بازدید 4865

بازداشت ده ها تن در ناآرامی های تونس

وزارت کشور تونس روز یکشنبه از بازداشت ده ها جوان در پی درگیری های شبانه در پایتخت و دیگر شهرهای این کشور به رغم تعطیلی کامل و مقررات منع آمد و شد برای مقابله با شیوع کرونا خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴ 18 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، این درگیری ها که علل آن تا کنون مشخص نشده است، در فضایی از بی ثباتی سیاسی، مشکلات اجتماعی و اقتصادی در تونس بعد از گذشت ۱۰ سال از سرنگونی رژیم زین العابدین بن علی رییس جمهوری مخلوع صورت می گیرد.

خالد الحیونی سخنگوی وزارت کشور تونس به خبرگزاری فرانسه گفت: با وجود مقررات منع آمد و شد، دهها جوان طی دو شب گذشته با حضور در خیابان ها، اقدام به شکستن ویترین مغازه ها، شیشه خودروها، سرقت و پرتاب سنگ به سوی نیروهای پلیس کردند.

وی افزود: ده ها جوان که سن بیشترشان بین ۱۴ تا ۱۷ سال است، دستگیر شده اند. او از خانواده ها خواست مراقب فرزندان خود باشند.

بر اساس این گزارش، فیلم های ویدیوئی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده جوانانی را در برخی شهرها در حال آتش زدن لاستیک، درگیری با پلیس، کندن در مغازه ها و غارت لوازم خانه نشان می دهد.

به گفته سخنگوی وزارت کشور تونس و نوارهای ویدیوئی منتشر شده در اینترنت، اعمال خشونت بار در مناطق شلوغ به ویژه در شهرهای تونس، بنزرت، منزل بورقیبه (شمال)، سوسه (شرق)، نابل (شمال غرب) و سلینانه (مرکز) رخ داده است.

برخی تونسی ها در شبکه های اجتماعی این گونه اعمال خشونت بار را به شکست طبقه سیاسی در بهبود اوضاع نسبت داده و برخی نیز خواستار پیداکردن طرف های پشت پرده این «آشوب ها» شده اند.

هشام المشیمی نخست وزیر تونس روز شنبه وزیر کابینه خود را تغییر داد که پارلمان باید به آنها رای دهد.

تونس با گذشت یک دهه از انقلاب سال ۲۰۱۱ میلادی همچنان درگیر ناآرامی های اجتماعی و اختلافات سیاسی است و به رغم تغییر نظام، تغییر قانون اساسی، برگزاری چندین انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری، این کشور همچنان درگیر نابسامانی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست