بازدید 7206
۲

فکری: نباختن در دربی خوب است و بردن شیرین

کد خبر: ۱۰۲۷۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸ 10 January 2021

محمود فکری در نشست خبری پیش از دیدار تیم استقلال مقابل پرسپولیس در بازی معوقه از هفته هشتم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: همانطور که می‌دانید بازی دربی حساسیت و شرایط خاص خودش را دارد. نتیجه در این بازی می‌تواند شرایط‌ها را تغییر دهد و خیلی از اتفاقات را رقم بزند. خدا را شکر در بازی‌های گذشته بازیکنان شرایط خوبی پیدا کرده‌اند. تمرینات خوبی را گذرانده‌ایم و وضعیت خوبی داریم. این بازی بیننده‌های زیادی در سراسر جهان دارد، برای من مهم است که در بحث اخلاقی بازی بدون چالش و جنجال را شاهد باشیم تا سال‌های بعد از این بازی به نیکی یاد کنند.

به گزارش تابناک ورزشی، وی در مورد اینکه رکورددار حضور در دربی بوده و این بازی به عنوان اولین حضورش در پست سرمربیگری خواهد بود، گفت: بازی‌های زیادی در شرایط تلخ و شیرین گذرانده‌ایم. به عنوان مربی چند بازی حضور داشتم اما به عنوان سرمربی اولین بازی است که خواهم بود. حس خوبی است و چه زمانی که بازی می‌کردم و چه دستیار روی نیمکت، عاشق دربی بودم و دربی را دوست داشتم. شاید یک جورهایی منتظر این بازی بودم. امیدوارم بازی خوبی انجام شود و باید ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد.

فکری: نباختن در دربی خوب است و بردن شیرین

سرمربی تیم استقلال در پاسخ به این سؤال که با توجه به سبک بازی پرسپولیس، امکان دارد تیمش را با سه مهاجم وارد زمین کند، تاکید کرد: پرسپولیس خیلی هم بسته بازی نمی‌کند. پرسپولیس در بیشتر بازی‌ها تهاجمی بازی می‌کرده و شاید هفته گذشته بنا بر داشته‌هایش برابر سپاهان به میدان رفت. پرسپولیس تهاجمی بازی می‌کند که این مسئله برای حریفانش مشکل‌ساز می‌شود. ما برنامه‌های خودمان را داریم و باید ببینیم امشب و فردا چه بازیکنانی را خواهیم داشت. به بازیکنانم تأکید کرده‌ام که آرامش داشته باشند و نگران نتیجه بازی نباشند. برای من مهم این است که با تمام توان‌شان بازی کنند و آخرین انرژی‌های‌شان را در زمین بگذارند. این مسائل برای من مهم‌تر است.

فکری درباره اینکه در دربی فردا چه کسی می‌تواند نقش محمود فکری دوران بازیگری‌اش را ایفا کند، گفت: فضایی در تیم استقلال بوجود آمده است که فضای دوستی و رفاقت است. هفته گذشته گفتم فضایی بوجود آمده که بازیکنان با جان و دل بازی می‌کنند. آنها صبوری به خرج داده و تلاش کردند تا تیم را به اینجا برسانند. ما یک تیم خوب، یکدست و رفیق داریم و امیدوارم قدر این بازیکنان را بدانند. بازیکنان فردا با تمام وجود بازی خواهند کرد و شاید بهتر از محمود فکری باشند که پیراهن استقلال را می‌پوشید. شاید که نه، قطعا بهتر از محمود فکری خواهند بود.

وی در مورد اینکه آیا امکان دارد فردا از بازیکنان جوان در ترکیب تیمش استفاده کند، یادآور شد: در دربی احتمال این اتفاق کم است، اما جوانانی داریم که در هفته‌های آینده و لیگ امسال از آنها استفاده خواهیم کرد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به طرح این سؤال که آیا به فکر ساخت نماد خاصی برای دربی است، گفت: به فکر خلق نماد خاصی نیستم، بلکه به فکر این هستم که طرفداران استقلال را خوشحال نگه دارم و با همه وجودم برای‌شان تلاش کنم. اتفاقات افتاده در دربی‌های گذشته خوب بوده و امیدوارم فردا این اتفاق تکرار شود.

فکری در رابطه با استفاده از بابک مرادی در دربی که به تازگی محرومیت او لغو شده است، تصریح کرد: بابک را در اردو خواهیم داشت و اگر نیاز باشد از او استفاده می‌کنیم.

وی در واکنش به این سؤال که آیا در دربی به فکر نباختن است، خاطرنشان کرد: اتفاقا نباختن خوب است و اینکه بازنده نباشید، اما تیمی هم نیستیم که برای نباختن وارد زمین شویم. فضایی در تیم داریم که هم در بحث دفاع تیمی یک شکل خوبی را پیدا کرده‌ایم و سعی خواهیم کرد کلین‌شیت داشته باشیم و دروازه‌مان بسته بماند و هم خط تهاجمی خوبی داریم که امیدوارم بتوانند فردا دروازه را باز کنند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه بازیکنان و مربیان قبل از دربی ممنوع‌المصاحبه شدند، اما مدیران دو باشگاه برای یکدیگر کُری خواندند، گفت: فکر می‌کنم مدیران کادرفنی و بازیکنان را ممنوع‌المصاحبه کردند و خودشان آزاد بودند! مصاحبه جفت عزیزان (اشاره به صحبت‌های ابراهیم شکوری و مهدی عبدیان) را ندیده‌ام و نخوانده‌ام. مهم این است که احترام یکدیگر را حفظ کنیم. مطمئنا دوستان خوبی برای هم هستیم. در کنار اینکه در مستطیل سبز رقابت داریم، بیرون از مستطیل سبز رفیق هستیم. خیلی از دوستان ما در پرسپولیس بوده و خیلی از طرفداران پرسپولیس از دوستان خوب ما هستند. اگر بتوانیم در کنار رقابت، فضای مردانه و جوانمردانه داشته خیلی خوب است.

فکری در مورد اینکه احتمال دارد تیمش را برای دربی هجومی به زمین بفرستد، خاطرنشان کرد: تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد که بازی منطقی داشته باشیم. دربی اصلا هیچ ربطی به جدول و شرایط تیم‌ها ندارد. تأکید زیادی به بازیکنان کرده‌ام که این موضوع گول زننده و باعث غرور بی‌جا نشود. در دربی همه بازیکنان‌مان با تمام وجود تلاش می‌کنند که بازنده نباشند و برنده باشند. سعی می‌کنیم منطقی بازی کرده و بازی را کنترل کنیم و هر چقدر به اواخر بازی نزدیک شویم، نتیجه را به سود خودمان تمام کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که دور بودن بازیکنانش از فضای مجازی چقدر به استقلال کمک کرده است، افزود: خدا را شکر در این هفته و هفته گذشته چیزی را که می‌خواستم تقریبا در تیم به وجود آمده است. بازیکنان تمرینات خوب و شادابی را گذرانده‌اند و امیدوارم فردا روز خوب آنها باشد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره اینکه آیا توانسته تجربیاتش را به بازیکنان انتقال دهد، گفت: باید ببینیم بعد از بازی چه اتفاقی می‌افتد. هر تجربه‌ای که در این مدت بدست آوردم، سعی کردم به بازیکنان انتقال دهم و امشب و فردا هم تجربیاتی که داریم را انتقال می‌دهم. امیدوارم جام‌هایی که در زمان بازی کردن گرفتیم، امسال هم برای استقلال بیفتد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سلام، با وجودی که اصولا استقلالی نیستم ولی واقعا شخصیت آقای فکری رو بسیار دوست دارم آرزو می کنن مربی و بازیکنان از چنین شخصیتی درس بگیرند...آرزوی موفقیت می کنم برای آقای فکری و خط فکری آقای فکری
فکرشم نکن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار