بازدید 12046

اتو لوله سبز چیست و چه کاربردی دارد؟

لوله سبز یک کالای تاسیساتی است که جای لوله‌های فلزی در صنعت تاسیسات و لوله‌کشی را گرفته است. همانطور که می‌دانیم لوله‌های فلزی معایب زیادی دارند که مهمترین آنها پوسیدگی و آسیب دیدگی در اثر رطوبت و یا فشار زیاد است. لوله‌های سبز جایگزین بسیار مناسبی برای لوله‌های فلزی هستند و ما قصد داریم در این مقاله به بیان نکاتی در خصوص لوله سبز، مزایا و کاربرد آن و همچنین روش‌های لوله‌کشی با این لوله‌های مخصوص بپردازیم.
کد خبر: ۱۰۲۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ 12 January 2021

لوله سبز یک کالای تاسیساتی است که جای لوله‌های فلزی در صنعت تاسیسات و لوله‌کشی را گرفته است. همانطور که می‌دانیم لوله‌های فلزی معایب زیادی دارند که مهمترین آنها پوسیدگی و آسیب دیدگی در اثر رطوبت و یا فشار زیاد است. لوله‌های سبز جایگزین بسیار مناسبی برای لوله‌های فلزی هستند و ما قصد داریم در این مقاله به بیان نکاتی در خصوص لوله سبز، مزایا و کاربرد آن و همچنین روش‌های لوله‌کشی با این لوله‌های مخصوص بپردازیم.

اتو لوله سبز چیست و چه کاربردی دارد؟

لوله سبز چیست؟

لوله‌های سبز نوعی از لوله‌های تاسیساتی هستند که ظاهرا جنسی شبیه پلاستیک معمولی دارند، اما بسیار مقاوم، انعطاف‌پذیر و کاربردی هستند. ضد رسوب بودن، اکسید نشدن در معرض رطوبت، عایق حرارتی مناسب و ... مزایای این لوله‌ها که به لوله سبز معروف هستند، است. همین مزایا باعث شده است که استفاده از لوله‌های سبز رشد چشمگیری داشته و خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین نوع لوله تبدیل شوند.

حال که با لوله‌های سبز آشنا شدیم، این سوال مطرح است که لوله‌کشی با این لوله‌ها چگونه صورت می‌گیرد و نصب و اتصال آنها چگونه است. برای اتصال و نصب این لوله‌ها از وسیله‌ای به نام اتو لوله سبز استفاده می شود که در بخش بعدی به آن می‌پردازیم.

نحوه کار اتو لوله سبز چیست؟

اتو لوله سبز یک دستگاه کاربردی است که از آن برای اتصال دادن لوله‌های سبز استفاده می شود. به این دستگاه، دستگاه جوش لوله نیز گفته می‌شود. این دستگاه یک وسیله کاملا خاص با کاربردی متفاوت و مخصوص است که در انتخاب آن باید نهایت دقت را داشته باشید. مشخصات مناسب این دستگاه به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک وسیله مناسب برای کار خود تهیه کنید. کار کردن با دستگاه اتو لوله سبز بسیار ساده و آسان است. این دستگاه به وسیله یک یا دو المنت حرارتی، گرمای لازم برای اتصال لوله‌ها را فراهم می‌کند. ضمن این که دو قالب نر و ماده برای فرم دهی به لوله‌ها در این دستگاه وجود دارد که فرم لوله‌ها را هنگام اتصال به شکل دلخواه در می‌آورد.

اتو لوله سبز چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد اتو لوله سبز

برای استفاده از دستگاه اتو لوله سبز، ابتدا دستگاه را گرم می‌کنند، پس از گرم شدن دستگاه، ابتدا لوله را در محل تعیین شده در اتو لوله قرار می‌دهند و از طرفی رابطی که قرار است به عنوان اتصال لوله استفاده شود نیز در جای خود قرار داده می‌شود، سپس چند لحظه صبر می‌کنند تا لوله و اتصال به اندازه کافی حرارت دیده و به یکدیگر وصل شوند. این اتصال باید به اندازه‌ای قوی باشد که بعد از اتمام کار، لوله و رابط به هم چسبیده و از هم جدا نشوند. هنگام کار با این دستگاه باید به شدت تمرکز بالا و حوصله داشت تا لوله‌ها در مسیر درست قرار گرفته و با موفقیت به هم متصل شوند، اتصال زمانی با کیفیت است که لوله سبز و رابط به هیچ وجه از هم جدا نشوند و یا در صورت نیاز به سختی امکان جدا شدن آنها وجود داشته باشد.

کاربرد اتو لوله برای لوله‌های پروپیلین

این لوله‌ها برخلاف لوله‌های سبز هنگام اتصال باید به صورت لب به لب به هم وصل شوند و نیازی به فرو رفتن لوله‌ها در هم و یا استفاده از اتصال در این مدل لوله‌ها وجود ندارد. برای اتصال این لوله‌ها، ابتدا دو سر هر دو لوله را به وسیله اتو لوله و به میزان لازم لایه برداری می کنی، به این ترتیب دو سر لوله به راحتی بر هم منطبق شده و فضای خالی بین آنها ایجاد نمی‌شود. بعد از این مرحله، صفحه داغ اتو را مقابل این دو قسمت لوله قرار داده و با حرارت دادن همزمان و ایجاد فشار به لوله ها کمک می‌کنیم تا در اثر فشار و حرارت دو لوله به هم بچسبند، بعد از سرد شدن لوله‌ها ی بینید که لوله‌ها به سختی به هم متصل شده و نمی‌توان آنها را به راحتی از هم جدا کرد.

نکات مهم کار با دستگاه اتو لوله کشی

- کار کردن با دستگاه اتو لوله و متصل کردن لوله‌ها از این طریق دقت و ظرافت بالایی نیاز دارد، بنابراین هنگام کار با این دستگاه باید تمام تمرکز و توجه خود را متوجه کار کردن کنید.

- بهتر است برای رعایت کردن نکات ایمنی و جلوگیری از رخداد حادثه از دستکش استفاده کرده و سایر نکات ایمنی را به دقت رعایت کنید.

- دستگاه استاندارد و ایمن تهیه کنید، دستگاه استاندارد نه تنها کاربر را در معرض خطر قرار نمی‌دهد بلکه کیفیت اتصال لوله را نیز تضمین می‌کند.

- سعی کنید کار را تمیز و با کیفیت انجام دهید، روش‌های مربوط به اتصال انواع لوله را به خوبی فرا گیرید.

چگونه یک دستگاه اتو لوله سبز مناسب و استاندارد بخرم

این دستگاه‌ها تنوع زیادی دارند و در بازار با انواع قابلیت‌ها و قیمت‌های متنوع موجود است. یک سوال پرتکرار کاربران این است که دستگاه مناسب برای آنها کدام است؟ آیا دستگاه‌های گرانتر بهتر هستند؟ استانداردهای لازم برای این دستگاه کدام است و این که از کجا دستگاه مطمئن خریداری کنند.

در پاسخ به این که چه مدل دستگاهی برای شما مناسب است، باید بگوییم انتخاب نوع و آپشن‌های دستگاه بستگی به میزان کار شما دارد، اگر دفعات استفاده از اتو لوله سبز در کار شما زیاد است و یک لوله کش ماهر و متبحر هستید، بهتر است از دستگاه‌های پیشرفته‌تر استفاده کنید. ممکن است مجبور باشید هزینه بیشتری بپردازید، اما مطمئنا پرداخت هزینه بیشتر و استفاده از یک دستگاه استاندارد و قوی برای کار شما یک ضرورت است و نهایتا به سود شما خواهد بود.

در صورتی که به کارهای لوله کشی علاقمند هستید و دلتان می‌خواهد در جعبه ابزار خود همه دستگاه‌ها و ابزارآلات را داشته باشید، می‌توانید یک دستگاه ساده و ارزان‌تر تهیه کنید.

در مورد قیمت این دستگاه ها نیز باید بگوییم قیمت‌های متفاوتی وجود دارد که بستگی به برند، آپشن‌ها و کارایی دستگاه اتو لوله سبز خواهد داشت. ضمن این که با توجه به نوسانات قیمت نمی‌توان یک قیمت واحد و مشخص برای آن اعلام کرد.

در نهایت خرید اتو لوله سبز خوب است؟

با توجه به مطالبی که ارائه شد، انتخاب یک دستگاه اتو لوله سبز برای اتصال و لوله‌کشی با این نوع لوله‌ها بسیار کابردی است، این که چه مقدار هزینه برای خرید دستگاه در نظر بگیرید در انتخاب و خرید یک دستگاه مناسب بسیار مهم است.

اتو لوله سبز چیست و چه کاربردی دارد؟

اتو لوله سبز تک ساخت ایران مدل 2301 دارای توان مصرفی 1500 وات و ساخت کشور ایران و شرکت آروا می باشد. تمامی تجهیزات این اتو لوله سبز ساخت کشور ایران می باشد و دارای 12 ماه گارانتی بی قید و شرط توسط شرکت آروا می باشد. این دستگاه اتو لوله سبز دارای استاندارد CE اروپا می باشد که به وسیله این گواهینامه استاندارد می توان دستگاه را به راحتی صادر کرد. این اتو لوله سبز دارای راکت با قابلیت بستن 3 لقمه همزمان می باشد. از امکانات این دستگاه اتو لوله سبز می توان به دارا بودن پایه متحرک نصب شده روی بدنه اشاره کرد.

اتو لوله سبز آروا دارای خدمات پس از فروش شرکت آروا می باشد که خود را موظف می داند در صورت خرابی دستگاه را کمتر از 24 ساعت تعمیر و به مشتری خود تحویل بدهد و در برخی مواقع یک دستگاه اتو لوله سبز در اختیار مشتری قرار می دهند تا در هنگام تعمیر فرد بدون ابزار نباشد و بتواند کار خود را انجام بدهد . این دستگاه اتو لوله ی سبز دارای سیم نسوز و مقاوم در برابر درجه حرارت راکت می باشد که باعث می شود کار بدون عیب و نقصی انجام بشود و در برابر حرارت بسیار مقاوم باشد و مشکلی برایش پیش نیاید.

برای خرید انواع اتو لوله سبز و کلیه ابزارهای ساختمانی می توانید از فروشگاه اینترنتی کیف ابزار استفاده کنید. فروشگاه کیف ابزار با توجه به پشتوانه تجربه در زمینه ابزار و یراق اشراف کامل به محصولات عرضه شده، اصالت کلیه کالاهای موجود در وب سایت را تضمین می نماید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی