیاز به حضور دانش آموزان تصمیم گیری کند و معلم کلاس تشخیص می‌دهد که چه تعداد دانش آموز باید به صورت حضوری شرکت کند.

جمالیان به مدیران مدارس توصیه کرد: تعداد مناسبی از دانش آموزان با توجه به ابعاد و تهویه فضای فیزیکی در کلاس‌ها قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت چند نکته از جمله نکات خودمراقبتی، حفظ فاصله ایمن (یک متر) و کاهش برخوردها، استفاده از وسایل حفاظتی مانند ماسک، مواد ضدعفونی و ... بسیار حائز اهمیت است.

جمالیان گفت: والدین و اولیا و مسئولین مدارس تا حد امکان باید رفت و آمد و رفتار دانش آموزان (رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی) را کنترل کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن اشاره به اینکه فعالیت بوفه ها، کاملا ممنوع است، گفت: ساعت تفریح طوری باشد که همزمان انجام نشده و باعث به وجود آمدن تراکم نشود.

وی یادآور شد: رعایت فاصله یک متر هنگام ساعت ورود و خروج، ضدعفونی مکرر و مرتب بر اساس پروتکل‌های بهداشتی سرویس‌های بهداشتی، آبخوری‌ها و تمامی وسایلی که ممکن است به صورت مشترک مورد استفاده قرار گیرند، توجه به تهویه و باز بودن پنجره‌ها در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا تهویه کامل‌تر بوده و هوا در جریان باشد، نیز از جمله نکاتی هستند که باید با شدت و جدیت هرچه بیشتر رعایت شوند.

جمالیان در پایان افزود: خانواده‌ها اهتمام جدی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند و از آنجا که حضور دانش آموزان اختیاری است، در صورت حضور، آموزش کافی در خصوص رعایت دستورالعمل‌ها به دانش آموزان داده شود و حتما مواد گندزدای کافی در مدرسه و حتی همراه دانش آموزان وجود داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار