بازدید 12435

هشدار توام بانگرانی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا البرز

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز با ابراز نگرانی از احتمال اوج گیری دوباره کرونا به دلیل عادی انگاری این ویروس خطرناک، نسبت به بی توجهی به پروتکل ها و انجام سفرها به مناطق قرمز و نارنجی شمال کشور هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۲۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 15 January 2021

به گزارش «تابناک»، دکتر علیرضا سلیمانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با اینکه طی سه هفته اخیر شاهد سیر نزولی ابتلا و تعداد بستری های کووید ۱۹ در استان بودیم اما اکنون شمار مبتلایان در حال افزایش است.

وی ادامه داد: شمار بستری های ۲۴ ساعته در بیمارستان های استان البرز تا اواسط هفته جاری به زیر ۲۸۰ نفر رسید اما اکنون به بیش از ۳۲۰ نفر افزایش یافته که نگران کننده است.

اکنون روزانه بین ۴۰ تا ۵۵ بیمار کووید ۱۹ دربیمارستان های البرز پذیرش می شوند در حالی که تا اوایل هفته جاری شمار پذیرش شدگان روزانه به حدود ۳۰ نفر کاهش یافت.

سلیمانی با اشاره به تعطیلات پیش رو گفت : اگر سفرهای مردمی در این تعطیلات و هفته های آینده بیشتر شود باید منتظر موج بعدی کرونا در البرز و سایر نقاط کشور بود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز با اشاره به اینکه بخش عمده شهرستان های شمال کشور قرمز و نارنجی کرونایی است، افزود: باید مسیرهای شمالی کشور بر روی گردشگران بسته شود و نظارت ها بر این مسیر ها افزایش یابد.

وی ادامه داد: عادی انگاری کرونا سبب افزایش بیماری کووید ۱۹ می شود و حوادث تلخ دیگری رقم خواهد زد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز به مردم استان توصیه کرد که استفاده از ماسک ، خودداری از حضور در مکان های پرازدحام و پرهیز از انجام سفرهای غیر ضروری را جدی بگیرند.

وی ادامه داد:هرچند میزان انتقال ویرس کرونا نسبت به موج سوم فروکش کرده اما این به منزله مهار کامل آن نیست بلکه خطر این ویروس همچنان به قوت خود باقی است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز گفت : محدودیت های شبانه کرونایی بین ساعت ۲۱ تا صبح صبح روز بعد به قوت خود باقی است .

وی درخصوص نظارت بر اصناف استان البرز بیان داشت : نظارت ها با جدیت انجام می شود اما با توجه به گستردگی و شمار بالای واحدهای صنفی این خود اصناف هستند که باید پروتکل ها را به خوبی اجرا کرده و از پذیرش مشتریان بدون ماسک خودداری کنند.

اکنون از هفت شهرستان استان البرز چهار شهرستان در وضعیت زرد و سه شهرستان در وضعیت آبی هستند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر البرزی بستری شده اند که حدود ۲۶ هزار ۵۰۰ نفر آنان بهبود یافته اند.

همچنین در این مدت ۲ هزار و ۶۲۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

اکنون نیز ۳۲۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت درمانی قرار دارند که ۳۰ درصد آنها وخیم حال گزارش شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل