بازدید 10134
نایب رئیس مجلس:

مجلس تولید واکسن ایرانی کرونا را پیگیری می‌کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت شتاب‌دهی به روند تولید اولیه و تولید انبوه واکسن کرونا گفت: ما در مجلس به عنوان نهاد نظارتی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۲۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷ 09 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا امروز (شنبه ۲۰ دی ماه) در جلسه این ستاد که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، گفت: گزارش وزارت بهداشت از آخرین وضعیت کرونا در کشور بیانگر وضعیت ناپایدار در شمال کشور است و به نظر می‌رسد، تیم‌های اضطراری باید با قوت و سرعت بیشتری عمل کنند و گرنه ممکن است، کرونا به کل کشور سرایت پیدا کند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد برنامه واکسیناسیون در کشور هم اظهار کرد: درباره پلتفرم‌های موجود چه تولیدات خارجی و تولیدات داخلی و چه تولید مشترک و نحوه واکسیناسیون گروه‌های اجتماعی پیشنهاد می‌کنم، با توجه به کمبود تعداد واکسن، افرادی با سابقه بیماری کرونا که سطح ایمنی مناسب دارند، باید در اولویت بعدی قرار بگیرند و ابتدا باید افراد پرخطری که دچار بیماری نشده‌اند، واکسن بزنند تا به اندازه افرادی که دچار بیماری کرونا شده‌اند، سطح ایمنی‌شان افزایش پیدا کند و سپس کل جمعیت را واکسیناسیون کنیم.

وی با اشاره به طول مدت تولید واکسن در کشور بیان کرد: با وجود حجم بسیار تولید واکسن پیش‌بینی می‌شود، این موضوع ۱۵ ماه به طول بیانجامد که دوره طولانی است و باید این روند تسریع شود تا با کمک به افزایش حجم تولید داخل بتوانیم در یک دوره دو الی سه ماهه و حداکثر پنج ماهه این حجم از واکسن تولید و تزریق شود.

نایب رئیس مجلس با تاکید براینکه باید بیش از پیش به تولید واکسن ایرانی کرونا توجه شود، افزود: همه دستگاه‌های تحقیقاتی و اجرایی کشور باید همه امکانات خود را بسیج کنند تا بتوانیم در روند تولید اولیه و تولید انبوه واکسن کرونا شتاب بدهیم؛ ما هم در مجلس به عنوان نهاد نظارتی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز بیان کرد: قرار شد، در مناطق آبی که مناطق کم‌خطر هستند، مدارس با جمعیت کم شروع به فعالیت کنند و در مناطق زرد و آبی، پایه اول و دوم ابتدایی و همچنین دروس کارگاهی و عملی شروع به کار کنند و این موضوع اتفاق خوبی است و امیدوارم پروتکل‌ها رعایت شود و باعث خیزش دوباره بیماری کرونا و موارد انگلیسی و اروپایی در کشور نباشیم و دوباره ما را به آن فاز نامناسب نبرد.

قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به گلایمندی وزارت بهداشت از تجمعات و عدم رعایت پروتکل‌ها توسط برخی از مسئولان گفت: رعایت قانون در همه امور و دستوراتی که مقام معظم رهبری می‌دهند، باید باشد، نمی‌توان فقط در حوزه بهداشت قانون‌مدار باشیم و در سایر موارد قانون‌مدار نباشیم. رئیس‌جمهور مجری قانون اساسی و عالی‌ترین کسی است که باید قانون را رعایت کند، رئیس‌جمهور و دولت باید در رأس پاسداری از قانون باشند تا سایرین هم در این امور پاسداری کنند.

نایب رئیس مجلس بیان کرد: وقتی مقام عالی دولت رفتارش این‌گونه باشد، نمی‌شود از دیگران رعایت قانون را توقع داشت. این نحو رفتار، رفتار نادرستی است، استفاده موردی از قانون و در جایی که صلاح می‌دانیم، باعث می‌شود تا دیگران هم زیر بار قانون نروند و بعد نتیجه آن می‌شود که هیچ‌شخصی قانونی را رعایت نمی‌کند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: زمانی که در موارد مختلفی با جود دستورات صریح قانونی مقاومت می‌بینیم و بخش‌نامه‌ها طوری تنظیم می‌شود که خلاف قانون است یا اجرا نمی‌شود و یا در بخش‌هایی که دستورات مقام معظم رهبری اجرا نمی‌شود، نمی‌توانیم بگوییم فقط دستورات مقام معظم رهبری در حوزه بهداشت و کرونا مقدس است و اجرا شود و در سایر حوزه‌ها مانند اقتصاد و سیاست خارجی اجرا نشود، زیرا این موضوع را کسی از ما نمی‌پذیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان