بازدید 113925

قیمت دلار در بازار آزاد سقوط کرد/ دلار از قله ۳۲ هزار تومانی به کانال ۲۰ هزار تومان رسید/ قمار سفته‌بازان روی پیروزی ترامپ

بازار ارز پس از یک روز تعطیلی، امروز را با ادامه روند نزولی روز‌های اخیر آغاز کرده است. در این میان، شدت ریزش بهای ارز در بازار آزاد مشهود است و خبر‌ها نشان از افزایش عرضه در بازار دارد.
کد خبر: ۱۰۲۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ 18 January 2021
قیمت دلار در بازار آزاد سقوط کرد/ نرخ صرافی ملی بالاتر از سبزه میدان/ دلار عمده فروشی در کانال ۲۱ هزار تومان
 
بازار ارز پس از یک روز تعطیلی، امروز را با ادامه روند نزولی روز‌های اخیر آغاز کرده است. در این میان، شدت ریزش بهای ارز در بازار آزاد مشهود است و خبر‌ها نشان از افزایش عرضه در بازار دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (دوشنبه بیست و نهم دی ماه ۹۹) بازار ارز، در ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۱۵۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به نرخ ۲۲۱۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز شنبه، ۸۵۰ تومان کاهش یافته است.

همچنین در این صرافی ها، هر اسکناس یورو به قیمت ۲۶۱۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به نرخ ۲۶۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به اولین روز هفته، ۱۱۰۰ تومان ارزان‌تر شده است.

ادامه ریزش نرخ ارز؛ به روزرسانی ساعت ۱۴:۴۵

 
بر اساس جدیدترین نرخ‌های بازار ارز، در ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه امروز، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۲۱۱۹۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به نرخ ۲۱۷۹۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که این رقم نسبت به روز شنبه، ۱۱۶۰ تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در صرافی‌های مجاز به نرخ ۲۵۷۹۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به نرخ ۲۶۳۹۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت اولین روز هفته، ۱۴۱۰ تومان کاهش نرخ دارد.
 

نرخ صرافی ملی بالاتر از سبزه میدان + نرخ های جدید بازار آزاد

کاهش بهای دلار و یورو در صرافی‌های مجاز و بانکی همچون صرافی ملی در حالی است که در بازار آزاد ارز و در محدوده میدان فردوسی و سبزه میدان تهران، هر اسکناس دلار آمریکا در لحظه انتشار این گزارش با کاهش محسوس به رقم ۲۱۹۰۰ تومان رسیده است.  
 
در ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه امروز بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار تابناک اقتصادی از بازار آزاد ارز در محدوده میدان فردوسی، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۲۱۴۹۰ تومان فروخته می‌شود. نکته جالب توجه نرخ خرید دلار از مردم در محدوده ۲۰ هزار تومانی است. هرچند تعداد خریدار دلار بسیار کم‌تر از فروشندگان ارز است.

 

دلار عمده فروشی در کانال ۲۱ هزار تومان

بهای دلار و یورو در بازار متشکل ارزی نیز همچون بازار خرده فروشی کاهش یافته است.، به گونه‌ای که نرخ دلار امریکا در این بازار که به صورت عمده فروشی خرید و فروش می‌شود به رقم ۲۱۶۳۷ تومان رسیده است. همچنین یورو در بازار متشکل ارزی، ۲۶۰۳۷ تومان قیمت گذاری شده است.

جدیدترین نرخ های بازار متشکل ارزی
 
در ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه، نرخ دلار آمریکا در این بازار به رقم ۲۱۰۳۷ تومان و نرخ یورو نیز به رقم ۲۵۵۰۰ تومان رسیده است.
 
قیمت دلار در بازار آزاد سقوط کرد/ دلار از قله ۳۲ هزار تومانی به کانال ۲۰ هزار تومان رسید/ قمار سفته‌بازان روی پیروزی ترامپ
 

قمار سفته‌بازان روی پیروزی ترامپ

 
سقوط بیش از ده کاناله دلار آمریکا از محدوده ۳۲ هزار تومانی به ۲۱۵۰۰ تومانی، در حالی است که سفته‌بازان ارزی که طی ۶ ماه گذشته با قمار روی پیروزی ترامپ به خرید دلار مبادرت کرده بودند، حالا با ناامیدی روند بازار را نظاره گر هستند.
 
 

نرخ رسمی انواع ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۶ ارز کاهش و ۸ ارز افزایش یافت. نرخ ۱۳ ارز نیز ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (دوشنبه بیست و نهم دی ماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با کاهش ۵۵ ریالی به قیمت ۵۷ هزار و ۴ ریال و هر یورو نیز با افت ۲۰ ریالی به قیمت ۵۰ هزار و ۷۰۲ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۷ هزار و ۱۰۳ ریال، کرون سوئد ۵ هزار و ۳ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۹۶ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۸۱۷ ریال، روپیه هند ۵۷۴ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۴۵۹ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۷۰ ریال، یکصد ین ژاپن ۴۰ هزار و ۴۷۸ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۱۸ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۲ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار ۸۸۲ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۹ هزار و ۹۳۷ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۷۵۶ ریال، لیر ترکیه ۵ هزار و ۶۲۱ دریال، روبل روسیه ۵۷۱  ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۷  ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۳۰۶ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۱ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۵۴۴ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۴۵۰ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار  و ۱۶۹ ریال، کیات میانمار ۳۲ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۶۷۸ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۷ هزار و ۹۹۳ ریال، دینار لیبی ۹ هزار و ۳۹۶ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۷۵ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۹ هزار و ۴۴۱ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۳۷۸ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۲۱ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۵ ریال، لاری گرجستان ۱۲ هزار و ۷۶۷ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۸۳ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار ۴۶۰ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۷ هزار و ۳۷۸ ریال، سومونی تاجیکستان ۳ هزار  و ۷۱۷ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ریال ارزش‌گذاری شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۸
همه این کاهش توسط دولت است و الا هر سال حتی زمانی که وضع فروش نفت خوب بود به واسطه سررسید بدهی های خارجی دلار افرایشی می شد. دولت دلار عرضه م یکند تا بگوید با امدن بایدن دلار نزولی شده و زمینه را برای مذاکره فراهم کند....
پاسخ ها
ناشناس
| Moldova (Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
بدهی های خارجی نداریم ما
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
دولت همین طور دارد بورس را مدیریت می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
بعد از چند دهه ترفند ۱۰ برابر کن بعدش ۱ برابر پایین بیار هنوز تاثیر روانی بسیار خوبی روی جامعه دارد.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
دولت محترم شما اگر کارایی داریذ بفرما برو قیمت مسکن و خودرو وکالاهای ضروری مردم بیار پایین با پایین آوردن دلار عملا هیچ کار مثبتی انجم نشده
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
امید که دلار به 15000تومان برسد و مردم کمی نفس بکشند.
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
به نظر شما ایندفعه هم مثل دفعه های گذشته




آیا دولت در مقابل کاهش قیمت دلار بازم مقاومت خواهد کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
خوشم میاد حال اون دلال هایی که دائم داشتند کامنت می گذاشتند و دنبال پیروزی ترامپ بودند گرفته شد. بعد از اینکه بایدن برنده شد هم کامنت میگذاشتند بایدن فرقی با ترامپ نداره و سنا هنوز اکثریت جمهوری خواه داره. خیلی دوست دارم ببینم الان چی دارن که بگن؟ همین دلال ها مردم را تحت فشار گذاشته بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
متاسفانه بدلیل عدم اطمینان از امریکا و اروپا و بدلیل ترور سردار سلیمانی و تخریب تاسیسات هسته ای از طرف امریکا و اسراییل از تاریخ سوم اسفند 99 ایران طبق مصوبه مجلس و تایید شورای نگهبان و الزام دولت به اجرای مصوبه رسما از برجام خارج و بازرسان اتمی را اخراج و پروتکل هسته ای را باطل اعلام میکند .
هفته آینده دلار 19 هزار تومان و قیمت هر گرم طلا در اواسط اسفند به کمتر از 700 هزار تومان خواهد رسید به دلیل هم کاهش قیمت ارز و هم کاهش قیمت جهانی طلا. ضمن اینکه قیمت بیت کوین هم با افزایش ارزش دلار به دلیل حضور بایدن و کنترل کرونا تا کانال 25 هزار دلاری کاهش خواهد یافت (اوایل اسفند)
قیمت خودرو نسبت به اوج خود در دو ماه گذشته، حداقل 60 درصد تا اواسط اسفند ماه کاهش خواهد یافت. باید مواظب بود دلالان و عوامل آنها فرمول نسبتا عادلانه پیش فروش خودرو به افراد صرفا نیازمند را به هم نزنند. ...
شاخص کل حداقل تا ۶۰۰ هزارواحد سقوط میکنه
امروز هم (دوشنبه ۲۹ دی) همچنان روند نزولی داشت وبه زیر یک میلیون وصدوپنجاه هزار واحد سقوط کرد و تا دوهفته دیگه میاد زیر یک میلیون واحد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
حالا که چی همش میایی نظر میدی فکر کردی با این کارت دلار میره بالا
ناشناس
| France |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
حقیقت تلخ است1403
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
برای دلار باز ها بسی تلخ تر...
انتخابات ریاست جمهوری نزدیک هست قیمت دلار تا ۱۷ تومن پایین میاد و پس از اتتخابات به فاصله یکسال ۳۵ هزار رو رد خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
حالت خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
نه حال تو خوبه. درست می گه
احد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
قطعا حالش از شما بهتره . چون داره براساس تجربه چهل سالش پیش بینی میکنه نه به اندازه نوک دماغش.
یه بنده خدا
| Germany |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
پایینترم میاد . دلیل نمیشه شما 500 دلار پول داری کل این مملکت با مغز بیاد رو زمین . دلار و طلا و خونه و .... تا 5 سال دیگه از جاش تکون نمیخوره. پایین ترم میاد. کارم اینه که میگم
خب چی به مردم میرسه حالا ؟
شماها دقیقا چیکار کردید که دلار پایین بیاد ؟؟
جو الکی ندین پارسال این موقع ۱۳ تومن بود
پاسخ ها
یه بنده خدا
| Germany |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
آدمیزاده دیگه
اقصیر شما نیست
کل این مملکت منتظر دلار 40 تومن و 50 تومن بودو ماشالله الان دلار زیر 20 تومن دیگه به چشمتون نمیاد
ارز ارزون شد پس چرا ارزاق دارو مسکن لبنیات لوازم یدکی خودرو و ............................. ارزون نشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Moldova (Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
به این اصلاحا میگن چسبندگی قیمت. یعنی باید دلار یک سال اینجا بمونه تا مثلا دارو و کامپیوتر هم پایین بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
15:52
چرا چسبندگی قیمت وقتی دلار گرون میشد وجود نداشت؟ چرا وقتی دلار رفت بالا قیمت ها همان روز تغییر کرد و یک سال طول نکشید تا قیمت ها گران شود؟
اونوقت چرا حرفی از ریزش بورس نمیزنید ؟!! دلیل ریزش بورس رو به دلار ربط ندید که وقتی 6 ماه روزانه دلار بالا میرفت و بورس ریزش جوابی نداشتید !! چه معنی داره بورس در هر دو صورت بالا پایین شدن بورس ریزش کنه ؟!! این چه فرمول مزخرفیه ابداع کردید ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Philippines |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
ابان سال گذشته وقتی دلار ۱۱۵۰۰ بود شاخص بورس حدود ۳۲۰ بود دلار شد ۳۲ تومان یعنی ۳ برابر ولی شاخص بورس ۲ میلیون را رد کرد یعنی ۶ برابر یعنی بورس رو دلار ۶۰ تومانی بسته شده بود همه چی به هم ربط داره همین الان بورس ۵۰۰ هزار تا حباب داره
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
جناب 16:48
همین الان به خاطر هوش و ذکاوت اقتصادی شما به افوق خیره شدم !!!!
این سناریو بالا رفتن و پایین آمدن دلار دفعه اول نیست که اجرا میشود و هدف آن خالی کردن جیب مردم است مثل کاری که در بورس صورت گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
دقیقاًزدی بخال همه دیگرفهمیده اندکه این ازتدابیردولت محترم تدبیروامیداست
یه بنده خدا
| Germany |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
شما از اون آدمایی هستی که میگی دلار میشه 50 تومن؟
بسم الله برو هرچی داری دلار 20 تومنی بخر سود کن
یه عده فقط بهانه میارن میره بالا میگن چرا میاد پایین میگن چرا
اگر روند سازش و گفتگو با تمام دنیا را ملاک قرار بدیم. به همون حدود ۱۰ هزار تومان بر می گردد.
فقط با توریست و رابطه با دنیا.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
مشکلات اقتصادی مابارفع تحریمهادرست میشودماکه هیچوقت منع ورودتوریست نداشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
نه آقا این حرفا چیه تا ما خودمون درست نشیم نه دولت نه کشور دیگه هیچ کس نمیتونه واسه ما کاری انجام بده .ما خودمون مقصریم که واسه هر چیزی که گرون میشه به جای اعتراض صف میبندیم .که نکند همسایه بغلی پولدار بشه و من جا بمونم .خودمون به خودمون رحم نمیکنیم.دلارو ما گرون کردیم نه دولت .دولتم که از خدا خواسته سو استفاده میکنه
اره برادر با بودجه ای که 350 هزار میلیارد تومان کسزی دارد،نقدینگی کل 3000 تریلیون تومانی که روزی 2000 میلیارد تومان به آن اضافه می شود ،رشد اقتصادی منفی و نفتی که در انتهای دوران خود است و بزودی از گردونه مصرف و ارزش به کلی خارج می شود،20000 تومان که سهله به 100 تا تک تومنی هم حتما می رسد...
پاسخ ها
یه بنده خدا
| Germany |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
اگه به این حرغا بود
الان آمریکا با اون بدهی وحشتناک الان باید کلا سقوط میکرد
یاد بگیریم همه چی دست خودمونه باید به هم رحم کنیم همین
دلار بشه هزارتومن فرقی به حال ما نمیکنه تمامی کالاها با دلار 30 به بالا در حال معامله هست
بورس رو هم نابود کردید پولی دیگه نمونده برامون در آینده با سیل بزرگی از آدمها گشنه و ندار و به شدت خشمگین مواجه میشید
پاسخ ها
یه بنده خدا
| Germany |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
به حال من میکنه
دوست عزیز اگه ثابت بمونه 1000 تومنی که شما میگی
در میان مدت همه چی برمیگرده عقب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
آبنده؟ یعنی الان اوضاع خیلی توپه؟
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
خوب نیست
بهتره
بهترم میشه
...حالا این دلاری که پایین آمده همچنان اجناس بازار به 5 برابر قیمت سال گذشته است. مثلا یک پکیج شوفاژ ایرانی که سال گذشته این وقت 3 ملیون تومان بوده بالای 15-16 ملیون تومان می فروشند. هیچکس هم پیگیر نیست ...
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
دلارراپائین آوردندشب عیدی دلمان شادشوداجناس راقرارنیست پائین بیاورند هروقت سازمانهای دولتی ووابسته به دولت قیمتها وعوارض ومالیاتها وغیره راپائین آوردند اثرش رابتدریج روی سایرمایحتاج خواهیددید
امیدوارم دیگر بهانه ای برای گران شدن نباشد. همین الان دلار از 25 به 20 رسیده یعنی 20% ارزش خود را کاهش داده است یعنی یک پراید 100 تومانی باید شود حداکثر 80 تومان. سراتو 700 تومانی بشود 560 تومان! فکرشو بکن ایران خودرو و سایپاقیمت را بیاورند پایین.
به شعور مردم احترام بگذارید. هر وقت دلار شد ۴۰۰۰ تومان، آنوقت می توانید اوعا کنید که دلار ارزان شده
پاسخ ها
یه بنده خدا
| Germany |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
اگه دلار بشه 4 تومن حقوق شما کارمند محترمم باید نصف بشه
موافقی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
اونوقت که دلار ۴هزارتومن بود نقدینگی ۶۰۰ هزار میلیارد تومن بود ،عزیزم حالا نقدینگی ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومنه یعنی پنج برابر،اضافه کن به این بدبختی،کسری بودجه چندهزار میلیاردی و عدم صادرات نفت و اضافه شدن روزانه ۲۰۰۰ میلیارد تومن به نقدینگی.......حالا بشین تا دلار بشه ۴هزار تومن
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
اگه دلار 4000 تومن بشه که همه میخرن میرن خارج از کشور سرمایه گذاری می کنن. به زودی دوباره از 30 تومن هم رد میشه. خواهید دید. فقط کافیه بایدن یه کلمه درباره مذاکره مجدد صحبت کنه یا پای موشکی رو پیش بکشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
خطاب به بنده خدا
مگر از زمانی که دلار 4000 بوده حقوق من کارمند یا کارگر دو برابر شده که نصف بشه
حالا قبول حقوق من نصف بشه
آیا شیر یک لیتری که از 1500 تومان شده 12500 به همون 1500 بر میگرده مرد حسابی مواد غذایی 8 برابر شده کجای کاری یعنی قیمت دلار بر اساس مواد غذایی که کمترین رشد رو داشته باید 32000 باشه
من که ناراحتم شما رو نمی دانم
قیمت پنیر از یک هفته قبل ۵۰درصد افزایش یافته، پنیر ۱۰هزارتومانی به قیمت ۱۵هزارتومان.... انگار مردم سرگرم بازار دلار ‌بورس هستند بهترین فرصت افزایش سایر کالاهاست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
ساکت
ساعت ۹ نزدیکه سریع بروید منزل تا جریمه کرونایی نشدید.
بورس مردم را نابود کرد
چقدراحساس خوشبختی میکنیم که ارزش دلارامروزهفت برابرارزش دلارهفت سال پیش است راستی چه اتفاقی افتادکه دلاراینهمه بالارفت واکنون مقداری پائین امده وقتی بالارفت گفتندتقصیرتحریم هااست تاجائیکه مااطلاع داریم هنوزتحریمی لغونشده و نزدیک به سی درصدنسبت به اوج افزایش کاهش یافته که البته روی قیمت اجناس هیچگونه تاثیری نداشته بهترنیست مردم راآگاه کنیدکه افزایش شدیدوکاهش مختصرنرخ دلاربه چه دلیل بوده باوجودیکه هنوزتحریمهاسرجایشان هستندالبته ماخوشحال میشویم اگرکه قبمتهااندکی هم ازاوجش کاسته شودولی خوشحالترکه دلیلش رابدانیم ونه حدس وگمان بدترین وضع برای فعالیت اقتصادی بی ثباتی درارزش پولی است
داداش کدوم کاهش ، دلار 3300 تومان بود ، کردینش 33000 تومان حالا میگید سقوط به بیست هزار تومان ... ، راستی انتخابات کی بود ؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
یه بنده خدا
| Germany |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
ماشاالله وضعت خوبه که 35 درصد کاهش به چشمت نمیاد
قیمت تمامی خودرو های خارجی به شدت در حال سقوط است
سقوط قیمت مسکن آغاز شد
حالا همه خبرگزاریها و سایتها زبون باز کردن. دلار از چند تومن رفت تا ۳۲ تومن؟ اون موقع چرا صدا از کسی درنیومد؟ حالا شده ۲۰ تومن باید خوشحال باشیم؟ هروقت شد ۳ تومن بعد خبر بذار
قیمت دلار اززمان قطعنامه ۵۹۸ که بیشتر پایین نیامده بعدش چی شد ؟؟؟؟!!!!
فقط ساده لوح ها استنرارکاهش قیمت ارز راباورمیکنند
دوستان عزیز
یه کلام بگم بلکه به گوش 4 نفر برسه
2 تا کار رو بکنید دلار میاد پایین
1. به هم رحم کنید از دلال و مغازه دار و کارمند و ....
2. مطالبه گر باشید و جنس گرون نخرید و تو صف خرید هیچی ناستید
آدم عاقل هرچی بهش میگن نمیگه چشم بعدش لعنت بفرسته به زمین و زمان
ولی اجناس همچنان قیمت صعودی دارند
برید ملک بخرید سرمایه گذاری بدون ریسک
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
گران ترین سرمایه گذاری در حال حاضر همین ملکه که اصلا قیمتش بعد از کاهش ارز پایین نیومده. به زودی رکود در این بازار قیمت ها رو نزولی می کنه مگر اینکه دوباره دلار گرون بشه.
خدا را شکر خدا را شکر خدا را شکر
یه جوری میگی تابناک انگار چه جوری رفته بالا. در عرض ده روز 15 هزارتومن بردن بالا
مهمتر از کاهش قیمت دلار، ایجاد یک ثبات در قیمت آن است. در شرایطی که تغییرات اینقدر ناگهانی است، برای یک کار تولیدی نمی توان برنامه ریزی و آینده نگری کرد.
پاسخ ها
یه بنده خدا
| Germany |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
صد درصد حق با شماست
ولی قبول بفرمایید مقدار زیادی از بهم خوردن این آرامش خودمون هستیم
تو صف دلار می ایستیم خونه تو ترکیه میخریم هر قیمتی بهمون میگن میگیم چشم. گوشمون همش به فضای مجازیه که اسمش روشه مجلزیه و ..... نخرید ببینید چی میشه
با تشکر از زحمات شبانه روزی که مسئولین و دولت و آقای روحانی انجام دادند که این امر به ثمر رسید !!!!
بیخیال 2 ماهه قیمت دلار رو به 33 هزار تومان رسوندید حالا که کسی نمیخره قیمتش اومده رو بیست تومن خوشحال هستید ؟؟؟ مگه شما کاری کردید که افتخار میکنید .
مملکت بحال خودش رها شده...
هیچ وقت دلارتان را تبدیل به ریال نکنید .این ریال است که بالا و پایین میشود و نه دلار
آمریکابیچاره شداینهمه ارزش پولش ظرف یکهفته سقوط کرد وبایدمطمئن باشداگرتحریمهارازودتربرنداردبازهم ارزش پولش راپائینتر میآوریم !
آفرین به آقای همتی، یه روزی آرزوشون بود دلار در هدفگذاری تورم که 23 هزار تومان بود تثبیت بشه و تورم زیر 20 درصد باشه. الان تورم بالای 70 درصده ولی دلار 22 تومان شده. همین جوری پیش بریم با این 4000 هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود، می تونیم نصف اروپا رو بخریم.
اولا که دلار با قیمت واقعی خودش خیلی فاصله داره، دوم اینکه مردم نمیتونن با خوردن دلار شکمشونو سیرکنن. اصلا دلار هزارتومن، چه فایده داره. ملت واسه تهیه حداقل مایحتاج زندگی عاجز شدن. حالا خونه و ماشین پیشکش
خب پس الان باید اجناس ارزون بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
اینجا ایران است هیچوقت چیزی ارزان نمی شود مثل چرخ دنده یکطرفه است که بالا می رود ولی پایین نمی آید ...
یعنی 1 میلیون دلار من الان شده 20 میلیارد تومان؟ این چه ظلمی ست؟ لطفا مسئولان هرچه زودتر دلارو ببرن روی 30 تومان که 1 میلیون دلارم بشه 30 میلیارد تومان...
مسکن هم پر ریسکه وقتی پولت چند سال بخوابه ببست درصد بره بالا به چه درد میخوره
این که مینویسند کاهشی یعنی چه دلار سه هزار و پانصد بود که استارت گران شدن زد
قیمت دلار مشکل مردم را حل نمی کند فقط سرگرمی برای مردم و مسئولین فراهم می کند
با روان کسب و کار مردم و سردرگمی،ایجاد می شود امید واهی
وقتی دلار بالا میرود همه اجناس هم گران میشود
ولی چرا وقتی دلار پایین میکشد بازم اجناس گران میشود
کسی میداند؟
از اول دی ماه تا الان ۱۰ درصد جنسا گرون شده
قیمت دلار بر اساس متوسط تورم 40 ساله از ابتدای انقلاب که همواره با شرایط اقتصادی تورم زا همراه بوده است باید بین 10 هزار تا 12 هزار تومان باشد که البته در حالت نرمال و با توجه به توسعه نسبی که در کشور اتفاق افتاده است باید زیر 10 هزار تومان باشد ولی در بدترین وضعیت همین مقدار فوق است که افرادی که در آمار سررشته دارند بهتر این موضوع را درک می کنند. حالا دوستان دلال میل خودشان است که آیا در دلار سرمایه گزاری کنند یا خیر
کلی پول تو دلار ریختم تا 50 هزار تومان بشه و سود کنم حالا چکار کنم بدبخت شدم کجا برم اعتراض کنم ...
دور باطل اقتصاد ایران در طول 40 ساله:
1- دولت قیمت بنزین را 300 درصد افزایش داد
2- قیمت کالا ها افزایش یافت
3- قدرت خرید مردم و ارزش پول ملی کاهش یافت
4- ویزیت دکتر بخاطر تورم 30 درصد افزایش یافت (مثال)
5- نان به خاطر تورم 20 درصد افزایش یافت
6- حقوق کارمند بخاطر تورم 12 درصد افزایش یافت
7- قیمت بنزین با کاهش ارزش پول ملی کاهش یافت
8- بازگشت به مرحله 1
9- پایان
چرخه درست:
1- ارزش پول ملی بخاطر بی تدبیری دولت 10 درصد کاهش یافت و باعث تورم 10 درصدی شد
2- همه درآمدها و هزینه ها به اندازه 10 درصد افزایش یابد
3- ارزش پول ملی به خاطر تدبیر متوسط دولت 2 درصد کاهش یافت
4- همه درآمدها و هزینه ها به اندازه 2 درصد افزایش یابد
5- ارزش پول ملی به خاطر تدبیر دولت تغییر نکرد
6- درآمد و هزینه ها ثابت ماند
7- ارزش پول ملی به خاطر تدبیر دولت 2 درصد بالا رفت (که هیچگاه در ایران اتفاق نخواهد افتاد)
8- درآمد و هزینه ها دو درصد کاهش یابد
9-
دلار با این قیمت را به کسی نمیفروشند.
همش فیلمه برای جمع کردن دلار از بازار و دست مردم مگر چه اتفاق خوبی افتاده ارزش پول ملی مون بالا رفته؟
پس چرا قیمتهای اجناس با یک پله بالا رفتن دلار ده پله بالا میرفت الان پایین نمیاد؟
حالا که قیمت دلار پایین اومده چرا قیمت اجناس را پایین نمی‌آورید؟
شیر، لبنیات، گوشت، .... مسکن .... بیچاره مردم
مهم پایین آمدن قیمت اجناسه . و یک نرخی شدن ارز .
انشاالله دلار از عید به زیر ده هزار و زمین و خانه ن با خاک یکسان میشه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی