بازدید 21371

معجزه خودآموزی زبان و آیلتس

اگر جزو افرادی هستید که همیشه به دنبال یادگیری به شکل خودآموز بوده اید، خواندن این مقاله را فراموش نکنید! اگر هم از جمله افرادی هستید که فکر می کنید خودآموز خواندن زبان ممکن نیست یا در این مسیر شکست خورده اید، بازهم این مطلب را از دست ندهید! در این مطلب به شما توضیح می دهیم خواندن زبان به شکل خودآموز چگونه و چطور ممکن است.
کد خبر: ۱۰۲۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 16 January 2021

اگر جزو افرادی هستید که همیشه به دنبال یادگیری به شکل خودآموز بوده اید، خواندن این مقاله را فراموش نکنید! اگر هم از جمله افرادی هستید که فکر می کنید خودآموز خواندن زبان ممکن نیست یا در این مسیر شکست خورده اید، بازهم این مطلب را از دست ندهید! در این مطلب به شما توضیح می دهیم خواندن زبان به شکل خودآموز چگونه و چطور ممکن است.

شما می توانید به شکل خودآموز، دانش تان را در حوزه زبان انگلیسی عمومی و آیلتس به شکلی معجزه آمیز ارتقا دهید. اما در این راه سوالات و مسائلی وجود دارد که در این مطلب به سراغ آن ها می رویم تا مسیر درست خودخوانی را به شما نشان بدهیم.

آیا به طور کلی خواندن زبان انگلیسی به صورت خودخوان ممکن است؟

بله! اما در این مسیر شما با مشکلاتی رو به رو هستید. برای مثال ممکن است سطح دقیق زبان تان را ندانید، یا اطلاعات درستی از اینکه کدام پکیج زبان مناسب شماست، نداشته باشید. علاوه بر این ممکن است در میانه راه خسته شوید و درس خواندن را رها کنید!  باید نکته مهمی را به شما بگوییم؛ خودآموزی بدون وجود یک ناظر و استاد، ممکن نیست. به همین دلیل است که اغلب کسانی که به سراغ خودخوان رفتن زبان می روند، نهایتا شکست می خورند. در حالی که در آکادمی زبان اکسیر، خودخوان خواندن زبان به همراه یک ناظر و پشتیبانی های لازم انجام می شود.

چرا در اکسیر معتقدیم زبان انگلیسی را می توان به شکل خودخوان آموخت؟

  • زبان انگلیسی زبانی ساده و جذاب است. بر خلاف دیگر زبان های زنده دنیا مثل فرانسه و آلمانی، کلمات در انگلیسی جنسیت ندارند و افعال نیز جز در یکی دو مورد استثنا، صرف نمی شوند. این مسئله باعث شده زبان انگلیسی ساده تر و جذاب تر از دیگر زبان ها باشد.
  • امروزه استفاده از زبان انگلیسی بسیار رایج و البته حتمی است! برای مثال شما حتی در زمان راه اندازی یک دستگاه تلویزیون هم با دستورالعمل های انگلیسی مواجه هستید. بسیاری از دروس، مقالات علمی و مستند دنیا امروزه تماما به زبان انگلیسی نوشته می شوند. بنابراین شما ناچار به آموختن زبان هستید. همچنین فیلم ها، ترانه ها و سریال ها اکثرا به انگلیسی هستند.
  • الفبای انگلیسی الفبایی ساده است. بر خلاف بسیاری از دیگر زبان ها مثل روسی، چینی، ارمنی و... خواندن و نوشتن این حروف بسیار راحت است.
  • از همه چیز نسخه انگلیسی اش موجود است. بنابراین شما چه بخواهید چه نخواهید در معرض زبان هستید.

چرا زبان انگلیسی عمومی و آیلتس را به صورت خودخوان بخوانیم؟

خواندن زبان به صورت خودخوان می تواند علت های زیادی داشته باشد. اما ما در اینجا عمده این دلایل را برایتان لیست کرده ایم:

  • بالا بودن هزینه کلاس های خصوصی و گروهی
  • نداشتن وقت کافی برای شرکت در کلاس
  • امکان چند باره دیدن فیلم های آموزشی در حالت خودآموز
  • امکان پیش رفتن با سرعتی که خودتان می خواهید  
  • جذاب بودن تماشای ویدیو های آموزشی
  • امکان قطع کردن فیلم و ادامه دادن آن در هر زمانی که خودتان راحت تر باشید
  • و هزاران دلیل دیگر!

اما در ادامه به طرح مشکلاتی می پردازیم که عمدتا در این راه با آن مواجه هستید!

معجزه خودآموزی زبان و آیلتس

مشکلات اصلی خواندن زبان به شکل خودخوان چیست!؟

زبان آموز خودخوان معمولا با دشواری هایی روبه روست که البته ما در آکادمی اکسیر این مشکلات را برطرف کرده ایم:

  • گرامرهایی که در زبان فارسی ناموجود هستند: درک بعضی ساختارها در زبان انگلیسی سخت است چرا معادل آن ها در زبان ما وجود ندارد.
  • ازدیاد مفاهیم و ساختارهای گرامری: ما ممکن است حتی با دستور زبان خودمان هم بیگانه باشیم! برای مثال تفاوت ماضی استمراری و ماضی نقلی را ندانیم. حال می خواهیم آن را به یک زبان دیگر یاد بگیریم! طبعا موقع یاد گرفتن آن به یک زبان دیگر سردرگم می شویم. اما در پکیج آموزشی زبان اکسیر، تلاش کرده ایم این مباحث را برای شما شفاف کرده و با درست کردن یک پل بین دو زبان انگلیسی و فارسی، مسئله را برای شما ساده کنیم.
  • تلفظ انگلیسی: در خودخوان خواندن زبان معمولا توجه زیادی به ویژگی های خاص و ظرافت های مختلف تلفظ کلمات و عبارات نمی شود. در حالی که تلفظ موضوع بسیار مهمی است و باید بر ای آن تمرین زیادی کرد.
  • الگوهای مختلف زبان انگلیسی: الگوی ترکیب کلمات برای ساختن عبارت ها و جمله های مختلف از جمله مواردی است که معمولا زبان آموزان به آن توجه نمی کنند. برای مثال اکثر داوطلبان به ترکیب حرف اضافه با اسم و فعل توجه نمی کند و در اکثر موارد آن ها را اشتباه استفاده می کند.

خودآموزهای زبان آکادمی اکسیر به چه شکلی طراحی شده اند؟

پلتفرم تلکس آکادمی اکسیر در سال 98 در اکسیر تاسیس شد. تلکس به معنی دوره های اکسیر از راه دور است. این دوره ها برای داوطلبان آزمون آیلتس و زبان انگلیسی عمومی ای که در تهران نیستند مناسب است. زبان آموزان در شهرستان ها و حتی خارج از کشور به راحتی می توانند با بهره گرفتن از این دوره ها زبان خود را تقویت کنند.  

همان طور که گفتیم، خودآموز خواندن بدون وجود یک ناظر نتیجه بخش نیست. چرا که حتما برای شما سوالاتی مطرح می شود، که طبعا نیازمند یک معلم هستید تا برایتان این اشکالات را رفع کند. علاوه بر این ها اگر شخصی ناظر بر درس خواندن شما نباشد و روند مطالعه شما را بررسی و ارزیابی نکند، احتمال اینکه شما در میانه راه دلسرد شوید و درس خواندن را رها کنید، بسیار بالا می رود.

به همین دلیل ما در پکیج خودآموز انگلیسی، علاوه بر محتوا یک استاد زبان به عنوان پشتیبان دوره انتخاب کرده ایم تا درست مثل یک معلم خصوصی زبان در کنار شما باشد و اشکالاتتان را برطرف کند.

پشتیبانی پکیج های آموزشی اکسیر به چه شکلی است؟

هدف ما در آکادمی زبان اکسیر این نیست که مثل یک فروشنده، صرفا یک محصول را به شما فروخته و از شما خداحافظی کنیم!

در اکسیر شما به مدت 6 ماه پشتیبانی بی قید و شرط خواهید داشت. همانطور که گفتیم خودخوانی بدون یک ناظر نمی تواند نتیجه مطلوبی برای شما در بر داشته باشد.

محتوای پکیج های آموزشی زبان اکسیر به چه صورتی است؟

محتوای پکیج های آموزشی زبان انگلیسی به شکل مولتی مدیاست و شما می توانید این ویدیوها را در لپتاپ، گوشی، کامپیوتر و گوشی تان تماشا کرده و از آموزش های آن ها بهره ببرید.

پکیج های خودخوان اکسیر چه سیستمی دارند؟

محتواهای پکیج های خودآموز زبان در اکسیر درست مثل کلاس های درسی هستند. یعنی شما با همان محتوایی مواجه هستید که استادان آکادمی اکسیر در کلاس های حضوری به زبان آموزان درس می دهند.

این پکیج ها با توجه به کتاب های آموزش زبان مطابق استاندارد های بین المللی طراحی شده اند.(EFL: English as a Foreign Language)

پکیج های آموزشی اکسیر به چه شکلی در اختیار داوطلب قرار می گیرند؟

خودآموزهای زبان در اکسیر به دو شکل مختلف تهیه شده اند:

نسخه چاپ شده که در آن محتوا به صورت چاپ و رایت شده در کتاب و DVD در اختیار شما قرار می گیرند.

نسخه الکترونیک که محتوا در آن به شکل PDF و ویدیوهای آموزشی قابل دانلود است.

پکیج های خودآموز اکسیر شامل چه دوره هایی است؟

طبعا وقتی مبحث زبان عمومی مطرح می شود، هر داوطلبی به دانش زبان در حیطه های گرامر، لغت و تلفظ انگلیسی دارد. همچنین هر شخصی که تصمیم به آموختن زبان می کند باید بتواند با دیگران به شکل های مختلف ارتباط برقرار کند. یعنی بتواند بر رایتینگ، لیسنینگ، ریدینگ و اسپیکینگ انگلیسی تسلط پیدا که که پکیج های اکسیر تمامی این مهارت ها را پوشش می دهد. در مورد آیلتس هم برای هر یک از مهارت های این آزمون، پکیج جداگانه ای تالیف و تهیه شده است که شما می توانید پکیج آیلتس را هم به صورت یکجا و هم به صورت تک مهارتی تهیه کنید.

آیا می توان آموختن زبان را از حالت خودآموز به شکل حضوری تغییر داد؟ 

بله! اگر تصمیم به تغییر دادن حالت آموزش تان گرفتید، به راحتی می توانید این کار را انجام بدهید. مثلا ممکن است بعد از چند دوره خواندن زبان به شکل خودآموز، تصمیم بگیرید به شکل حضوری درس خواندتان را ادامه بدهید. این کار امکان پذیر است چرا که همانطور که گفتیم طرح درس در تمامی کلاس های اکسیر به یک شکل است.

از سجاد حسینی و محمود مهرعلیان یاد بگیرید!

بعد از دو و نیم دهه سعی و خطا، سجاد حسینی و محمود مهرعلیان متوجه شدند که گره های کار آموزش زبان در ایران کجاست. راه بسیار مشخص است، به شرط آنکه در روز و با نور کافی طی شود درحالی که اکثرا شب و در تاریکی پیش روی می کنند.  این دو عزیز چراغ راهی برای مسیر درست یادگیری زبان هستند. از آنجا که نیت آن ها راستی، درستی، کمک رسانی و ایجاد ارزش است، بعد از دهه ها آموزش های نادرست، هم اکنون آموزش اصولی در دسترس شماست. نتیجه تفکرات آرمانی آموزش این دو استاد زبان هم اکنون در آکادمی اکسیر در حال اجراست.

آکادمی زبان اکسیر، یک سبک زندگی

 

با لبخند انتخاب می شویم؛ با عشق میزبانتانیم.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل