بازدید 9015

سفیر ایران در یمن: آمریکا به پایان فصل خود رسیده

سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن، حوادث اخیر در آمریکا را نشانه خسته شدن مردم از دموکراسی ادعایی این کشور دانست.
کد خبر: ۱۰۲۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۹ 09 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «حسن ایرلو»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعاء، پایتخت یمن، حوادث اخیر در آمریکا را فصل آخر این کشور دانست.

او جمعه‌شب در حساب توییتری خود نوشت: «این آغاز فروپاشی آمریکا نیست، بلکه فصل آخر آن است که نشان دهنده عبور مردم از احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات، یعنی خسته شدن از دموکراسی و کاپیتالیسم است».

او ادامه داد: «ترامپ کنار گذاشته می‌شود. ولی مردم ضدنظام سرمایه‌داری باقی خواهند ماند و آمریکا را مانند تایتانیک با تمام کشور‌های وابسته خود غرق خواهند کرد».

چهارشنبه شب همزمان با بر‌گزاری جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند به داخل آن یورش بردند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

تا کنون شمار زیادی از مقامات سابق و کنونی آمریکا، حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به ساختمان کنگره آمریکا را محکوم کرده‌اند.

همچنین در پی وقوع این حادثه شمار زیادی از رهبران و دیپلمات‌های ارشد کشور‌های مختلف، آن را محکوم کرده و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت و احترام به دموکراسی را در آمریکا خواستار شده‌اند.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه شب در نشستی خبری از «مایک پنس» معاون ترامپ درخواست کرد با استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا برکناری رئیس جمهور آمریکا را میسر کند. با این حال پنس این درخواست را رد کرد.

طبق متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، درصورت عدم کفایت، ناتوانی یا مرگ رئیس جمهور آمریکا، اکثریت کابینه می‌توانند به انتصاب معاون وی به عنوان رئیس جمهور رأی دهند.

پلوسی تهدید کرده بود در صورتی که پنس استفاده از متمم ۲۵ را رد کند، استیضاح ترامپ را که از سوی «چاک شومر» رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا مطرح شده و پیش‌نویس لایحه آن نیز منتشر شده، پیگیری می‌کند.

در نهایت، ترامپ نیز بامداد امروز (جمعه)، با اشاره به تأیید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری توسط کنگره گفت که در حال حاضر تمرکز دولت وی انتقال منظم قدرت به دولت بعدی خواهد بود. ترامپ زمان کنونی را زمان آشتی و التیام بخشی توصیف کرد و گفت که خشم‌ها باید آرام شوند.

همچنین «کیلی مک‌انانی» سخنگوی کاخ سفید بامداد روز جمعه (به وقت تهران) گفت که ترامپ اعتراضات خشونت آمیز روز چهارشنبه در برابر کنگره را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار