بازدید 12432

18 میلیارد تومان گرانفروشی کارت شارژ تلفن همراه!

با استعلام از اپراتورهای مربوط و انجام بررسی ها، تحقیقات تکمیلی و احراز تخلف صورت گرفته به استناد ماده دو قانون تعزیرات حکومتی، متخلفان طی پرونده ای به اتهام گرانفروشی و عرضه بالاتر از قیمت مندرج بر روی بیش از 23 هزار کارت شارژ تلفن همراه طی سال 1388، به ارزش 18 میلیارد و 259 میلیون و 314 هزار ریال به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
کد خبر: ۱۰۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۰ 07 June 2010
تابناک اجتماعی ـ به دنبال اعتراضات مکرر و نارضایتی های گسترده مردم از تهیه کارت های شارژ که به انواع و اقسام قیمت ها در حال فروش است، این بار سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وارد میدان شده تا بتواند یک بار برای همیشه جلوی این فروش های متفاوت را بگیرد.

به گزارش خبرنگار تابناک اجتماعی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگاناعلام کرده است، پرونده تخلف گرانفروشی سه شرکت عمده توزیع کننده کارت شارژ تلفن همراه جهت صدور رای به مراجع ذیصلاح ارسال شد.
 
بنابراین گزارش، در جهت کنترل دفاتر خدمات ارتباطی در سطح شهر و با توجه به بررسی نحوه عملکرد سه شرکت عمده توزیع کننده کارت شارژ تلفن همراه ازجانب بازرسان ویژه این سازمان ، مشخص شد که این شرکتها به صورت خودسرانه و غیرقانونی اقدام به افزایش قیمت فروش کارت شارژ کرده اند.

با استعلام از اپراتورهای مربوط و انجام بررسی ها، تحقیقات تکمیلی و احراز تخلف صورت گرفته به استناد ماده دو قانون تعزیرات حکومتی، متخلفان طی پرونده ای به اتهام گرانفروشی و عرضه بالاتر از قیمت مندرج بر روی بیش از 23 هزار کارت شارژ تلفن همراه طی سال 1388، به ارزش 18 میلیارد و 259 میلیون و 314 هزار ریال به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

تمامی مراکز عرضه موظفند کارت شارژ اپراتورهای فعال در کشور را با قیمت مندرج بر روی آن و براساس اعتبار ریالی به فروش رسانند.

در پایان اطلاعیه آمده است: به مشترکان کارتهای اعتباری توصیه می شود برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، کارت شارژ موردنیاز خود را فقط از دفاتر خدمات ارتباطی و یا عاملان مجاز فروش سراسر کشور تهیه کنند.

گفتنی است، از همان ایتدای اغاز فروش کارت های شارژ تلفن های همراه اعتباری, عرضه این کارت های شارژ دارای ساماندهی نبوده و فروشنده به قیمت دلخواه و گاه با افزایش 25 درصدی قیمت به خریدار می فروخته است، گرچه از زمان راه اندازی خرید شارژ الکترونیکی تا حدی مقابل تضییع حقوق مردم گرفته شد اما اکنون نیز این گرانفروشی ها ادامه دارد.

حال باید دید که سرانجام این پرونده و برخورد با متخلفان چه خواهد شد و آیا میتوان امیدوار به برخورد با گرانفروشان و تشییع کنندگان حقوق مردم بود یا نه؟

آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
در سفری که در تابستان سال گذشته به شمال ایران داشتیم در شهر بندرانزلی کارت شارژ را 2000 تومان گرانتر از تهران و قمیت درج شده روی آن خریدیم و وقتی که اعتراض کردیم فریاد فروشنده بر آمد که ما این کارتها را اینهمه راه از تهران آورده ایم و قیمتمان همین است! و منهم با توجه به ضرورت تلفنی که باید می زدم بالاجبار آن را خریدم ولی در چند شهر دیگر هم با همین مسئله روبرو شدم. ناگفته نمانم که همه ی مغازه ها تابلو فروش کارت شارژ مجاز را بر سردر مغازه خود داشتند!؟
مثل همیشه تقصیر به گردن فروشنده گذاشته شد و صاحبان ب نفوذ اپراتورها معصوم باقی ماندند.
برای نمونه فروشنده جزء کارت شارژ 2هزار تومانی را 1950 تومان خریداری می کند حالا شما بفرمایید باید چند بفروشد؟؟؟
جالبه بدونید که الان تعداد زیادی هستند که سیم کارتهای ایرانسل را به تعداد زیاد میخرن با تماسهای مکرر با موبایلهای هم شماره خطوط خریداری شده تماس میگیرن و سعی در فروش آنها به قیمت دو برابر دارن که گاهی اوقات با اصرار زیاد آدم مجبور به خریداری میشه تا از دست مزاحم سمج پشت خط راحت بشه ..... برای این موارد هیچ مرجع رسیدگی وجود نداره یعنی اصلا قانونی نداریم .خدا به خیر کنه این عاقبت این مملکت رو که مردمش برا پول در آوردن فقط دارن راه کلاهبرداری رو یاد میگیرن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار