بازدید 37222
«تابناک» از آخرین تحرکات انتخاباتی جریان اصلاحات گزارش می‌دهد

نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان چیست و اعضای آن چه کسانی هستند؟ / معرفی تصمیم‌گیران جدید اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰/ چهره‌های حزبی و نمایندگان خاتمی دور یک میز جمع می‌شوند!

در این کمیته ۹ نفره، ۴ نفر از نمایندگان سید «محمد خاتمی» رئیس دولت اصلاحات حضور دارند که شامل افرادی همچون «بهزاد نبوی، حسین مرعشی، محسن امین زاده و سیدعبدالواحد موسوی لاری» می‌شوند و در مورد اعضای حقیقی شورای اجماع ساز اصلاح طلبان تصمیم گیری خواهند کرد. قرار است پس از نهایی شدن ترکیب شورای اجماع ساز اصلاح طلبان، دستور کار نخست این شورا ورود به انتخابات ۱۴۰۰ باشد.
کد خبر: ۱۰۲۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 14 January 2021
خاتمی رئیس ساختار جدید اصلاح‌طلبان می‌شود؟
«شورای اجماع ساز» تشکیلات انتخاباتی جدیدی است که به زودی با عنوان «جبهه اصلاح طلبان» یا «شورای اصلاح طلبان» برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آغاز به فعالیت خواهد کرد و نامزد نهایی و یا نامزدهای نهایی اصلاح طلبان برای این دور از انتخابات از دل این جبهه بیرون خواهد آمد.
 
به گزارش «تابناک»؛ شیپور رقابت‌ سیزدهم برای تصاحب کرسی پاستور قرار است تا پنج ماه دیگر به صدا درآید و از این حیث احزاب و تشکیلات سیاسی، جناح های سیاسی و اعضای آنها در حال ایجاد ساز و کار تشکیلاتی برای رسیدن به استراتژی، برنامه و نامزد واحد در انتخابات هستند.
 
چرایی انحلال شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان
 
اصلاح طلبان که در انتخابات پارلمان یازدهم شکست سنگینی به ویژه در تهران از رقیب سنتی خود یعنی اصولگرایان خوردند، ساز و کار اجماعی خود را که شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بود، منحل کردند.
 
«محمدرضا عارف» رئیس شورای عالی اصلاح طلبان بدون هیچ توضیحی از ریاست این شورا استعفا کرد و «عبدالواحد موسوی لاری» نائب رئیس این شورا ضمن ارائه استعفا، نامه ای سرگشاده به رسانه ها ارسال و بر تقویت احزاب اصلاح طلب تاکید کرد.
 

اختلاف در این شورا، آنجا بالا گرفت که برخی اعضای حقیقی شورای عالی به همراه برخی از احزاب "تندرو" در انتخابات مجلس یازدهم در ۲ اسفندماه ۹۸ تاکید داشتند که هیچ لیستی از سوی اصلاح طلبان ارائه نشود.

حزب کارگزاران و ۸ حزب اصلاح طلب دیگر در انتخابات دوم اسفندماه سال ۹۸ دو لیست جداگانه با عنوان "یاران هاشمی" و "برای ایران" را معرفی کردند که سر لیست هر دو حزب «مجید انصاری» سخنگوی مجمع روحانیون مبارز بود و این دولیست دارای اشتراک ۷۰ درصد با هم بودند.

باخت ۳۰ بر صفر! اصلاح طلبان به اصولگریان در پایتخت شکاف را در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان عمیق‌تر کرد و پس از این شکست که اکنون ۱۰ ماه از آن می‌گذرد، جلسات شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان دیگر برگزار نشد.

دو نظر متفاوت اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰

هرچند هنوز برخی از چهره‌های شاخص اصلاح طلب بر عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری دور سیزدهم تاکید دارند و در برخی نوشته و سخنرانی‌های خود شرایط سیاسی و اجتماعی را برای ورود یک نامزد اصلاح طلب در انتخابات نامساعد عنوان می‌کنند، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ـ که از قدیمی‌ترین شورا‌های تصمیم گیر و حزبی در این جریان محسوب می‌شود ـ پشت درب‌های بسته جلسات خود را برگزار کرده و به دنبال ایجاد یک ساز و کار جدید برای اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هستند.

این ماموریت از این رو بجد توسط شورای هماهنگی جبهه اصلاحات دنبال می‌شود که اعضای ارشد مجمع روحانیون مبارز (نهاد رهبران جریان اصلاحات) همچون «سیدمحمد خاتمی و موسوی خوئینی‌ها» بر حضور فعال اصلاح طلبان در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ تاکید دارند.

سازوکار جدید جریان اصلاحات برای انتخابات؛ «شورای اجماع‌ساز»

"شورای اجماع ساز" تشکیلات انتخاباتی جدیدی است که به زودی با عنوان "جبهه اصلاح طلبان" یا "شورای اصلاح طلبان" برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آغاز به فعالیت خواهد کرد و نامزد نهایی و یا نامزد‌های نهایی اصلاح طلبان برای این دور از انتخابات از دل این جبهه بیرون خواهد آمد.

اعضای شورای اجماع ساز اصلاحات را ۲۵ حزب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و ۱۰ الی ۱۵ نفر از شخصیت‌های اصلاح طلب تشکیل می‌دهند. تفاوت این شورای اجماع ساز اصلاح طلبان با شورای عالی سیاست گذاری در این است که اعضای حقیقی شورای اصلاح طلبان حق رای ندارند و حضور آنان در جلسات مشورتی است.

چهره‌های حزبی اصلاح‌طلب و نمایندگان خاتمی به دنبال پیدا کردن راهکار انتخاباتی

طبق اخبار واصله به خبرنگار «تابناک»، کمیته‌ای ۹ نفره برای انتخاب اعضای حقیقی شورای اجماع ساز اصلاح طلبان تشکیل شده است ۵ نفر از اعضای این کمیته را دبیران کل احزاب همچون «حسین کمالی» دبیرکل حزب اسلامی کار، «محمودصادقی» دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، «زهرا شجاعی» دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب، «فرج کمیجانی» رئیس فعلی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و «جواد امام» دبیرکل مجمع ایثارگران اصلاح طلب تشکیل می‌دهند.

در این کمیته ۹ نفره، ۴ نفر از نمایندگان سید «محمد خاتمی» رئیس دولت اصلاحات حضور دارند که شامل افرادی همچون «بهزاد نبوی، حسین مرعشی، محسن امین زاده و سیدعبدالواحد موسوی لاری» می‌شوند و در مورد اعضای حقیقی شورای اجماع ساز اصلاح طلبان تصمیم گیری خواهند کرد.

قرار است، پس از نهایی شدن ترکیب شورای اجماع ساز اصلاح طلبان، دستور کار نخست این شورا ورود به انتخابات ۱۴۰۰ باشد و همچنین پیشنهادی مطرح شده که احزاب اصلاح طلب به زودی هر یک اسامی ۲ نامزد مورد حمایت خود در انتخابات ۱۴۰۰ را به این نهاد اجماع ساز ارائه دهند تا وضعیت آنان بررسی شوند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۳
هر کاری دوست دارن بکنن چون رای بی رای.
پاسخ ها
ناشناست
| Netherlands |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
دوران رهبری محمد خاتمی و رفقا سالهاست بسر رسیده، امروز اصلاح طلبانی مانند فائزه هاشمی و پروانه سلحشوری و بهاره هدایت و مولاوردی رهبری جریان اصلاحات را در دست دارند
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
زرنگی بچگانه!
با عنوان اصلاحطلبان در انتخابات و اجازه ندادن ورود آنها در انتخابات اینبار بازار گرمی هم نمیتوانید انجام دهید ،البته اصلاحطلبان با علم به عدم شرکتشان با این عمل ته اعتبارشان را هم از دست خواهند داد!
هر کاری کنید تو انتخابات 1400 مردم به کاندیدای اصلاحات رأی نخواهند داد
چه شمای اصلاح طلب دوست داشته باشی چه نداشته باشی
این همه سال قدرت دست شما بود هر کاری هم خواستید کردید
آقای روحانی همون کسی که سال 92 میگفت مشکل کشور سوء مدیریت هست نه تحریم امروز میگه هرکی میگه ما مسئولیم اشتباه میگه آمریکا مسئوله
من اصولگرا نیستم اما بی کفایتی اصلاح طلبان هم به خاطر خط فکری غلط و هم به خاطر ناتوانی در مدیریت کشور سال هاست اثبات شده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
مردم به اصولگرا و یا نظامی کمتر از اصلاحطلب رای می دهند ،خوشحال نباش!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
اصلاح طلبا امتحانشونو پس دادن 15:34
احمد
| United States of America |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
دیگر حنای اصلاح‌طلبان رنگی ندارد .
ااملی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
دوست عزیز لااقل انتقاد میکنی ازخودتان یعنی ازجناح خودتان هم حوانب مثب را برشمارید اگر شماها برای مردم کاری کردید عنوان کنید یادت رفت دوران احمد نژاد کشور گلستان بود؟ دکل گم شده وبریز بپاش و200نفر مقامات باخانواده سفر نیویورک رفتن وجریان مشایی وبقایی وخانه نشینی وتمرد ازرهبری یادتان رفت؟ بازی کردن با اعتقادات مردم ومردم راکج فهم تلقی کند وبگوید درسازمان ملل یک نور بمن حرفهارا القا میکرد ومن پشت تریبون عنوان میکردم هاله نور جریان دلار وجمشید بسم الله یادت رفت یا همین بابک زنجانی وامثالهم دوست عزیز درونزوئلا اقای احمدی نژاد کارخانه تراکتورسازی احداث کرد دریغ ازیک تراکتور بسازه وکلی هزینه بربیت المال تحمیل کرد وازهمه مهمترخس وخاشاک خواندن مردم دوست عزیز کدام اصلاح طلب ادب ومعرفت خودشان را زیرپا گذاشتند وشماها باانواع القاب بد خطاب کردند؟ ولی درعوض شماها تاتوانستید هم به مردم وهم به مخالفانتان توهین تهمت افترا القاب خطاب کردید شماها گندکاری وحیف میلتان درلوای اسلامیت شرعی میبخشید ..... شماها چشمهایتان را بستید به اعمالتان نگاه کنید اگر جناح اصلاح طلب معاویه باشند شماها علیه سلام نیستید اگر قرار بررای باشد که رای نمیدهیم ولی اجبار باشد بازهم رای من اصلاح طلبان هست
از اصولگرایان شکست نخوردند بلکه از خودشون شکست خوردند.
جمع کنید بابا کسی رای نمیده
اخ جون حزب اصلاحات . خیلی خوشحالم که تحرکات انتخاباتی اصلاح‌طلبان شروع شده و برای رای دادن دارم روزشماری می کنم. خیلی ذوق زده ام. اگر از آلودگی هوا و واکسن ایرانی و ..و..و...و...و...جون سالم به در بردن میام بهتون رای میدم. بشینید تا بیام
بی شک موفق ترین دولت بعد از جنگ دولت اصلاحات بوده
ولی باید این را قبول کرد که تاریخ مصرف اصلاح طلبی هم گذشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
نبابا؟
کدوم موفقیت؟
بگو بدونیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
ناشناس ۱۶:۰۳
اگر بگیم تابناک چاپ نمیکنه
رای بی رای
حالا هی نماینده معرفی کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
در آخرش هم با حکم حکومتی یکی رئیس جمهور میشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
فعلا که با حکم حکومتی کسی رئیس جمهور نشده
چیشد؟ اشتباه رای دادید حالا نمیخواید قبول کنید؟
آدم تعجب میکنه
موقعی که به نفعتونه مردم رای دادن
موقعی که به ضررتونه میشه حکم حکومتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
ببین عکس رییس جمهور 8 سال مملکتو چجوری انداخته بعد رای هم میخواد یعنی قشنگ هرکی الان متوجه نباشه رایش چقدر برا اقایون ارزش داره شوت العالمینه
رزومه بدی از خودشان به جا گذاشتن..
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
البته اصلاح طلبها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
پرچم المان احتمالا احمدی نژاد از جناح بابای من بوده
چرا انقدر اصلاح طلب ها اصرار دارن در عرصه ی سیاسی این کشور باقی بمونن در حالی که نتوانستن چیزی را اصلاح کنن،
فقط و فقط گروهی از اصلاح طلب ها توانستند از قبال این جریان ثروت های کلانی به دست بیارن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
چرا اینقدر اصرار دارن که در عرصه ی سیاسی باشن در حالی که کسی حتی تابناک جرات نداره عکس رئیسشون_ که تنور انتخابات‌ها رو با تکرارش گرم میکنه_ رو چاپ کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
اصولگرایان چرا اصرار دارند قدرت را بردست بگیرند اول چرای مارا جواب بده همان قدر وباهمان توجیح که دوست دارید قدرت را بردست بگیرید به همان توجیح اصلاح طلبان دوست برقدرت باشند
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
یعنی همه این پولها و ثروت ها در جیب موسوی و یا خاتمی است!؟
در انتخابات سال گذشته ی مجلس ، اصلاح طلبان از اصولگرایان شکست نخوردند، بلکه هر دو گروه به دلیل عدم مشارکت مردم باختند ، اگرچه ظاهر قضیه ۳۰ بر ۰ تمام شد ،ولی هنوز برخی از سیاسیون صدای اعتراض مردم را نشنیدند.
با سلام
من به عنوان یک شهروندی که از سال ۷۶ به اصلاح طلبان رای دادم یه سوالی برام پیش آمده و اون اینه که این نهاد و نهاد بازی چیه راه افتاده یه عده ای اندکی‌دور هم جمع میشن که برای مثلا اصلاح طلبان یا اصولگراها اجماع بکنن ولی از قرار فراموش کردن که قبله کدام سمت است
جناب آقای خاتمی باید پاسخ بده نتیجه اعتماد جامعه مدنی به لیست امید مجلس چی بوده
کدام مشکل جامعه حل شده
نتیجه تکرار میکنم انتخابات ریاست جمهوری چه بوده و کدام هدف اصلاح طلبان حاصل شده است
چرا بعد از انتخاب قالیباف به شورای شهر تهران در صلاحیت چهره های اصلاح طلب بازنگری نشده است
چرا لیست های فله ای تایید خودشون رو از دست جنابعالی دارند
ایا نماینده شما که در بالاترین جایگاه اجرایی قرار داره اعلام میکنه قادر به تغییر منشی دفترش هم نیست نماینده اصلحی برا جناح اصلاحات که داعیه تغییر در کشور رو داره هست
آیا زمان آن نرسیده است که میدان را به افراد اصلح تر و شایسته که تایید آحاد جامعه اصلاح طلبی رو داره واگذار کنید تا شاید گره ای از مشکلات کشور باز شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
اولا اصولگرا ها را بعنوان اصلاحطلب جا نزن
دوما اصلاحطلبان نمایشی را بعنوان اصلاحطلب به خورد ما نده
سوم جناحی سوم را به عنوان حلال مشکلات عنوان نکن که خود ریشه مشکلات هستند!!
تابناک خودتو خسته نکن با این اخبار های جلسات اصلاح طلب و اصول گرا ...! چیه هر روز یه مطلب میگذاری ...؟!
این چه جور عکسی است از خاتمی انداختین ؟!! خود سانسوری تا این حد نوبره !!
این جریانات سیاسی در ایران بیشتر یک شوخی است تا واقعیت به اقتضای منافع خود رنگ عوض می کنند. همین آقای روحانی مگر از اعضای جامعه روحانیت مبارز تهران که قدیمی ترین حزب اصولگراست نبود اما تا دید موقعیت فراهم است ردای اصلاح طلبی را بر تن کرد و به توصیه خاتمی نامزد اصلاح طلب وقت یعنی عارف به نفع ایشان کنار کشید. حالا هم قرار است یکی به نام لازیجانی که بازهم از اصولگراهاست به عنوان نامزد اصلاح طلبان معرفی می شه. دغدغه این جماعت حضور در بدن اجرایی دولت به هر قیمتی است و بازی اصلاح طلب و اصولگرا هم در همین راستاست
همه این کارها برای مال اندوزی و تضمین ثروت اندوزی هست پ ن پ به فکر آینده مردم هستند
این همه مجمع و نهاداجماع ساز و ... رو خیلی قبل تر باید تشکیل میدادین نه الان که چن ماه مونده به انتخابات! مثلا هدف نهایی از این همه نهاد و مجمع انتخاب کاندیدای نهایی اصلاح طلبان هست؟
سلام خیلی جای افسوس ‌دارد که جامعه با سواد و تحصیل کرده یک‌کشور اینقدر جزم اندیش بوده و مسایل مهم و خطیری مثل ریاست جمهوری را سیاه و سفید میبینند.هموطن عزیز بیایید فکر کنیم تحلیل کنیم و تحلیل سایرین را بخوانیم از تجربیات گذشته یاد بگیریم تاریخ را مرور کنیم و، ببینیم سوابق و مواضع حال و خاستگاه سیاسی و اجتماعی مدعیان ریاست جمهوری آینده چگونه است . آنگاه با اطمینان بیشتری بهترین تصمیم را چه رای ندادن ‌‌چه مشارکت در انتخابات ، و اینکه در صورت تصمیم به مشارکت به چه کسی رای بدهیم . امیدوارم تصمصهای فکورانه شما بهترین شرایط سیاسی و اقتصادی و فرهنگی را برای میهن عزیز همه ما ما را رقم بزند
جناح اصلاح طلب بطکر شفاف باید مواضع سیاسی خود را مشخصص کند رابطه ومذاکره باامریکا وصلح ودوستی با کشورهای منطقه علی خصوص عربسنان از اول الویت ها باشد وبهبود اقتصاد کشور باشد فردی که واقعا روی منافع بماند نه مثل روحانی چند رنگ باشد وگرنه اصلا نیان بهتره
مملکتی که تصویر و عکس رئیس جمهور سابقش رو نباید در رسانه ها ببینیم، جای رای دادن برای ما باقی گذاشته؟ حالا من عاشق چشم و ابروی خاتمی نیستم، ولی خدا وکیلی خودتون قضاوت کنید، رئیس جمهور 8 ساله یک مملکت رو ممنوع التصویر کردین توقع دارین بیاییم حضور حماسی پای صندوق رای؟ باشه
تنها راهی که میشه قشر خاکستری که ده ها میلیون ایرانی هستن به رای دادن تشویق کرد اینه که بگیم بیایید رای بدین تا بهتون واکسن خارجی بزنیم. هرکسی رای نداد از واکسن محروم بشه. عجب ایده ای دادم. حق الزحمه ایده ام رو بدین
این شخصی که میخواد. بیارد برای انتخابات 1400 هیچگونه اعتبار و ارزشی نداره پیش ملت بزرگ ایران. این کسی بود که با بیان نادرستش در مورد آزادی این وضعیت امروز برای جوانان کشور به وجود آورد ملت بزرگ و شهید پرور ایران فریب حزب بازی نخواهند خورد برید دنبال کارتون
رای بی رای
با سازو کار کنونی انتخابات، ما که رای نمیدیم،
محمد خاتمی رهبر جناح چپ انقلاب می باشد
محمدرضا عارف میتواند گزینه ی واحد جناح چپ باشد در انتخابات ۱۴۰۰
من با قطعیت صد در صدی بلکه هزار درصدی می گویم که ریس جمهور آینده یک اصلاح طلب است شک نکنید حتی یک هزارم درصد
حق ما را پس بدهید هرچند می دانم نمی توانید حتی به فرض محال که بخواهید اما برحسب تکلیف گفتم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها