بازدید 10500

ارمنستان مدعی نقض آتش‌بس از سوی آذربایجان شد

ارمنستان مدعی نقض آتش‌بس توسط نیرو‌های جمهوری آذربایجان و جراحت شدید یکی از نظامیان خود شد.
کد خبر: ۱۰۲۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲ 13 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، ارمنستان عصر چهارشنبه به وقت تهران مدعی نقض آتش بس از سوی نیرو‌های جمهوری آذربایجان و جراحت یکی از نظامیان خود در خطوط مرزی شد.

به نوشته وبگاه «رادیو دولتی ارمنستان» ارتش ارمنستان مدعی شد که یک نظامی جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی مستقر در یک پست نگهبانی ظهر چهارشنبه به وقت محلی به دلیل نقض آتش بس از سوی قوای جمهوری آذربایجان به شدت مجروح شد.

ارمنستان از انتقال این نظامی به بیمارستان و انجام عمل جراحی بر او خبر داد و افزود که تحقیقات در این زمینه در دست انجام است. این در حالی است که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ادعای ارمنستان را تکذیب کرده است.

دور جدید تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم کردند. جمهوری آذر‌بایجان و ارمنستان سه بار توافق آتش بس امضا کردند، اما هر دفعه این توافق‌ها نقض شد و دو طرف یکدیگر را به نقض آن‌ها متهم کردند. با این وجود توافق آتش‌بس چهارم با میانجیگری رسمی روسیه به امضا رسید.

یک رسانه جمهوری آذربایجان نیز خبر داد که رئیس شورای امنیت ملی این کشور در روز‌های گذشته با همتای ارمنستانی خود دیدار کرد.

طبق گزارش رسانه‌های جمهوری آذربایجان، سرلشگر «الچین گلی اف» رئیس سرویس دولتی مرزی این کشور به همراه همتای ارمنستانی او هم در این دیدار حضور داشتند. تحقیقات مشترک درباره اتفاق‌ها و حوادث مرز‌های دو کشور، امنیت مناطقی که ارمنستان در قره‌باغ کوهستانی آن‌ها را به جمهوری آذربایجان تحویل داد، تبادل زندانیان و تعیین سرنوشت افراد مفقود در درگیری‌های قره باغ کوهستانی، از جمله محور‌های رایزنی مقام‌های باکو و ایروان بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان