بازدید 6000

داعش یک پایگاه نظامی را در نیجریه تصرف کرد

منابع خبری شنبه شب گزارش دادند: عناصر وابسته به داعش یک پایگاه نظامی را در شمال شرق نیجریه به تصرف خود درآوردند.
کد خبر: ۱۰۲۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸ 17 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، تروریست های وابسته به داعش در حمله بامداد شنبه خود به شهرستان «مارته» در ایالت بورنو واقع در شمال شرقی نیجریه، یک پایگاه نظامی را تصرف کردند.

براساس این گزارش، صدها خانواده همزمان با تصرف این پایگاه نظامی از این منطقه فرار و به مناطق اطراف پناه بردند.

این گزارش می افزاید: مهاجمان با کامیون به این منطقه رسیدند و به پایگاه نظامی که در منطقه دریاچه چاد واقع شده حمله کردند و براساس منابع نظامی با وجود عملیات نظامی؛ اما همچنان کنترل این پایگاه در اختیار مهاجمان است.

پیش تر نیز، گروه تروریستی «بوکوحرام» بعد از کشته شدن ۱۱۰ نفر در شمال شرق نیجریه صدها دانش‌آموز مدرسه‌ای در شمال غرب این کشور را ربود.

از سال ۲۰۰۹ میلادی، بیش از ۲۰ هزار نفر در اثر خشونت های گسترده بوکوحرام که از سال ۲۰۰۰ در نیجریه شکل گرفته است، کشته شدند.

گروه تروریستی بوکوحرام و شاخه دیگر آن موسوم به دولت اسلامی آفریقای غربی تاکنون هزاران نفر را در نیجریه به قتل رسانده و میلیون‌ها نفر دیگر را آواره کرده‌اند.

بوکو حرام همچنین در سال ۲۰۱۵ میلادی حملاتی را به کشورهای همسایه نیجریه مانند کامرون، چاد و نیجر انجام داد و دست کم دو هزار نفر در جریان حملات این گروه در منطقه دریاچه چاد کشته شدند.

سالانه صدها هزار نفر به دلیل حملات و درگیری های تروریستی در نیجریه مجبور به مهاجرت می شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار