بازدید 4480

روزهای بدون مرگ کرونایی در لرستان

پنج روز بدون مرگ کرونایی مهمترین اخبار هفته گذشته در لرستان بود تا به مردمی که طی ۱۰ ماه گذشته هر روز شاهد مرگ همشهریان خود بودند یادآوری کند که می‌توان با رعایت دستورالعمل‌ها بر ویروس کرونا غلبه کرد.
کد خبر: ۱۰۲۸۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷ 16 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، همچنین در هفته گذشته وقایع مهمی همچون خاموشی برق به لرستان رسید، ادامه منع تردد شبانه با وضعیت کرونایی در ۲ شهر بروجرد و خرم آباد، سفر رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور به لرستان، نجات جان مادر باردار نورآبادی، استخدام ۸۲۵ نفر در دانشگاه علوم پزشکی لرستان و فعالیت ادارات لرستان با یک ساعت تاخیر برای صرفه جویی در مصرف انرژی را شاهد بودیم.

پنج روز بدون مرگ کرونایی

ابتلای قطعی ۶۱هزار و ۷۴۶ نفر از شهروندان این استان به کرونا تا ۱۸ دی ماه تایید شده است، ۳۰۴ نفر نیز جان خود را از دست داده اند. ۱۹ دی به عنوان روز بدون مرگ مبتلایان کرونا پس از گذشت چندین ماه در استان ثبت شد و پس از آن تا روز ۲۴ دی ماه چهار روز دیگر بدون مرگ ناشی از کرونا در لرستان را شاهد بودیم.

پس از ماه‌ها روزهای بدون مرگ مبتلایان کرونا در استان رقم خورد که ادامه این روند امیدبخش، نیازمند همراهی مستمر مردم با مسوولان است. هرچند پنج روز بدون ثبت مرگ و میر کرونا در استان رقم خورده است اما این بیماری تمام نشده و غافلگیر کننده است.

تا ۲۴ دی ماه ۶۲ هزار و ۴۵۸ شهروند لرستانی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تا کنون یک هزار و ۳۰۵ نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

پنج شهر لرستان در وضعیت آبی

براساس اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، پنج شهر لرستان در وضعیت آبی ( کم خطر) کرونایی قرار گرفتند.اکنون شهرستان های خرم آباد، ازنا، الیگودرز، پلدختر، دلفان و سلسله در وضعیت زرد(خطر متوسط) و شهرستان های بروجرد، کوهدشت، دورود، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی(کم خطر) قرار دارند.

ادامه منع تردد شبانه در خرم آباد و بروجرد

براساس اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا، منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد همچنان در ۲ شهرستان خرم‌آباد و بروجرد ادامه دارد. ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ضمن تشکر از همراهی مردم استان در پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا، اعلام می دارد با توجه به تداوم وضعیت زرد در تمام استان، محدودیت های اعلام شده در ۱۱ دیماه به مدت یک هفته و تا پایان روز جمعه ۲۶ دیماه تمدید می شود.

سفر استاندار لرستان به بروجرد

سیدموسی خادمی استاندار لرستان از شرکت سیلیکون متال و نانو فناوری ایرانیان بروجرد بازدید کرد. در این سفر بازدید از چند طرح شهرستان از شرکت سیلیکون متال که در اشترینان واقع شده است بازدید کرد.

این شرکت در۲۰ هکتار زمین احداث شده و باید به نتیجه برسد که برای این موضوع، مشکلات بررسی و حل و فصل خواهد شد.تولید سیلیکون متال در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال انجام است که با بهره برداری از این پروژه اشتغالزایی مستقیم ۶۰۰ نفر و غیر مستقیم ۲ هزار و ۵۰۰ نفر فراهم می شود.

شرکت سیلیکون متال بروجرد با ظرفیت ۳۴ هزار تن در سال و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد که با سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلار برای فاز اول پیش بینی شده است که با ظرفیت اشتغال هزار نفر در صورت تامین اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.

سفر رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور به لرستان

"شاهین محمد صادقی" رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در سفر یکروزه خود به لرستان ضمن شرکت در نشست بررسی آخرین وضعیت و روند اجرای مقابله با کرونا در طرح قرارگاه شهید سلیمانی از اقدامات این طرح در محله های حاشیه نشین خرم‌آباد بازدید کردو در نشست خبری با خبرنگاران شرکت کرد.

بسته شدن جاده خرم آباد - پلدختر

جاده خرم‌آباد - پلدختر در محدوده "تنگ‌تیر تا "چم‌حیدر" به دلیل عملیات انفجار و ریزش برداری از امروز (دوشنبه) ۲۲ دی ماه به مدت ۱۰ روز کاری بسته شد، محورهای

جایگزین برای این مسیر آزادراه خرم زال - چولهول - معمولان و آزادراه - دهلیج - پلدختر تعیین شده است. این جاده به دلیل عملیات انفجار و ریزش برداری از دوازدهم تا هجدهم دی ماه نیز مسدود شده بود.

رایگان شدن عوارض آزادراه برای پلدختری ها

تردد در محور خرم‌آباد - پل زال به دلیل مسدود شدن محور قدیم برای شهروندان پلدختر رایگان شد، معافیت خودروهای پلاک پلدختر از پرداخت عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال از ساعت ۱۸ امروز اجرایی شد. خودروهای پلاک پلدختر تا ۳۰ دی ماه از پرداخت عوارض معاف شدند.

اعتبارات آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک تامین می شود

۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار سال گذشته به‌منظور آزادسازی بخش مهمی از حریم قلعه فلک‌الافلاک و همچنین خرید و تملک مغازه‌های همجوار هزینه شد، و امسال نیز اعتبار لازم تامین می‌شود، امسال نیز به دنبال پیگیری‌های به عمل آمده در کمیسیون تلفیق بودجه هستیم که با تخصیص اعتبار لازم برای آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک، ثبت جهانی شدن آن نیز محقق شود.

قلعه باستانی فلک‌الافلاک یکی از شاخص‌ترین آثار تاریخی ایران و جهان، یک بنای عظیم آجری مربوط به دوره ساسانی که بر روی تپه‌ای باستانی در مرکز شهر خرم‌آباد میزبان دوستداران میراث فرهنگی است

استخدام ۸۲۵ نفر در دانشگاه علوم پزشکی لرستان

۸۲۵ نفر از طریق آزمون بهمن ماه سال جاری در این دانشگاه جذب و بکارگیری می‌شوند،‍ در آزمون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای نیروهای شرکتی، قراردادی و طرحی که در بخش های کرونا فعالیت داشته و به طور مستقیم به ارائه خدمت سلامت و مراقبت از بیماران پرداخته اند امتیاز ویژه ای در نظر گرفته و در دفترچه های آزمون به جزئیات آن اشاره شده است.

از ۸۲۵ مجوز استخدامی، ۹۶ مورد برای نیروهای بهورز است و ۷۲۹ مورد نیز به سایر رشته های بهداشتی، درمانی، آموزشی و فرهنگی اختصاص یافته است.عمده ترین ردیف های استخدامی استان شامل ۱۷۱ پرستار، ۵۲ پزشک، ۷۳ ماما، ۱۳۰ نیروی فوریت های پزشکی، ۹۰ کارشناس بهداشت خانواده، محیط و حرفه ای، ۳۷ کارشناس آزمایشگاه، ۳۷ نفر در حوزه مبارزه با بیماری ها و ۳۳ کارشناس فناوری اطلاعات سلامت اختصاص دارد.ثبت نام داوطلبان برای شرکت در این آزمون تا روز پنجشنبه ۲۵ دی ماه ۹۹ ادامه دارد و تاریخ برگزاری آن نیز روز جمعه ۲۴ بهمن امسال است.

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به سد تاج امیر دلفان

احداث سد "تاج امیر" دلفان مطالبه اصلی مردم است که با پیگیری‌های انجام شده ۵۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافت، عملیات ساخت این سد سال ۹۱ آغاز شد که با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل مشکل اعتباری، متوقف شده بود، این سد خاکی با هسته رسی، طول تاج ۲۲۵، عرض هشت و ۵۰ متر ارتفاع نقش مهمی در توسعه کشاورزی منطقه دارد و بیش از یکهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم را آبی خواهد کرد.

۱۰ اثر منقول لرستان ثبت ملی شد

در شورای ثبت وزارت میراث فرهنگی، از مجموع ۱۲ اثر پیشنهادی تعداد ۱۰ اثر منقول لرستان واجد ارزش تاریخی و فرهنگی شناخته شد و به تأیید اعضای این شورا رسیدند. از هم اکنون با احتساب این ۱۰ اثر، تعداد آثار منقول ثبت شده لرستان در فهرست میراث ملی به ۲۳ اثر رسیده است. آثار ثبت شده مربوط به دوره‌های عصر آهن به دست آمده از کاوش‌های باستان‌شناختی محوطه‌های سنگتراشان خرم‌آباد و گورستان باباجیلان شهرستان دلفان و همچنین تعدادی از آثار موجود در انبار اداره اوقاف و گنجینه اشیا تاریخی لرستان مربوط به قرون میانی اسلامی هستند.

خاموشی برق به لرستان هم رسید

خاموشی های برق مشترکان لرستانی نسبت به سایر استان‌ها بسیار کم و ناچیز است. با توجه به محدودیتهای اعمال شده در تامین گاز نیروگاه های برق جهت تامین گاز خانگی، تعدادی از نیروگاههای تولید برق با کاهش سوخت گاز و در نتیجه کاهش تولید برق مواجه شده اند که خاموشی‌های برق را در سراسر کشور در پی داشته است و این عملیات تنها مربوط به استان لرستان نیست و در سراسر کشور این روند اجرا شده است. افزایش بی سابقه مصرف گاز خانگی، برقهای غیر مجاز، مراکز استخراج رمز ارزها و برخی از صنایع پر مصرف در روند این خاموشی ها تاثیر گذار بوده و برای تامین برق پایدار خانگی باید مصرف آنها کاهش پیدا کند

راه اندازی کتابخانه سیار در لرستان

راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در این استان یک اولویت اساسی است که با جدیت دنبال می‌شود. با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، خدمات فیزیکی کتابخانه های عمومی همانند بسیاری از مشاغل، با محدودیت هایی مواجه شده است. راه اندازی کتابخانه های سیار در استان با توجه به تراکم جمعیت و تعداد کتابخانه های موجود، بسیار ضرورت دارد بنابراین انتظار می رود سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای خرید خودرو کتابخانه سیار در بودجه سال آینده، مساعدت لازم را داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر