بازدید 20492
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا

اگر رعایت نکنیم با موج چهارم و ده هزار کشته مواجه می‌شویم/ راهپیمایی ۲۲ بهمن «نمادین» و با موتورسیکلت و خودرو خواهد بود/ حضور در مدارس به هیچ عنوان «اجباری» نیست/ ۳۰ هزار نفر به قشم سفر کرده‌اند

راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه به صورت نمادین برگزار خواهد شد؛ به این شکل که با موتورسیکلت و خودرو و حمل پرچم مراسم نمادینی برگزار خواهد شد و به هیچ وجه مثل سال‌های گذشته و با حضور مردم و راهپیمایان نخواهد بود و سخنرانی این مراسم هم از رسانه ملی پخش خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۲۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 16 January 2021
تابناک اجتماعیراهپیمایی ۲۲ بهمن ماه به صورت نمادین برگزار خواهد شد؛ به این شکل که با موتورسیکلت و خودرو و حمل پرچم مراسم نمادینی برگزار خواهد شد و به هیچ وجه مثل سال‌های گذشته نخواهد بود.

به گزارش «تابناک»، دکتر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان پنجاه و سومین جلسه این ستاد در تشریح مصوبات گفت: مرور وضعیت شیوع کرونا در دنیا و به خصوص اروپا، یکی از موضوعات مورد بحث امروز بود چراکه افزایش موارد ابتلا در اروپا نگران کننده است و نشان می‌دهد که جهش ویروس بسیار موثر بوده و لذا ما باید بیشتر مراقب باشیم.
 
اگر رعایت نکنیم با موج چهارم و ده هزار کشته مواجه می‌شویم/ راهپیمایی 22 بهمن «نمادین» و با موتورسیکلت و خودرو خواهد بود/ حضور در مدارس به هیچ عنوان/ سی هزار نفر به قشم سفر کرده‌اند

وی در ادامه با تاکید بر شناسایی موارد دیگری از ویروس‌های جهش یافته در سایر کشور‌ها گفت: یادمان باشد که ترس از ویروس جهش یافته کرونا از کشور‌های دیگر نیست. کشور‌هایی مثل ژاپن و برزیل و آفریقای جنوبی هم نمونه‌هایی از ویروس جهش یافته داشتند و این باعث شده که در تمام کشور‌ها پرواز‌ها لغو و محدود شود. در کشور ما نیز پرواز‌ها بسیار محدود شده‌اند.

معاون «بهداشت» وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت نزولی بیماری کووید ۱۹ در کشورمان گفت: وضعیت بیماری کرونا و روند ابتلا و مرگ در کشور ما نزولی است، اما استان مازندران همچنان در وضعیت خوبی نیست و اکثر شهر‌های آن که شامل ۱۰ شهر می‌شوند در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: استان گیلان و گلستان نیز درگیرند. بندر گز و کردکوی که در وضعیت قرمز بودند، کمی مهار شده و وضعیتشان به رنگ نارنجی درآمده است، ولی آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدون کنار، قائمشهر و نکا، ۱۰ شهر قرمز کشور هستند که نیاز است پروتکل‌های بهداشتی را جدی‌تر رعایت کنند.

رییسی گفت: علاوه بر این ۱۰ شهر که در وضعیت قرمز هستند، ۲۳ شهر نارنجی داریم که این شهر‌ها در استان‌های شمالی واقع شده اند؛ ضمن اینکه ۱۶۳ زرد و ۲۵۲ شهر آبی داریم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه با یادآوری تجربه تلخ اردیبهشت و خرداد، گفت: متاسفانه در چند روز گذشته در بعضی از نقاط کشور، شاهد افزایش مسافرت‌ها بوده ایم و این هشدار جدی است که می‌تواند موج چهارم شکل بگیرد و تعداد فوتی‌ها افزایش بیابد. می‌دانیم که با شکل گیری هر موج هشت تا ده هزار و بیشتر بر تعداد فوتی‌ها افزوده می‌شود و اگر رعایت نکنیم چنین وضعیتی پیش رویمان قرار خواهد داشت.

وی افزود: هرچند هم اکنون به شرایط نسبی مطلوب رسیدیم، باید مد نظر داشته باشیم که کوچکترین ساده انگاری می‌تواند باعث شروع خیز بیماری شود. اگر در منطقه‌ای اعلام شود که وضعیت کم خطر است، به این معنی نیست که ویروس ضعیف شده و باید بار سفر را ببندیم. متاسفانه تجربه اردیبهشت و خرداد و تیر را داشتیم. اگر رعایت نکنیم، موج چهارم بیماری شکل می‌گیرد و دوباره محدودیت‌ها در اواخر اسفند و تعطیلات عید نوروز برمی‌گردد.

رئیسی در ادامه در خصوص یکی دیگر از مصوبات امروز ستاد ملی گفت: مهم‌ترین مصوبه امروز در مورد برگزاری مراسم ۲۲ بهمن سال روز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود که بر اساس آن ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفت با توجه به شرایط ناپایدار بیماری کرونا در کشور، امسال مراسم ۲۲ بهمن را متفاوت و نمادین برگزار کنیم و در همه شهر‌ها به صورت راهپیمایی موتوری باشد و کسی پیاده در این مراسم حضور نداشته باشد. سخرانی ریاست جمهوری نیز امسال از طریق صدا و سیما پخش می‌شود؛ بنابراین مراسم ۲۲ بهمن به هیچ وجه شکل سال‌های قبل نیست و به صورت نمادین و با خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها برگزار می‌شود.

وی در ارتباط با مدارس نیز افزود: درباره بازگشایی مدارس سوالات و ابهامات متعددی مطرح شده بود که در خصوص آن بحث و بررسی شد و لازم است در این باره بگویم که به هیچ وجه مدارس اجباری بازگشایی نخواهد شد و اختیاری خواهد بود، به این صورت که در شهر‌های زرد و آبی خانواده‌ها می‌توانند برای حضور دانش آموزان در مدارس که قرار است دو روز در هفته باشد، تصمیم بگیرند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادمه گفت: بازگشایی مدارس اختیاری خواهد بود، به ویژه مدارسی که تعداد دانش آموزان در آن کمتر است و هر کلاس ۱۰ نفر یا کل مدرسه ۵۰ نفر خواهد بود و قرار است به صورت دو روز در هفته که اجباری نیست، بازگشایی شوند. البته حضور کادر مدرسه و کارکنان بر عهده آموزش و پرورش است که خودشان در این باره تصمیم خواهند گرفت.

وی در ادامه با تاکید بر شکل گیری موج نگران کننده سفر‌ها در روز‌های اخیر، به ورود بیش از ۳۰ هزار نفر به جزیره قشم اشاره کرد، گفت: این وضعیت واقعا نگران کننده است و می‌تواند موجب شکل گیری کانون آلودگی در کشور باشد. افزون بر این، مراسمی که در برخی استان‌ها برگزار شد نیز بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
اقای دولت بمب خورده وسط اون شرکتی که سهمشو بما پنج تومن فروختی الان زیر هزار هم نمیخرن؟؟
اگه چیزی شده بگو ما ملت ایران طاقت همچیو داریم نگران نباش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
بعضی هنرستانهای دخترانه حضور دانش اموزان را اجباری کرده است
بیرون اومدن در 22 بهمن اشتباهه
تابناک عزیز
لطفا بفرمایید که چرا برخی از ادارات کارمندان خود را اجباری به راهپیمایی میبرن!
لطفا امسال اینکارو نکنن!
نمیدونم سانسورش میکنی یا نه
وقتی ممنوعیت و محدودیت میزارید
لطفا برای همه چیز همانطور با شدت و حدت محدودیت و ممنوعیت بزارید
نه شل کن سفت کن دربیارید...
توو ماشین نشستن برای راهپیمایی ایراد نداره ولی توو ماشین نشستن و مسافرت رفتن ایراد داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
مسیر مسافرت رو با ماشین میرن. وقتی رسیدن مقصد که همون توی ماشین نمیمونن تا وقت برگشت!!!
تو مقصد میرن مغازه، بازار،‌مکانهای عمومی،‌دید و بازدید و روبوسی، هزار چیز دیگه که ویروس رو بین حداقل صد نفر دیگه پخش میکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
ناشناس ۱۸:۰۲ همه سفرها برای دید و بازدید و روبوسی نیست مردم کار و زندگی دارن و مجبور به سفر جاده ای می شن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
زنها مردها را مجبور به مسافرت می کنند .
خانم من می گوید بمیرم بهتر است دیوانه شوم .
مادر زن می گوید انشا الله مریض نمی شوید.
پیر مزد توی مغازه می گوید همه چیز دست خداست.
چرا علما مزدم را هدایت نمی کنند
بزرگان مزدم را نصیحت کنند.
خوب چرا جلوی سفر را نمیگیرید؟ ! ماشاء الله به هموطنان غیور که 1 ماه نروند شمال خسته میشوند! آقا من بیش از یکسال است که جایی نرفتم. البته اکثر هم وطنان رعایت میکنند و این عده کم همان نون به نرخ روز خورهای دلال جماعت هستند که فقط به فکر خودشان هستند نه جامعه. در یک کشور 80 میلیونی بالاخره 1 میلیون ...هم پیدا میشه
آلودگی هوا هم کشک
باز فیلم کروناهراسی شروع شد مثل اینکه مزه کرده به دهانشون !!! به لطف اینکه مقام و مسئولان خودشان قایم شدند و هیچ کاری نکردند و کادر درمان کشور نابود شد مردم با جهش های مختلف این ویروس در ایران روبرو شدند و با کسب مقام اول تلفات در جهان نسبت به جمعیت و مقام اول تلفات در کادر درمان افتخاری دیگر برای مسئولان خدوم ثبت شد و به ایمنی گله ای رسیدیم .همان کاری که در قضیه آب و هوا و معیشت و اقتصاد و استقلال و آزادی و صنعت و کشاورزی و ... انجام دادند در این زمینه هم انجام دادند!!!!! من دیگه پیشیزی برای این اخبار کروناتون ارزش قایل نیستم چند ماهه هر روز توی مترو هستم و هیچ مشکلی هم پیدا نکرده ام همه دوست و اقوام و آشنایانم هم که مبتلا شدند بدون کوچکترین مشکلی خودشان بهبود پیدا کردند حتی برخی اصلا به دکتر هم مراجعه نکردند پس این فیلم کرونا هراسی برای خانه نشین کردن مردم نخ نما شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
اشتباه مثبت دادم.
حالا اگر این راهپیمایی در این شرایط برگزار نشه چه اتفاقی میافته
مگر بندر عباس یا جریره قشم ستاد کرونا ندارد که مسافرتها رو محدود کنن ؟؟؟ یا درامد رو عشقه ؟؟؟
مسولین محترم لطفا منطقی فکر کنید اثرات الودگی هوا بر سلامت بیشتر است یا کرونا .چطور توی این هوای الوده انتطار دارید مر م ساکن در تهران یا شهر های آلوده در خانه بمانند و سفر نروند به نطرم کار خوبی کردند وقتی یکماه است هوا سیاه است و مدیریت دست باد سپرده شده مسولین هم لطفا سکوت کنند
ایجاد آلودگی هوا با ماشین و موتور یعنی چی ؟!!! پس سلامتی مردم چی میشه ؟ مصرف و اسراف بیخود بنزین !!! مگه قراره سهمیه اضافی و تشویقی بدن ؟ این تدبیر خسروان مساویست با خسران برای مردم . همه ما مخلص انقلابیم . زنده باد 22 بهمن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
معلوم شد کدوم طرفی
داشت دو رقمی میشد، کاش ادامه میدادید تا یک رقمی بشه و بعد باز ادامه میدادی تا جمع بشه. هیچ فکر کردین چین با اون جمعیت قبل از واکسن جمعش کرد!
خريد واكسن چي شد ؟ همه كشورها با سرعت دارن مردم شون رو واكسينه مي كنن و اينجا فقط از مردم ميخوان رعايت كنن !!!! دعوت مردم به رعايت بهداشت راحت ترين و ارزون ترين و همچنين " بي اثر ترين " راه براي مقابله با كشتار كروناست . اگه اقدامات مسئولين در مقابله با كرونا همين ها است كه انجام ميدن ، يك بچه ده ساله هم ميتونه اينكار رو بكنه !!! اوموقت نياز به وزير و وكيل و رئيس جمهور و شورا هاي نظارتي نداريم .
ﻣﺤﺪﻭﺩﻳﺖ ﺑﺮاﻱ ﻣﺮﺩﻡ ﻭاﻱ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺮاﺳﻢ ﻣﺬﻫﺒﻲ و ﺣﻜﻮﻣﺘﻲ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎﺷﻜﻮﻩ ﺑﺮﮔﺰاﺭ ﺑﺸﻪ. اﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﻧﺎ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻲ ﻧﺸﺎﻧﮕﺮ ﭼﻴﺴﺖ
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار