بازدید 8713
۴

عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز ۹۵ میلیون تن

البته بلای کرونا هنوز تمام نشده و به رغم شروع واکسیناسیون آن در برخی کشورها، پیش بینی‌های علمی حکایت از تداومش برای مدت دست کم چند سال دارد؛ دورنمایی که بر اساس آن شاید هنوز زود باشد درباره شمار جان باختگان کووید ۱۹ حرف بزنیم و بهتر است به ذکر نکاتی بسنده کنیم که تا به امروز مسجل شده است.
کد خبر: ۱۰۲۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ 17 January 2021
تابناک اجتماعیروند شناسایی مبتلایان به کووید ۱۹ در جهان با سرعت ادامه دارد تا جایی که طی دو روز اخیر، یک میلیون تن بر شمار مبتلایانِ قطعی افزوده شده است.

عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز ۹۵ میلیون تنبه گزارش «تابناک»؛ دقایقی پیش، شمار مبتلایانِ شناسایی شده ویروس کرونا در جهان به بیش از ۹۵ میلیون تن رسید. جمعیت بزرگی که بالغ بر ۲۴ میلیون تن از ایشان شهروندان ایالات متحده آمریکا هستند و بیش از ۱۰.۵ میلیون نفرشان را ساکنان دومین کشور پرجمعیت جهان شکل می‌دهند؛ شهروندان هندی که بر پایه بر برخی گزارش ها، شمار مبتلایان در کشورمان خیلی بیش از ده میلیون نفر است.

بعد از این دو کشور، برزیل با حدود ۸.۵ میلیون، روسیه با بیش از ۳.۵ میلیون رتبه‌های سوم و چهارم را از نظر تعداد مبتلایان شناسایی شده کووید در جهان به خود اختصاص داده اند و بعد از ایشان، بریتانیا با خیز بزرگ شیوع که اخیرا تجربه کرده، خود را به رتبه پنجم رسانده است. در این رتبه بندی جایگاه کشورمان با یک پله نزول در جایگاه شانزدهم قرار دارد.

فارغ از آمار مبتلایان، شمار جان باختگان کووید ۱۹ در جهان نیز رو به افزایش است و بر اساس آمار‌ها از دو میلیون و سی هزار تن عبور کرده است؛ عددی که در قیاس با مرگ و میر برخی بیماری‌های دنیاگیر (پاندمیک) که بشر تجربه کرده، کوچک است و با لحاظ پیشرفت‌های شگرف بشری در صده اخیر، به ویژه در حوزه بهداشت و درمان، بسیار بزرگ!

البته بلای کرونا هنوز تمام نشده و به رغم شروع واکسیناسیون آن در برخی کشورها، پیش بینی‌های علمی حکایت از تداومش برای مدت دست کم چند سال دارد. دورنمایی که بر اساس آن شاید هنوز زود باشد درباره تعداد جان باختگان کووید ۱۹ حرف بزنیم و بهتر است به ذکر نکاتی بسنده کنیم که تا به امروز مسجل شده است؛ از جمله اینکه تا به اینجا آمریکا با ۴۰۵ هزار، برزیل با حدود ۲۱۰ هزار و هند با ۱۵۲ هزار جان باخته، رتبه‌های اول تا سوم را در جدول جان باختگان به خود اختصاص داده اند و جایگاه کشورمان رتبه نهم است.

نکته قابل عرض و جالب توجه دیگر در آمار‌های رو به رشد جهانی، افزایش خوشایند آمار بهبود یافتگان است که در آستانه رسیدن به ۶۸ میلیون نفر است؛ آماری که رتبه اول آن در اختیار آمریکاست که بالغ بر ۱۴ میلیون بهبود یافته دارد و هند با ۱۰ میلیون و برزیل با ۷ میلیون بهبود یافته، رتبه دوم و سوم را دارند و رتبه کشورمان سیزدهم است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
شاید پشت پرده کرونا دراینده روشن شود که دردنیا چه کسانی بشریت را به خاطر چه چیزهایی دراین مصیبت بزرگ گرفتار کردند
شاید پشت پرده کرونا دراینده روشن شود که دردنیا چه کسانی بشریت را به خاطر چه چیزهایی دراین مصیبت بزرگ گرفتار کردند
شاید پشت پرده کرونا دراینده روشن شود که دردنیا چه کسانی بشریت را به خاطر چه چیزهایی دراین مصیبت بزرگ گرفتار کردند
یا مطالبی را منتشر نمیکنید با سه بار پشت سرهم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار