بازدید 10009

جمهوری‌خواهان از استیضاح ترامپ حمایت نمی‌کتتد

رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا گفت که این حزب از استیضاح ترامپ حمایت نمی‌کند.
کد خبر: ۱۰۲۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۲ 09 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «کوین مک‌کارتی» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گفت که حزب وی از استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا حمایت نمی‌کند.

وی همچنین گفت که قصد دارد با «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره چگونگی کاهش تنش‌ها و متحد کردن آمریکا صحبت کند.

مک‌کارتی در بیانیه‌ای که در صفحه شخصی خود در توییتر منتشر کرد، نوشت: «استیضاح رئیس جمهوری که تنها ۱۲ روز دیگر از دورانش باقی مانده تنها باعث گسستگی بیشتر کشورمان خواهد شد.»

رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان گفت که در حال حاضر آمریکا با چالش‌های بزرگتری از جمله ویروس کرونا، بحران اقتصادی‌و افزایش تهدید‌ها از «دشمنانی نظیر روسیه، چین و ایران» مواجه است.

اقدام ترامپ در تشویق و تحریک هواداران خود برای حمله به ساختمان کنگره این کشور، قانونگذاران آمریکایی را دوباره به فکر استیضاح وی انداخته است.

«کاترین کلارک» دستیار رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز (جمعه) در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت که رأی‌گیری برای تصویب طرح استیضاح ترامپ در نیمه هفته آینده برگزار خواهد شد.

همچنین اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌نویس لایحه استیضاح ترامپ را به خاطر سوء استفاده از قدرت و تحریک هوادارانش برای حمله به کنگره، منتشر کردند.

در این پیش‌نویس آمده است: «رفتار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دفترش، با جرایم و تخلفات سنگین همراه بوده که تحریک عامدانه به خشونت علیه دولت ایالات متحده از جمله آن‌ها است».

در صورتی که این طرح در مجلس نمایندگان آمریکا به‌تصویب برسد، جریان استیضاح در سنا پیگیری خواهد شد و در نهایت دوسوم نمایندگان سنا باید رئیس‌جمهور را مقصر بشناسند تا او برکنار شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان